Sanata ve Foto-grafa dair bir söyleşi kitabının arka kapağındaki notlar

Olmayan şeyi satınalabilmemiz için, bizim bilinç geliştirmemiz... Bunun gerçekleşebilmesi için de bizim bilincimizin üzerinde, bizim farkedemeyeceğimiz çeşitli çalışmalar yapılması gerekir. Farklı alanların uzmanlarının elbirliğiyle hazırladığı ve hayata geçirdiği projelerdir bunlar. İşte böyle projelerin ana konularından biri de sanat pazarıdır. Yani, kültür pazarının en büyük reyonu olan sanat pazarı.

-

Handan TUNÇ ile söyleşi (Tanıtım metni)

Post-insan olmanın ne anlama geldiğiyle başa çıkmak için, son derece etkili bir post-fotoğrafa ihtiyaç duyacağız.

Pazar ideolojilerinin yerkürenin her yerinde kazandığı zaferle sarsılan toplumlarda sanatçı kimdir? Yaşamın neresinde kendisine bir sığınak buldu? Kaybettiği entelektüel kostümünün çıplaklığını, hangi kreasyondan edindiği ikinci el giysi ile örtüyor? 3. Dünya’nın kolektif toplumsal kimliğinden sıyrılıp; özgün, özerk, özgür sanatçı kimliğine dair ütopyayı kendileştirmesi olanaklı mıdır?

Olmayan şeyi satınalabilmemiz için, bizim bilinç geliştirmemiz… Bunun gerçekleşebilmesi için de bizim bilincimizin üzerinde, bizim farkedemeyeceğimiz çeşitli çalışmalar yapılması gerekir. Farklı alanların uzmanlarının elbirliğiyle hazırladığı ve hayata geçirdiği projelerdir bunlar. İşte böyle projelerin ana konularından biri de sanat pazarıdır. Yani, kültür pazarının en büyük reyonu olan sanat pazarı. 

Böylece her zaman bir hurdayı büyük bir başyapıta dönüştürme becerisine sahip ve aynı zamanda bir başyapıtı da çoğaltıp beşer kuruşa satılabilecek bir tuvalet kâğıdına dönüştürme becerisine sahip sanayi ekibiniz olacak.

Zaten postmodernin ürettiği nedir? Küreselin pazara sunduğu nedir? Sıradan beğeniyi, sıradan ilgiyi, sıradan tüketme tutkusunu doyurmaktır. …Çoğunluk sıradanı veya gündeliği temsil ettiği için, üretilen de sıradan ve gündeliktir.

Tam da bu noktada fotoğraf sanatçısı durumun en kazançlı aktörü haline geldi.

Bazı insanlık acılarını paylaşmak bir insani sorumluluk iken, küresel pazar, insanlık acılarını bile bir pazar metaına dönüştürüyor.

Modernizmin karşıtı, tüm eleştirel tutumuna rağmen Postmodernizm olamaz.

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
4 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geribildirimler
Bütün yorumları göster
Okyar Atilla

Tekin Ertuğ ve Handan Tunç. Fotoğrafta iki harika insan sohbet ederse neler konuşulur. BU kitap başucu kitabımdır. Her daim elimin altındadır. Tekin Bey, her şeyin bedeli olan bir dünyada fotoğrafın Don Kişot’u. Bıkmadan usanmadan pes etmeden üretmeye devam ediyor.

Bu kitaba muhakkak sahip olun derim.

İyi ki varsınız…
Sevgi ve saygılarımla

Sebahattin Demir

Tekin bey,

Enerjinize hayran olmamak mümkün değil. Değer görüyor mu, o ayrı konu!
Ama en azından bizim platformumuzda çok değerli olduğu kesin.
Herhangi bir ticari beklentisi olmayan platformumuzun amacı da bu zaten; fotoğraf sanatına gönül vermiş, Okyar’ın benzetmesi ile fotoğrafın Don Kişot’larına kapımız her zaman sonuna kadar açık.

Emeklerinize, enerjinize sağlık.
Selamlar, saygılar.

Öner BÜYÜKYILDIZ

Okyar Bey’in Tekin Hocamla ilk röportajını okuduktan hemen sonra, kitaplarının birçoğunu almış ama bu kitabı daha sonraya bırakmıştım. Okyar bey’in ikinci tavsiyesi ile sonradan alıp, iyi ki almışım dediğim bir eser. Ellerinize emeğinize sağlık.

Selam ve saygılarımla.

Mikdat Besni

“Zaten postmodernin ürettiği nedir? Küreselin pazara sunduğu nedir? Sıradan beğeniyi, sıradan ilgiyi, sıradan tüketme tutkusunu doyurmaktır. …Çoğunluk sıradanı veya gündeliği temsil ettiği için, üretilen de sıradan ve gündeliktir.”

Doğru söze ne denir…

Teşekkürler…

Makale yazarı

Tekin Ertuğ
İlk gençlik yıllarında amatör olarak uzun süre resim ve karikatür yaptı ve edebiyat dünyasına yakın durdu. Gençlik yıllarının olgun sayılabilecek 5-6 yıllık bir döneminde ise amatör olarak Halk Müziği ve Kültürü konusuna eğildi.Resmi ve Özel Kurum ve Kuruluşlarda Temel Fotoğraf Eğitimi Seminerleri ve İleri Düzey Fotoğraf Seminerleri verdi, Atölyeler gerçekleştirdi. Yaptığı atölyeler daha çok “Kuram” ve “Kurgu” öncelikli atölye çalışmalarıdır. Atölye çalışmalarının sonuçları gösteri, söyleşi ve seminer olarak çeşitli platformlarda paylaşıldı.Bu süreç içinde kaleme aldığı yazılar basılı ve sanal ortamda Felsefe, Yazın ve Fotoğraf dergilerinde yayınlandı. İlerleyen zamanda kitap çalışmalarına yöneldi. Şu ana kadar basılan kitapları: Sanat yazılarından oluşan 4 cilt “Fotograf Sanatı Üzerine”, Röportaj-Anı ve Biyografi yazılarından oluşan 10 cilt “Fotoğraf Ustaları” (Masters of Photography) ve 16 cilt “Işıkla Resmedenler” (Photographers), (Ressam Hikmet Çetinkaya'nın Biyografisi) “Kan Çiçekleri” ve en son ressam Ahmet Yeşil’in biyografisi olan “Sicim” isimli eser.Hazırladığı biyografik/otobiyografik metinlerin yanısıra fotograf, sinema, edebiyat ve müziğe dair metinler üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Manşet

Roger Fenton's waggon

Belgesel Fotoğrafçılık

Belgesel fotoğraf önemli ve tarihi olayların belgelenmesi yanı sıra, gündelik yaşamı etkileyen durum, olay, sorun ya da krizleri belgeleyen; çalışırken mümkün olduğunca gerçeği temsil eden; belgesele konu olan bireylerin güvenini kazanarak; aktarımlarını mümkün olduğunca olduğu gibi kaydeden, yapılan proje için zaman, fedakarlık, sabır, emek vererek, tutkuyla sarılmayı gerektiren; bir proje ekseninde yapılan, çalışmada etik kurallara ve kişi mahremiyetine uyan; çalışma çıktıları ile konu olan bireylere karşı sorumluluk hisseden; sosyal değişim hedefleyen ve konu olan bireylere yardımcı olmaya çalışan bir fotoğraf üslubudur.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Yeniden Kadrajlama Tekniği ile Fotoğraflarınızı Geliştirin

Yeniden Kadrajlama Tekniği

Yeniden kadrajlama, ana odak noktasını kullanarak konuya odaklanmak ve elinizi deklanşörden çekmeden konuyu kadrajınızdaki başka bir yere yeniden konumlandırarak ideal kadrajı oluşturup fotoğrafı çekmektir.

POPÜLER İÇERİKLER

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyaframın kökeni dilimize Fransızca “diaphragme” kelimesinden gelmiştir, İngilizcede "Aperture" olarak tanımlanır ve “açıklık” anlamına gelir.

Fotoğrafta diyafram ayarlarını çekmek istediğiniz sahnenin ne olacağına göre siz belirlersiniz. Fotoğrafınızda nelere etki edeceğini anlamak için okumaya devam edin.
4
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x