Fotoğraf ve Gölge

Hülya Akkaya - Fotoğraf ve Gölge
Bence “gölge” ile ait olduğu nesnenin “gizem” tarafına gönderme yapılması fotoğrafı ve kompozisyonu güçlendirecek bir davranış olacaktır. Bu aynı zamanda fotoğrafçının konuyu bilinçli olarak ele aldığının da işaretidir. Dolayısıyla her fotoğrafın anlam okumasını iyi yapmalıyız.

Bu yazı sadece görsel sanatlarda “Gölge”nin yeri hakkında fikir vermek için kaleme alınmıştır. Yazının sizi formatlamasına izin vermeyin. Doğru yol bunları önceden bilip, Bresson’un yaptığı gibi fotoğraf çekerken düşünmemektir.

Corona Günleri ve Evde Fotoğraf Fırsatları

Corona Zorunlu Tatili ve Evde Fotoğraf Fırsatları
Bu yazıyı yazdıktan sonra, yayınlayıp yayınlamamak arasında kararsız kaldım. Tüm dünya büyük bir bela ile karşı karşıya iken, evde bunun gibi şeylerle ilgileniyor olmanın beni duyarsız biri gibi gösterme riski olabilirdi. Ancak, hepimiz biliyoruz ki düşüncelerimizin sınırı yok. Ayrıca bir şeye takılıp kalmak insanı yoran ve enerjisini yok eden bir durum değil midir? Sonunda yazıyı yayınlamaya karar verdim. Bu kararımın değerlendirmesini yine size, değerli okuyucularımıza bırakmak sanırım en doğru yol olacaktır.

Yüksek Hızlı Flaşlarda Enstantane Sorunsalı

Yüksek Hızlı Flaşlarda Enstantane Sorunsalı
Sitemizin e-posta adresine gelen mesajlarda sıkça su soru(n) ile karşılaşıyorum: "Yüksek hızlı (High Speed -HS) harici flaş kullandığım halde, flaşı açınca enstantane otomatikman 1/200 saniye (bazı kameralarda 1/250 saniye) hıza düşüyor ve ben bu hızı arttıramıyorum". Bir yüksek hızlı flaş kullanmamızın nedeni, normal flaşlarda çıkamadığımız enstantane hızlarında çekimler yapabilmektir. Kameralarımız, biz aksini belirtmediğimiz sürece takılacak flaşın normal hızda (HS olmayan) olduğunu kabul eder ve bunu kameramızın Flaş Senkronizasyon hızı belirler.

Günümüz Dijital Kameraları ve Ansel Adams’ın Zone Sistemi Metodolojisi

Günümüz Dijital Kameraları ve Ansel Adams'ın Zone Sistemi Metodolojisi
Sahnemizde kar veya üzerine güneş ışığı vurmuş kumsal gibi çok parlak alanlar varsa, kameramız bunun %18 gri olmasını ister. Koyu siyah giysili bir kişiyi fotoğraflıyorsak, kameramız onu da %18 gri yapmak isteyecektir. Fotoğraf makinemiz aslında konunun siyah olduğunu bilmediği gibi, vizördeki o beyazlığın da aslında kar olduğunu bilmez.

Kameramızın poz ölçüm ayarını sıfıra getirmek, her zaman sahnemizin tam olarak doğru pozlanacağı anlamına gelmez, fotoğrafımızın fazla veya az pozlanmasına neden olabilir.

POPÜLER İÇERİKLER

Mentawai - Yağmur Ormanı Bekçileri

Mentawai – Yağmur Ormanı Bekçileri

Fotoğrafa başladığım ilk zamanlarda alanımı bulmanın önemli olduğunu fark ettim ve kendimi belgesel fotoğraf alanında daha iyi ifade edebileceğimi anladım. Fotoğraf makinesi ile sadece görüneni değil o görünen gerçeğin arkasındaki asıl hakikati arama çabalarım doğrultusunda yolum Hint Okyanusu’nda Endonezya’ya bağlı Siberut Adasındaki Mentawai Kabilesi ile kesişti.

Buna benzer birçok yazı
E-Posta Kutunuza
gelsin ister misiniz?

Bültenimize abone olun, yeni içerikler ilk size gelsin.

Teşekkürler. Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyin.