Ana Sayfa İleri Seviye Dijital Fotoğrafçılık

İleri Seviye Dijital Fotoğrafçılık

Çileğin başına gelenler

Bir süredir yapay ışıkla ilgili fotoğraf teknikleri hakkında Sebahattin güzel ve faydalı yazılar yayınlıyor. Herbirini birkaç kere okudum. Flaş ya da yapay ışıkla fotoğraf çekmeye direnç gösteren bir yanım olduğunu daha önce bir yerlerde belirtmiştim. Ancak Sebahattin ile düşüp kalkarsan bir şekilde bulaşıyor. Tam bu anda itirafta bulunayım. Aramızda kalsın olur mu: Yapay ışık kullanmak çok da kötü bir şey değilmiş. Bir kere renkler doğru “Kelvin” değeriyle elde ediliyor. Kontrol tamamen sizin elinizde. Photoshop da öyle yapsam böyle yapsam diye dert etmiyorsunuz.
Hareketi dondurmada Stüdyo Flaşı ve Normal Flaş arasındaki farklar

Hareketi dondurmada Stüdyo Flaşı ve Normal Flaş arasındaki farklar

Düşünün ki çok az ışıklı bir alanda normal flaşınızı kullanarak bir portre çekmek istiyorsunuz. Siz de benim gibi keskinlik takıntısı olanlardansanız, çektiğiniz fotoğrafta uzun saçları olan modelinizin saç tellerinin istediğiniz gibi keskin olmadığını gördüğünüzde canın ız sıkılır değil mi? Flaşınızı taktığınız için kameranız 1/200 ve 1/250 sn enstantanenin üzerine çıkamaz. Bu hız durağan bir portre çekimi için yeterli bir hızdır. Ama modelin saçları tam istediğinizi gibi tel tel görünmüyordur.
Durdurun hayatı!… Fotoğraf var… Still Life Fotoğrafçılığı üzerine

Durdurun hayatı!… Fotoğraf var… Still Life Fotoğrafçılığı üzerine

Still Life fotoğrafçılığı alanındaki uğraşılarınızda her şey elinizin altında ve kontrolünüzdedir. An'ı yakalamak yerine, hareketsiz bir konudan bir görüntü yaratıyorsunuz. Tamamen sizin eseriniz olan, hayalinizdeki bir sahnenin "fotoğrafını yapıyorsunuz"; öznesinden arka planına, ortam ışığından yapay pencere aydınlatmasına kadar. Konunuzun cansız nesneler olması nedeniyle, acele etmenize gerek yok, aydınlatmanızı hassaslaştırmak ve kompozisyonunuzla değişik denemeler yapmak için bolca zaman ayırabiliyorsunuz.
Katmanlar - Okan Yılmaz

Katmanlar

Fotoğraf bir yüzey sanatıdır. Sayısallaşma öncesi fiziksel araçlar kullanılarak yaşamdan ya da doğadan enstantaneleri tespit edip, kimyasalların yardımıyla önce ton ve ardından renk kullanılarak, kart üzerinde görsel olarak geleceğe aktarma işi idi.

Günümüzde ise görüntüyü toplayan ışık ve mercek gibi fiziksel araçlar değişmemiş ama sayısal teknolojinin kullanılmasıyla, görüntünün kart üzerine tespitini yapan kimyasal yapıdan uzaklaşılarak, ekran kullanılmaya başlanmıştır.
Işık kaynağının boyutunun ve mesafenin fotoğrafa etkisi

Işık kaynağının boyutunun ve mesafenin fotoğrafa etkisi

Özellikle moda ve portre fotoğrafçıları, model üzerine düşen ışığı yumuşatmak için genellikle Softbox, Şemsiye, Beauty dish ve benzeri ışık aksesuarları kullanırlar. Bunun amacı, ışıklı alanlardaki vurgulardan gölgelere yavaşça geçiş yapan hoş bir yumuşak ışık elde etmektir.

Mesele şu ki, ışığı yumuşatmak için kullandığımız büyük softbox veya şemsiye, konudan fazla uzak olduğunda aksine sert ışık yaratacaktır.
Işığın, okuyarak izleyerek öğrenilmeyeceğini öğrenme sürecim

Işığın, okuyarak izleyerek öğrenilemeyeceğini öğrenme sürecim

Tanınmış fotoğrafçı ve aydınlatma gurusu Zack Arias şöyle yazmış: "Ben bir ışık fotoğrafçısıyım. Çantama bakıyorum, X veya Y ya da Z Speedlite'ımdan birini alıyorum ve onu kullanıyorum."

Şimdi kendimi düşünüyorum, flaşlı fotoğrafçılığa ilişkin ilk deneyimlerim kameramdaki yerleşik flaşla başlamıştı. O günlerde çektiğim fotoğraflara şimdi baktığımda, parlak renkler, patlamış ten rengi ve kırmızı gözler, sert gölgeler ve tabii ki güzel fotoğraf olacağını düşündüğümden olacak, zifiri siyah bir arka plan görüyorum.
Ortam ışığını flaş ile dengeleme

Ortam ışığını flaş ile dengeleme

Bir süredir Flaşlar ve Flaşla çekim teknikleri konularında değişik makaleler yayınlıyoruz. Bu yazılarımızda, ışığın boyutu hakkında bir fikrimiz oluştu. Işık kaynağı ile özne ve arkaplan arasındaki mesafe değiştiğinde ne olacağını artık biliyoruz. Artık yavaş yavaş flaşlı fotoğrafçılığın bazı pratik yönlerine eğilmenin zamanı geldi. İlk olarak, ortam ışığını flaşla dengelemekten başlamaya ne dersiniz?
Flaş TTL modundayken Çekim Modu ve Enstantanenin önemi

Flaş TTL modundayken Çekim Modu ve Enstantanenin önemi

Covit-19 nedeniyle çok önemli bir kısmı evde geçen bu süreçte, bir süredir flaşlar ve kullanımları hakkında yazılar yazıyorum. Bu yazımda, düşük ışıklı ortamlarda flaşlı çekimlerde neden "M" Manuel çekim modunu kullandığımı ve konu hareketli olursa "Arka perde senkronizasyonu" ve "Ön perde senkronizasyonu" etkilerini örneklerle açıklamaya çalışıyorum.
Tam güce ayarlı bir flaş her zaman tam güç mü verir?

Tam güce ayarlı flaş her zaman tam güç vermez

Size, manuel kullanımda flaşınızdan tam gücü yalnızca 1/125 saniyeden daha yavaş enstantane hızlarında alabileceğinizi söylesem? 1/125 saniyeden daha hızlı enstantane ile kullandığınızda flaşınızdan tam güç alamayacağınızı öğrenmek sizi şaşırtmaz mı?
Pozlama ölçüm modu flaş aydınlatmasını nasıl etkiler?

Pozlama ölçüm modu flaş aydınlatmasını nasıl etkiler?

Çevremdeki birçok kişiden duyuyorum, kameralarında kullandıkları dahili flaşların doğru aydınlatma yapmadığını, bazen yetersiz bazen de aşırı aydınlattığını söylüyorlar. bu söylemi yalnızca dahili flaş kullananlardan değil, kimi zaman harici flaş kullanan kişilerden de duyuyorum. Bunun nedeni, daha doğrusu bu durumu ortaya çıkaran birincil sebep, kameramızda seçtiğimiz Pozlama Ölçüm modu'dur.
İnsanı Fotoğraflamak - Hangi objektif

İnsanı Fotoğraflamak – Hangi objektif

“İnsanı Fotoğraflamak” konusunda bir başyapıt gördüğümü ve takdirimi itiraf etmeliyim.

Model ile güçlü iletişim, ustalıkla ışık kullanımı, gürültü/nois sorunu olmayan bir kamera, tüm dokusuyla göz kamaştıran bir cilt ve pırıl pırıl gözlere sahip ama fondan ayrılmış ve doku kaybına yol açılmamış bu fotoğraf büyük bir beceri ve sanatın yansıması olarak karşımda duruyor.

Bu fotoğrafı Lore Inofa yapabilirdi ve yapmış…
Selam işini en iyi yapanlara gitsin…
Yüksek Hızlı Flaşlarda Enstantane Sorunsalı

Yüksek Hızlı Flaşlarda Enstantane Sorunsalı

Sitemizin e-posta adresine gelen mesajlarda sıkça su soru(n) ile karşılaşıyorum: "Yüksek hızlı (High Speed -HS) harici flaş kullandığım halde, flaşı açınca enstantane otomatikman 1/200 saniye (bazı kameralarda 1/250 saniye) hıza düşüyor ve ben bu hızı arttıramıyorum". Bir yüksek hızlı flaş kullanmamızın nedeni, normal flaşlarda çıkamadığımız enstantane hızlarında çekimler yapabilmektir. Kameralarımız, biz aksini belirtmediğimiz sürece takılacak flaşın normal hızda (HS olmayan) olduğunu kabul eder ve bunu kameramızın Flaş Senkronizasyon hızı belirler.
Günümüz Dijital Kameraları ve Ansel Adams'ın Zone Sistemi Metodolojisi

Günümüz Dijital Kameraları ve Ansel Adams’ın Zone Sistemi Metodolojisi

Sahnemizde kar veya üzerine güneş ışığı vurmuş kumsal gibi çok parlak alanlar varsa, kameramız bunun %18 gri olmasını ister. Koyu siyah giysili bir kişiyi fotoğraflıyorsak, kameramız onu da %18 gri yapmak isteyecektir. Fotoğraf makinemiz aslında konunun siyah olduğunu bilmediği gibi, vizördeki o beyazlığın da aslında kar olduğunu bilmez.

Kameramızın poz ölçüm ayarını sıfıra getirmek, her zaman sahnemizin tam olarak doğru pozlanacağı anlamına gelmez, fotoğrafımızın fazla veya az pozlanmasına neden olabilir.
Uzun Pozlama Teknikleri ve ND Filtre kullanım ipuçları

Uzun Pozlama Teknikleri ve ND Filtre kullanım ipuçları

Bana, fotoğrafçılık türleri arasında en önemli gördüğün üç tanesini say deseniz, uzun pozlamayı ilk sıraya koyarım. İyi bir teknikle, kusursuz çekilmiş bir uzun pozlama elde etmek, hemen hemen tüm fotoğrafçılık disiplinlerine hakim olmayı gerektirir. Bilmediklerimizi ise hızlıca ve uygulamalı öğrenmemize katkı sağlar.

Uzun pozlama fotoğrafçılığı, her gün fotoğrafladığınız dünyaya yeni bir gözle bakmanın harika bir yoludur. Fotoğraflarda, normal bir fotoğrafta mümkün olmayan hareket ve gizem duygusu yaratır.
Stok sitelerine fotoğraf kabul kriterleri - Ne çekmeli?

Stok sitelerine fotoğraf kabul kriterleri – Ne çekmeli?

Stok Fotoğrafçılığı yazı dizimize devam ediyoruz. Bu yazımızda size ‘’Hangi fotoğraf kabul edilir, hangileri reddedilir’’ ve ‘’Ne çekmeliyim’’ konusuna değinmek istiyoruz.

Aslında birçok fotoğrafçı burada hüsrana uğrar ve stok fotoğrafçılığından vazgeçer. Bu işi amatörce yapanlar fotoğraf paylaşım siteleri ile stok sitelerini aynı kefeye koyduğu için yanılırlar. Stok fotoğrafçılığı ticari bir platformdur. Burada keyfiyet bir ölçüt olamaz.
Uzun Pozlama Teknikleri ve ND Filtre kullanım ipuçları

Uzun pozlamalarda ışık kaçakları neden oluşur, nasıl önlenir?

Kuruyorsunuz sağlam bir üçayağı, üzerine kameranızı oturtuyorsunuz, filtrelerinizi de kullanarak an'ın keyfini çıkartıyorsunuz.

Ancak dikkatli olmazsanız, uzun pozlama yaparken sizi büyük bir sorun bekliyor olacaktır; kameranıza lensiniz dışındaki başka bir kaynaktan giren ve fotoğraflarınızı mahvedecek olan ışık sızıntısı. Bu durum, fotoğrafınızın aşırı pozlanmasına neden olur ve beklediğinizden çok farklı bir sonuçlarla karşılaşabilirsiniz, dolayısıyla çok sinir bozucu bir durumdur.
Bulb Modu – Neden sıkça bu modu kullanıyorum

Bulb Modu – Neden sıkça bu modu kullanıyorum

Geçtiğimiz hafta sonu, son kullandığım ekipmanlarımın bakımını yapıyordum ve son zamanlarda yaptığım birçok çekimi uzun pozladığımı farkettim. Türkçeye "Ampul modu" ile çevrilen Bulb modunu her iki kameramda da kullanmış olduğu farketmiştim. Bunun nedenini ve nasıl uyguladığımı sesli düşünmektense, yazıya dökmeyi tercih ettim. Sanırım yazmayı seviyorum. Siz de okumayı seviyorsanız sorun yok demektir 🙂
Kamera Ölçüm Sistemi her zaman doğru mu ölçer?

Kamera Ölçüm Sistemi her zaman doğru mu ölçer?

İlk başladığım yıllarda, "Kameralarda zaten bir ölçüm sistemi var, ne gerek var harici bir ışıkölçere" diyordum. Bugün geldiğim noktada kameralarımızın ölçüm sisteminin her sahne için o kadar da mükemmel olmadığını daha doğrusu olamayacağını anladım, bunu defalarca deneyimledim. Bu makalemde, kamera ölçüm sistemi ile harici -el tipi- bir ışıkölçer arasındaki farkları nedenleriyle açıklamaya çalışıyorum.
GoPro ile fotoğrafçılık söylendiği kadar iyi mi?

GoPro ile fotoğrafçılık söylendiği kadar iyi mi?

Günümüzde neredeyse her fotoğrafçının çantasında bir tane GoPro görmeye başladım veya en azından yakın bir zamanda sahip olma planları yapanları tanıyorum. Bu modaya ben de uydum ve bir süre önce bir GoPro Hero7 Siyah satın aldım. Peki, GoPro gerçekten bir fotoğrafçı için yeterince iyi sonuçlar üretiyor mu, bu kameraya yaklaşık 400 USD yatırım yapmaya değer mi?
Nikon F100 ile beş kare…

5 fotoğraf ile Nikon F100 izlenimlerim…

Tekrar Film kullanmaya döndüğümden daha önce bahsetmiştim. O zaman elimde Nikon N-90 S gövde vardı. Ancak bu gövde Nikon “G” serisi objektiflerde diyafram ayarına imkan tanımıyordu. Ben de gittim teee Nikon’un memleketinden F-100 gövdesinden aldım. Tokyo’dan.
Kızılötesi Fotoğrafçığı: Fotoğrafın göremediğimiz yanı

Kızılötesi Fotoğrafçılık: Fotoğrafın göremediğimiz yanı

Sevgili dostumuz Hakan Yaman ile sohbetlerimizde kızılötesi fotoğrafçılıkla özel olarak ilgilendiği laf aralarına karışmıştı. Bu konuyu şöyle enine boyuna konuşmaya karar verdik...

POZLAMANIN TEMELLERİ

Manşet

Çileğin başına gelenler

Çileğin başına gelenler

Bir süredir yapay ışıkla ilgili fotoğraf teknikleri hakkında Sebahattin güzel ve faydalı yazılar yayınlıyor. Herbirini birkaç kere okudum. Flaş ya da yapay ışıkla fotoğraf çekmeye direnç gösteren bir yanım olduğunu daha önce bir yerlerde belirtmiştim. Ancak Sebahattin ile düşüp kalkarsan bir şekilde bulaşıyor. Tam bu anda itirafta bulunayım. Aramızda kalsın olur mu: Yapay ışık kullanmak çok da kötü bir şey değilmiş. Bir kere renkler doğru “Kelvin” değeriyle elde ediliyor. Kontrol tamamen sizin elinizde. Photoshop da öyle yapsam böyle yapsam diye dert etmiyorsunuz.

Bu kategorideki Popüler İçerikler

Çileğin başına gelenler

Çileğin başına gelenler

Bir süredir yapay ışıkla ilgili fotoğraf teknikleri hakkında Sebahattin güzel ve faydalı yazılar yayınlıyor. Herbirini birkaç kere okudum. Flaş ya da yapay ışıkla fotoğraf çekmeye direnç gösteren bir yanım olduğunu daha önce bir yerlerde belirtmiştim. Ancak Sebahattin ile düşüp kalkarsan bir şekilde bulaşıyor. Tam bu anda itirafta bulunayım. Aramızda kalsın olur mu: Yapay ışık kullanmak çok da kötü bir şey değilmiş. Bir kere renkler doğru “Kelvin” değeriyle elde ediliyor. Kontrol tamamen sizin elinizde. Photoshop da öyle yapsam böyle yapsam diye dert etmiyorsunuz.

Buna benzer birçok yazı
E-Posta Kutunuza
gelsin ister misiniz?

Bültenimize abone olun, yeni içerikler ilk size gelsin.

Teşekkürler. Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyin.