Fotoğraf nasıl çekilir, Fotoğrafı Kamera mı çeker Lens mi?

Bu bir lens ya da kamera karşılaştırma yazısı değildir. Yazının amacı, kamera çözünürlüğü arttıkça kullanılacak objektiflerin kalitesinin önem kazandığına dikkat çekmek ve kamera ve lens seçimlerinde bunun önemini vurgulamaktır.

Kamera çözünürlüğü arttıkça objektiflerin kalitesi önem kazanır. Çünkü yüksek çözünürlüğün, hataları çok daha belirgin hale getirmek gibi kötü bir huyu vardır.

-

Farkındayım, konuya “Fotoğraf nasıl çekilir, fotoğrafı kamera mı çeker yoksa lens mi?” sorusuyla girmek garip oldu. Elbette teknik olarak fotoğrafı kameramız çeker. Aslında soruyu şöyle sormak bu yazıda anlatmak istediğimi daha net açıklayabilir: “Görüntü kalitesini öncelikle hangisi belirler, kamera mı yoksa kullandığımız lens mi?

Henüz konuya tam olarak girmeden önce, “görüntü kalitesi” ile ne demek istediğimi kısaca açıklamak istiyorum. Bu, fotoğrafçılık ile ilgilenen herkesin kullandığı bir terim ama bence çoğumuz için farklı şeyler ifade ediyor.

Fotoğrafçılığa başlayan birçok insan için, görüntü kalitesi bir kameranın megapikselini ifade ediyor, MP sayısı ne kadar büyükse, o kadar fazla görüntü kalitesine sahip oluyorsunuz. Bu söylemde çok fazla gerçek olmasına rağmen, aynı zamanda belirsizlikle doludur. Örneğin, eğer çektiğimiz fotoğrafları yalnızca sosyal medyada paylaşacaksak 8 megapiksel kameradan fazlasına ihtiyacımız yok desem? Yıllarını bu işe adamış bir ağabeyimizin yıllar önce çektiği büyük basılı reklam kampanyalarına baktığımda, bunları bir 6 megapiksel DSLR kamera ile çektiğine inanasım gelmiyor, ama öyleler. Tersine, artık telefonlarımızdaki kameraların 25+ megapiksel görüntü kalitesine sahip olduğunu, ancak büyük baskılarda görüntülerin hala beklediği kaliteyi yansıtmadığını söyler.

Peki aradaki fark ne, neden böyle oluyor? Çünkü görüntü kalitesi ve algılayışımız birkaç faktörden oluşuyor ve hem sensör kalitesi hem de lens bu konuda temel bir rol oynuyor. O ağabeyimizin 6 megapiksel DSLR kamerası çok kaliteli bir lense sahipti ve görüntüleri çok temiz bir şekilde sensöre iletebiliyordu, bu da o görüntülerin büyük baskılarda kaliteli görünmesine neden oldu. Kameralı telefonlar çok büyük megapikselli küçük sensörlere sahipler. Megapiksel her şey değildir, ancak yüksek kaliteli bir lensle birlikte kullanıldığında kesinlikle fark yaratır.

Fotoğrafçılık ile ilgileniyorsanız, ki bu yazıyı okuduğunuza göre ilgileniyorsunuz demektir, fotoğrafa ilk başladığınız evreyi bir düşünün. Heves ettiniz, bir yakınınızın ya da katıldığınız kurstaki eğitmenlerin tavsiyesi ile bir giriş seviyesi APS-C yani çarpanlı (DX) Dijital kamera ve ona uygun kit lens(ler) aldınız. Büyük bir heyecan ile fotoğraf çekmeye başladınız. İlk başlarda her çektiğiniz fotoğrafı bir öncekilerden daha fazla beğenmeye başladınız. Sahip olduğunuz ekipmanlarınız ile bir süre fotoğraf çektikten sonra çektiğiniz fotoğrafları artık beğenmemeye başladınız, çünkü diğer arkadaşlarınızda veya nette gördüğünüz o ışıl ışıl ve cam gibi net fotoğraflarda kaldı gözünüz. Ve sonunda bunun suçlusunu buldunuz; KAMERANIZ!

Fotoğraf nasıl çekilir, Fotoğrafı kamera mı çeker?

Evet evet, aslında suç, elinizdeki giriş seviyesi kamerada… Ardından daha yüksek megapikselli, yüz bilmem kaç Bin ISO değerlerinde fotoğraf çekebilen, üzerinde daha fazla düğme bulunan kameralara bakmaya başladınız ve sonunda bunlardan birini aldınız. İlk denemelerde “İyi ki aldım, süper kamera” diyordunuz, ama biraz zaman geçince aslında eski kameranızla çektiklerinizden çok da farklı sonuçlar almadığınızı fark ettiniz!

Sorun kit objektiflerinizdedir diyerek, çevrenizdeki çok kişinin ve nette okuyup izlediklerinizin de etkisinde kalarak 35mm veya 50mm f/1.4 bir prime objektif almaya karar verdiniz. İşte bu! Süper bokeh, arka planı tam istediğiniz gibi öldürülmüş fotoğraflar. Ama bir sorun var, gözlere netlediğiniz halde, kirpikleri sayamıyorsunuz. Halbuki Full Frame -Tam kare- gövdesi olan arkadaşınızın fotoğrafları cam gibi, neredeyse kirpiklerdeki toz bile görünüyor.

Tamam, şimdi mesele anlaşıldı, kaliteli fotoğraf istiyorsanız Tam kare FF gövde kaçınılmaz, şimdi onlara bakalım…

Bu süreç böyle uzayıp gider, ama bir türlü istediğiniz kalitede fotoğraflarınız olmaz, konuya salt bu boyutta bakıldığı sürece olmayacaktır da. Halbuki “Fotoğraf nasıl çekilir” konusunda ne kadar çok kitap ve dergi okudunuz, Youtube’da sayısız video izlediniz.

Fotoğrafı önce GÖZ, sonra LENS, sonra KAMERA çeker!

Yazımın bundan sonrasına, iyi bir fotoğraf gözünüz olduğunu varsayarak devam edeceğim. Yani bu yazımızda “Fotoğraf Gözü” üzerinde durmuyoruz, o beni de aşan çok farklı bir yazı konusu olurdu, o çetrefilli konuyu ustalarına bırakalım. Biz burada, kullandığımız lensin ve kameranın fotoğrafımıza nasıl etki ettiğini örnekleriyle konuşalım.

Bu yazımda, aşağıdaki farklı çözünürlüklere sahip Tam kare formatta iki farklı kamera ve iki farklı 70-200mm objektif kullandım:

Nikon ekipmanları

Çekim adımları

  • Öncelikle evimizdeki bir köşeyi bu çekimler için kullanmaya karar verdim. Ortamı sabit ışıklar ile aydınlattım.
  • Çok fazla varyasyon olmaması ve yazının çok uzun olmaması için, çekimlerimi her iki objektifte yalnızca 70mm’de gerçekleştirdim.
  • Tüm çekimler aynı ortam ve ışık koşullarında, aynı mesafeden, 100 ISO değerlerinde çekildi.
  • Önce Nikon D610 kamerama 70-200mm f/4 objektifi taktım ve bir üçayak üzerine sabitledim. Ve 70mm’de f/4, f/8 ve f/16 diyafram değerlerinde 3 adet fotoğraf çektim.
  • Ardından Nikon D610 kamerama 70-200mm f/2.8 objektifi taktım. Ve 70mm’de f/4, f/8 ve f/16 değerlerinde 3 adet fotoğraf daha çektim.

Aynı işlemleri Nikon D850 kameramı kullanarak tekrar gerçekleştirdim ve aşağıdaki gibi bir çekim sonucu elde ettim:

 AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8E FL EDAF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED
f/4f/8f/16f/4f/8f/16
D850📷📷📷📷📷📷
D610📷📷📷📷📷📷

Bu çekimlerden sonra toplamda 12 adet fotoğraf çekmiş oldum. Şimdi bu fotoğraflara detaylıca bir göz atalım.

Nikon D850 çekimlerinin karşılaştırması

Önce Nikon D850 kameram ve iki farklı objektif ile çekilmiş fotoğrafları aynı diyafram değerlerinde değerlendirelim.

Tekrar hatırlatıyorum: Kamera aynı, sahne aynı, ışıklar aynı, objektiflerin odak uzaklıkları aynı, diyafram değerleri aynı, tek fark objektiflerin kalitesi.

F/4

F/8

F/16

Yukarıdaki fotoğraflara baktığınızda “Dosya boyutu” dikkatinizi çekmiştir. Kamera ve sahnedeki her şey aynı olduğu halde bu dosya boyut farkı nereden geliyor olabilir?

Nikon D850 Dosya boyutları
Objektiff/4f/8f/16
70-200mm f/2.852,757,733 byte53,871,615 byte54,691,927 byte
70-200mm f/450,966,901 byte52.380.046 byte54,230,572 byte

Yani sonuçta her şeyiyle aynı olan sahneyi, aynı kamerayla çektim. Nikon D850 kameram, RAW çıktıları 8256 x 5504 Piksel ebatlarında kaydediyor, yukarıdaki tüm fotoğraflar bu boyutta. Normalde, aynı diyafram ve pozlama değerlerinde çektiğim fotoğrafların piksel boyutları aynı olduğuna göre dosya boyutları da yaklaşık olarak aynı değerlerde olmalıydı, ama değil.

ÇÜNKÜ AF-S Nikkor 70-200mm f/4G ED VR OBJEKTİFİM, NİKON D850 KAMERAMIN 46MP’LİK SENSÖRÜNÜ YETERİNCE DOYURAMADI, ONA İSTEDİĞİ DETAY VE KALİTEDE PİKSELLER ÜRETEMEDİ.

OYSA AF-S Nikkor 70-200mm F/2.8E FL ED VR OBJEKTİFİM BUNU HEM KONTRAST HEM DE ÇÖZÜNÜRLÜK BAKIMINDAN BAŞARIYLA GERÇEKLEŞTİRDİ.

Nikon D850 kameram ve iki farklı objektif ile f/8 diyaframda çekilmiş iki fotoğrafın belirli bir bölgesinin karşılaştırılmasını aşağıda görebilirsiniz. Sizce hangisi daha iyi görünüyor?

Nikon D610 çekimlerinin karşılaştırılması

Bu kez Nikon D610 kameram ile ve iki farklı objektifle çekilmiş fotoğrafları aynı diyafram değerlerinde değerlendirelim.

F/4

F/8

F/16

Nikon D610 Dosya boyutları
Objektiff/4f/8f/16
70-200mm f/2.825,197,166 byte26,068,384 byte25,707,978 byte
70-200mm f/425,168,384 byte26,031,724 byte25,664,841 byte

Yukarıdaki tablodaki dosya boyutu verileri bu kez bir öncekinden biraz farklı, fark ettiniz mi? Dosya boyutları arasındaki farklar neredeyse yok gibi. Çünkü, 24MP görüntü sensörüne sahip Nikon D610 kameramda her iki objektifim de sensörü doyurabilecek yeterli kaliteye sahipler. Aslında AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8E FL ED VR objektifim Nikon D610 kameram için gereksiz lüks olurdu, kameramı yükseltme planım yoksa bu lense yatırım yapmazdım.

Sonuç

Fotoğraflarımız, başta görüntü sensörü olmak üzere, kameramızda yer alan birçok elektronik devre ve onları destekleyen yazılımlar tarafından kameralarımız tarafından oluşturulur.

  • Objektif, fotoğraflarımızı oluşturan ışığın giriş noktasıdır. Bu noktada netlik ve keskinlikte herhangi bir bozulma, takılı olduğu herhangi bir gövde tarafından geri kazandırılamaz.
  • Kamera gövdeleri gün geçtikçe gelişiyor. Daha iyi gürültü azaltma, daha hızlı mikroçipler, daha fazla odak noktası, daha hızlı otomatik odaklama, entegre GPS alıcıları ve her kademe için daha uygun fiyatlarla geliyorlar.

Ancak lensler aynı oranda evrim geçirmez. Elbette, görüntü sabitleme, nano kaplama, sızdırmazlık gibi özellikler ile birlikte teknolojileri de gelişir, ancak bu, gövdelerin evrimine kıyasla hiçbir şeydir.

Kaliteli lensler iyi yatırımdır, çünkü değerlerini gövdelerden çok daha uzun süre korurlar.

Bir lens satın almadan önce onunla çekilmiş fotoğraflara ve yorumlara bakıyorsanız, karar vermeden önce o fotoğrafları hangi kamera gövdesiyle çektiklerini tam olarak bilmeniz gerekir. Yine de lensi elinize almayı ve kullanacağınız kamera üzerinde test etmeniz en iyi yöntem olacaktır.

Fotoğraflarımızın kalitesi, kameramızın sensörünün yakaladığı ışığı ne denli kaliteli çözüp işlediğine bağlı olmakla birlikte, sensöre ulaşan ışığın kalitesini de kullandığımız mercekler belirler. Kameralarımız çok iyi bir algılayıcıya sahip olması her zaman çok iyi fotoğraflar üreteceği anlamını taşımaz. Kameramızın işi, objektiften sonra başlar. Objektifimize giren ve birçok kademeden geçtikten sonra görüntü sensörüne ulaşan ışığın kalitesini ilk olarak objektifimiz belirler.

KAMERA ÇÖZÜNÜRLÜĞÜ ARTTIKÇA OBJEKTİFLERİN KALİTESİ ÖNEM KAZANIR. ÇÜNKÜ YÜKSEK ÇÖZÜNÜRLÜĞÜN, HATALARI ÇOK DAHA BELİRGİN HALE GETİRMEK GİBİ KÖTÜ BİR HUYU VARDIR.

Eğer fotoğraf ekipmanlarınızı yenilemek ve yükseltmek istiyorsanız, önce objektiflerden başlamak daha doğru bir seçim olacaktır.

Fotoğraf nasıl çekilir, fotoğrafın kalitesini kamera mı yoksa lensimiz mi belirler konusunda siz ne düşüyorsunuz. Bilgi, yorum ve deneyimlerinizi aşağıdaki “Yorumlar” kısmından bizimle paylaşır mısınız?

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

avatar
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bana bildir
Sönmez Foto
Ziyaretçi
Sönmez Foto

Önemsiz gibi görülen ama çok önemli bir konuya parmak basıyorsunuz. Eğitimlerde çok sık bahsettiğimiz bir konudur bu konu. Fotoğrafa başlayanlar hatta fotoğraf ile ilgili herkez sizin yazılarınızı okumalı bence.Kendi adima çok teşekkür..Saygılarımla

Murat bicimli
Ziyaretçi
Murat bicimli

yazinizi ıkumaya baslayinca beni anlatiyorsunuz zanettim.ben de once nikon d5000 d7100 d750 sarmalindan gectim 🙂 simdi ise ff makinemi ve butun lensleri satip oly em10 kullaniyorum.. fotografi lensin cektigine inananlardanim..bu guzel yazi icin tebrik ederim sizi iyi ki varsiniz…selam

Hüseyin Ç.
Ziyaretçi
Hüseyin Ç.

Yazınızın her kelimesine katılıyorum
Örnekler güzel olmuş.
Tebrikler

Neslihan
Ziyaretçi
Neslihan

Ramazan sonrası ve uzun bir tatilden sonra yine ofis ve yine poğaça ve kahve eşliğinde Arthenos.com yeni makale okumaca. Benden çok şey buldum yazınızda özellikle de başlarda 🙂 Ama artık yanlış yapma problemim yok çünkü doğru adresteyim 😉

Çok doğru, bilgilendirici bu yazı için teşekkürler Sebahattin bey.
İyi çalışmalar.

Öner BÜYÜKYILDIZ
Ziyaretçi
Öner BÜYÜKYILDIZ

Sebahattin bey, öncelikle sizin ve nezdinizde tüm arthenos ailesinin bayramını kutlarım.
Böyle bir karşılaştırma ve bilgilendirmeyi, amatör kullanıcıların yapması mümkün değil. Ülkemizde bu anlamda profesyonel bir destek maalesef yok, yurtdışı sitelerde ise varsa bile anlamak sıkıntı.
Gerçekten harika bir anlatımla çok net koymuşsunuz son noktayı. Ellerinize sağlık. İyiki varsınız.
Selam ve saygılarımla.

hakan
Ziyaretçi
hakan

Güzel ve özenli paylaşımlarınız için öncelikle teşekkür ederim. Kendi adıma gerçekten dişe dokunur bilgiler ediniyorum yazılarınızdan. Fotoğrafı ilk olarak GÖZ çeker kısmı çok önemli bir şey bence de. Nasıl çektiğimizden önce ne çektiğimiz veya ne çekebilecek donanıma sahibiz? Maalesef bir hevesle pek çok lens, makine, filtre vs alıyoruz. Sonrasında da manzara mı, makro mu, portre mi diye her istediğimizi çekebileceğimizi sanıyoruz. Her lens veya makine her şeyi çekemeyeceği gibi, herkes de her şeyi çekemez sanırım. Ancak buna karar vermek için de belirli bir mesafe katetmek gerekiyor.

Okyar Atilla
Ziyaretçi
Okyar Atilla

Ben yazdıklarınıza katkıda bulunayım. Sebahattin’in “https://www.arthenos.com/fotografinizi-gelistirin-ekipman-almayin/” yazısı bu konuyu güzel açıklıyor. Ayrıca fotoğrafta “göz” ün bir önceki önemli adımı var; Düşünmek ve kurgulamak. Yani ne çekeceğinizi düşünce olarak oluşturduktan sonra “göz”ün bunu görmesi gerekiyor. Düşündüğünüz fotoğrafı yaşamın içinde de arayabilirsiniz ya da siz yapabilirsiniz/oluşturabilirsiniz.

Harun SAĞSÖZ
Ziyaretçi
Harun SAĞSÖZ

Sebahattin bey teşekkürler.

volkan akgül
Ziyaretçi

Sebahattin bey, merhaba. Değerli emek ve bilgi paylaşımı için teşekkürü borç bilirim. Çok keyifli bir paylaşım olmuş.

Selam ile

bahadır
Ziyaretçi
bahadır

mrb sebahattin bey
bence fotoğraf hem kamera hemde lensin ortaklığı ile çekilir. ikisinden birisi kötüyse fotoğraf kötü olur. benim düşüncem böyle..teşekkürler

Özge
Ziyaretçi
Özge

Sebahattin bey selamlar
35 mm ile yazdığınız süreçten ben de aynen geçtim aynen dediğiniz gibi oldu. Bu lensi en son ne zaman makineme taktım hatırlamıyorum şimdi. Çok yararlı bir yazı oldu benim için teşekkür ederim. Arayı uzatmayın 🙂 😉
Saygılarımla

metin 1907
Ziyaretçi
metin 1907

Meraba
Ben d3400 kullaniyorum.18 55 ve 55 200 lensim var..daha iyi resim ceknek istiyorum. bana lens önerebilirmisiniz.tşk

Güngör
Ziyaretçi
Güngör

Güzel çalışma olmuş
Çok emek verdiğiniz hemen belli oluyor
Teşekkürler sebahattin bey.

Fulden ELVERİR
Ziyaretçi
Fulden ELVERİR

“………….Büyük bir heyecan ile fotoğraf çekmeye başladınız. İlk başlarda her çektiğiniz fotoğrafı bir öncekilerden daha fazla beğenmeye başladınız. Sahip olduğunuz ekipmanlarınız ile bir süre fotoğraf çektikten sonra çektiğiniz fotoğrafları artık beğenmemeye başladınız, çünkü diğer arkadaşlarınızda veya nette gördüğünüz o ışıl ışıl ve cam gibi net fotoğraflarda kaldı gözünüz. Ve sonunda bunun suçlusunu buldunuz; KAMERANIZ!………”

Sebahattin bey adeta aklımdan geçenleri ve yaşadıklarımı anlatmışsınız çok şaşırdım. Ben henüz bunları daha aşamadım. Çok çok amatör olarak henüz “Fotoğraf gözü” aşamasında olduğumu düşünüyorum. Güzel paylaşımınız için çok teşekkür ederim.
Çok faydalı bir yazı olmuş ellerinize sağlık.

mehmet
Ziyaretçi
mehmet

Merhabalar, d610 kameram için uzun odak objektif arayışındaydım.70-200 2,8 vrI ve vrII ve f4,0 opsiyonlar çok kafa karıtırıcıydı ve fiyatlar arası çok fazlaydı.Bu karşılaştırma benim için hayat kurtarıcı oldu.70-200 f4 satın aldım.f2,8 için daha fazla ödemekten kurtuldum ve ağırlık ve fiyat yarı yarıya.Sonuçlardan çok memnun kaldım.Gereksiz fiyat farkı ve ağırlıktan kurtuldum.Sonuçları karşılaştırmanız için çok teşekkür ederim.

MUSTAFA AKGOZ
Ziyaretçi
MUSTAFA AKGOZ

Cok tesekkurler..

Osman ERÇİN
Ziyaretçi
Osman ERÇİN

Hocam emeğinze sağlık.

Okyar Atilla
Ziyaretçi
Okyar Atilla

Ben bu yazıya yorum yapmamışım. Olmazzzz.
Megapiksel ve objektif konusuna imzamı atarım. İlk kullandığım kompakt Panasonic FZ-20 4 mpix, max 400 asa idi. Objektif neydi biliyor musunuz; Zeiss f:2,8 prime. Böyle bir objektifi almaya kalkın 2000 usd lerden başlıyor fiyatı. Makinayı da ben 400 usd ye almıştım. İlerleyen zaman içinde Sony A77 kullandım. 12 mpix. Bir sergimde tam tamına 150 cm * 100 cm baskı yaptırmıştım. Ben bile sonuca inanamamıştım.

Ben de her ne kadar son zamanlarda elimde Nikon F100 analog düşmese de Sebahattin gibi D 850 gövde kullanıyorum. 70-200 olarak da F:4 objektifim var. Bunu özellikle seçtim. Seçim kriterim bu objektifin MTF değerinin F:2,8 olan tüm objektiflerde daha iyi olmasıydı. D 850 gövde de iso ile de hiç sorunum olmayıp kolayca iso 400, 800 değerlerine çıkabildiğimden çekimlerde diyaframı F:5,6 dan aşağı almam hiç gerekmiyor. Bu benim tercihim. Ayrıca Sebahattin D 850 ile verdiği dosya boyutlar F:8 için sadece %3 fark ediyor. Bence bu fark görülebilir bir şey olmayacaktır.

Son olarak Sebahattin’in üçlemesi olan “Göz>Objektif> Makina” nın başına “Düşünme” yi ekleyip dörtliüyorum. bazen aklımızda hiç çekmediğimiz ya da çekemeyeceğimiz harika fotoğraflar olacaktır. Ben bu durumda sadece iç geçirip “yaaa nasip” diyorum.

Sevgi ve saygılarımla

Makale yazarı

Sebahattin Demir
Mühendis ama Tıp meraklısı. Profesyonel yönetici. Seyahat etmeyi seven bir fotoğraf gönüllüsü. Okumayı, araştırmayı, sorgulamayı sever. İnsan ilişkilerine ve saygıya önem verir. Bildiklerini paylaşmaktan mutluluk duyar. "Bilmiyorum" demekten çekinmez. Türkçe yazım kurallarına uymayanlarla arası iyi değildir.

Manşet

Beni şu an kullandığım kameradan neler vazgeçirebilir?

Beni şu an kullandığım kameradan neler vazgeçirebilir?

Her alanda olduğu gibi kamera teknolojisindeki ilerleme de devam edecek, bunu durduramazsınız. Buna inovasyon deniyor. Buna benzer şeyleri 10 yıl önce başka fotoğrafçılardan da duyuyorduk. "Ne var sanki" diyorlardı, "elimdeki kamera bana babamdan kaldı, hala çekiyorum". Eğer kamera üreticileri onları dinlemiş olsaydı, bizler hala 12 MP kameralarla çekim yapıyor olacaktık ve yanımızda büyük ve ağır kamera çantaları taşıyor olacaktık.

Ben bu ilerlemeler konusunda şahsen çok heyecanlıyım.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Yeniden Kadrajlama Tekniği ile Fotoğraflarınızı Geliştirin

Yeniden Kadrajlama Tekniği

Yeniden kadrajlama, ana odak noktasını kullanarak konuya odaklanmak ve elinizi deklanşörden çekmeden konuyu kadrajınızdaki başka bir yere yeniden konumlandırarak ideal kadrajı oluşturup fotoğrafı çekmektir.

POPÜLER İÇERİKLER

Beni şu an kullandığım kameradan neler vazgeçirebilir?

Beni şu an kullandığım kameradan neler vazgeçirebilir?

Her alanda olduğu gibi kamera teknolojisindeki ilerleme de devam edecek, bunu durduramazsınız. Buna inovasyon deniyor. Buna benzer şeyleri 10 yıl önce başka fotoğrafçılardan da duyuyorduk. "Ne var sanki" diyorlardı, "elimdeki kamera bana babamdan kaldı, hala çekiyorum". Eğer kamera üreticileri onları dinlemiş olsaydı, bizler hala 12 MP kameralarla çekim yapıyor olacaktık ve yanımızda büyük ve ağır kamera çantaları taşıyor olacaktık.

Ben bu ilerlemeler konusunda şahsen çok heyecanlıyım.

Buna benzer birçok yazı
E-Posta Kutunuza
gelsin ister misiniz?

Bültenimize abone olun, yeni içerikler ilk size gelsin.

Teşekkürler. Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyin.