Daha
    Ana SayfaFOTOĞRAFÇILIKFotoğrafın TemelleriKamera Ayarları - Fotoğrafa yeni başlayanlar için

    Kamera Ayarları – Fotoğrafa yeni başlayanlar için

    -

    DSLR ve Nikon kullanıcılarının neredeyse tek adresi olan bir forum sitesinin “Forum editörü”yüm. Bu ortamdaki fotoğrafçılığa yeni başlayan pek çok üyemiz sıklıkla mevcut kamera ekipmanları ile en iyi sonucu almak için gereken kamera ayarları konusunda sorular soruyorlar. Her çekim ortamında en iyi sonucu verecek kamera ayarları için geçerli genel bir kural bulunmamakla birlikte, şimdiye kadar kullandığım birçok marka ve model kamera için evrensel olarak kullandığım, her kamera üzerinde kişisel olarak benimsediğim bazı ayarların bulunduğunu fark ettim. Bunlar makineyi ilk aldığımda başlangıçta ayarladığım “temel” ayarlar, daha sonra bu ayarların olduğu menüleri nadiren ziyaret ediyorum. Buna ek olarak, özellikle yeni başlayanlar için, hemen iyi bir görüntü yakalamak için daha kolay veya daha hızlı işlemler yapan belirli kamera modları bulunmaktadır. Yeni başlayanlar için hazırladığım bu genel kamera ayarları konusunu daha detaylı inceleyelim!

    Kamera Ayarları

    Öncelikle, modern bir dijital kamera için uygulanması gereken kamera ayarlarlarından bazılarını gözden geçirelim. Aşağıda belirtilen tüm ayarları sizin kullandığınız gövdede de bulabilirsiniz, çünkü bu ayarlar farklı kamera markaları ve modelleri arasında az çok evrenseldirler:

    • Görüntü Kalitesi: RAW (Ham dosya)
    • RAW Kaydı: Kayıpsız Sıkıştırılmış (varsa)
    • Beyaz Dengesi: Otomatik
    • Resim Kontrol / Resim Stili / Yaratıcı Stil / Film Simülasyonu: Standart
    • Renk Alanı: AdobeRGB ve sRGB fark etmez, çünkü Görüntü kalitesi RAW (*)
    • Uzun Pozlama KA (Kumlanma Azaltma): Açık
    • Yüksek ISO Gürültü Azaltma: Kapalı
    • Aktif D-Aydınlatma / DRO, HDR, Lens Düzeltmeleri (Vinyet Kontrolü, Kromatik Sapma, Distorsiyon Kontrolü vb.): Kapalı

    (*) RAW görüntülerinde saklanan renk sayısı nedeniyle RAW modunda çekim yaptığınızda, kamera içi AdobeRGB ve sRGB gibi Renk Alanı türü önemli değildir; post prodüksiyonda bunu herhangi bir renk alanına dönüştürebilirsiniz.

    Yukarıdakiler bana göre başlangıç kamera ayarları arasında ilk sıralardadır.

    Neden bu kamera ayarları?

    Öncelikle, Görüntü kalitesini seçerek başlayın. Ben tüm makinelerimde RAW kullanıyorum, JPEG kullanmıyorum. Bunun birkaç nedeni var, ama başlıca nedeni şu; çektiğim fotoğrafları hemen bir sosyal medya üzerinden paylaşmıyorum, genellikle fotoğraflarım üzerinde çekim sonrasında bazı düzenlemeler yapma gereği duyuyorum, bunu istiyorum. Beğendiklerimi büyük boyutlarda bastırıyorum. O nedenle RAW çekmem gerekiyor, çünkü JPEG çıktılarında yukarıda bahsettiğim işlemleri yapamam, yaparım da RAW gibi olmayacaktır elbette. RAW kullanmamın bir başka nedeni ise, çekim sırasında beyaz dengesi, kontrast, doygunluk gibi şeyleri dert etmiyorum, çünkü biliyorum ki bunları fotoğrafı işleme sırasında zaten kendim ayarlayabileceğim.

    RAW dosya saklama biçimini eğer makinenizde bu özellik varsa mutlaka “Kayıpsız sıkıştırılmış” olarak ayarlayın; çünkü bu, hafıza kartınızda RAW dosyalarınızın kapladığı alanı azaltır, daha fazla fotoğraf yükleyebilirsiniz.

    Keskinlik, kontrast, doygunluk vb “Resim Kontrolleri” ayarları RAW görüntüler için önemli değildir, bu tür kamera ayarları yalnızca JPEG formatında çekim yaparsanız önemlidir. Eğer bu ayarlar fotoğraf makinenizin LCD’sinde görüntülenen şekli etkiliyorsa kullanın, değilse bu ayarları değiştirmeden standart bir profile sadık kalmak en iyisidir; RAW çektiğiniz için işleme esnasında rahatlıkla dilediğiniz gibi değiştirebileceğinizden “Renk alanı” ve “Beyaz dengesi” için de endişelenmenize gerek yok.

    Ne yaptığınızı bilmiyorsanız, uzun pozlama çekim yaparken RAW çıktılarınızı da etkilediğinden, “Uzun pozlama KA” özelliğini açık tutun – bu uzun pozlamada karşılaşacağınız kumlanmayı azaltarak çalışır, fakat çekim süresini iki katına çıkarır, çünkü aynı fotoğrafı iki defa çekecek, tek bir dosyaya kaydedecektir.

    RAW dosyalarınızı iyileştirmek adına hiçbir şey yapmadığı için diğer tüm lens düzeltmeleri, dinamik aralık optimizasyonları ve gürültü azaltma seçeneklerini de kapatın.

    Yukarıdaki kamera ayarları için gerekli işlemleri yaptıktan sonra, fotoğraf çekerken önemli olan asıl konulara geçelim.

    Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçin

    En İyi Kamera Çekim Modu

    Bazı fotoğrafçılar, kamera üzerinde tam kontrole sahip olmak için daima “(M) Manuel Mod” ile çekim yapmanın en iyi yöntem olduğunu iddia ederken, ben tam olarak böyle düşünmüyorum. Bir sahneyi düzgün bir şekilde tarayıp ölçmek ve bir nesneyi netlemek konusunda modern kameraların ne kadar şaşırtıcı sonuçlar çıkardığı göz önüne alınırsa, bence Manuel Modda çekim yapmak için özel bir durum olması gerekir, neden bunun yerine yarı otomatik kamera modlarından birini kullanmayasınız?

    Örneğin, kişisel olarak kameralarımın Diyafram Öncelikli Mod‘una %90 oranında güveniyorum çünkü bu mod harika bir iş çıkıyor, sadece Diyafram değeri üzerinde değil, aynı zamanda görüntünün ne kadar parlak veya karanlık olması konusunda da tam kontrole sahibim.

    Kameram, fotoğrafı istediğimden daha parlak veya karanlık çekerse, istediğim pozlamayı Pozlama Telafisi Kamera Ayarları - Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçinkullanarak ayarlayabiliyorum.

    Fotoğraf makinenizin “Sahne modları”ndan herhangi biri ile (Makro, Spor, Havai Fişek vb.) çekim yapmanın iyi olup olmadığını merak ediyorsanız, bu modların kullanımını bazı nedenlerden dolayı tavsiye etmem. Bunun ana nedeni, bu tür modların yalnızca farklı kamera markaları arasında değil, aynı zamanda aynı markanın farklı modellerinde bile değişiklik göstermesidir. Bu nedenle, bir kamerada belirli bir sahne moduna her zaman güvenip gelecekte yeni bir modele geçmeyi karar verirseniz, aynı sahne modunu bulamayabilirsiniz.

    Üst segment ve profesyonel kamera modellerinin çoğunda sahne modları yer almaz.

    En İyi AF (Otofokus) Modu

    Sahnenize ve çekiminize göre en iyi AF modunda çekim yaptığınızdan emin olmalısınız. Örneğin, sabit bir nesneyi fotoğraflıyorsanız, Tekli Servo AF Otomatik Netleme Modu’nu (“Tek Alan AF”, “Tek Çekimli AF” veya basitçe “AF-S” olarak bilinir) kullanmak isteyebilirsiniz; oysa çektiğiniz nesne sürekli olarak hareket ediyorsa, muhtemelen kameranızın konunuzu aktif olarak izlemesini isteyeceğiniz için Sürekli / AI Servo Odak Netleme Modu’na (AF-C) geçmek istersiniz.

    Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçin

    Fotoğraf makinesi üreticileri, yeni başlayanlar için başlarda karmaşık gelebilecek bu konuyu daha kolay hale getirmek için, öznenizin hareketini algılayıp, bazen AF-S ve AF-C Çekim Modu arasında otomatik olarak geçiş yapan bir hibrid mod sunuyorlar. Nikon’da “AF-A” ve Canon kameralar üzerinde “AI Focus AF” olarak bilinen bu melez mod, AF-S ve AF-C arasında sürekli geçiş yapmak zor geliyorsa ya da hangi durumda hangisinin kullanıldığını henüz kavrayamadıysanız yardımınıza yetişebilir.

    AF Alan Modu Seçimi

    Bazı kameralar “Otomatik AF Alan” moduyla gelir; bu mod tüm sahneye bakar ve en yakın özne ya da kameranın önemli olduğunu düşündüğü bir konuya odaklanmaya çalışır. Yeni başlayanlar için bu tür modların kullanmasını da tavsiye etmem, çünkü odak noktasını kameranızın odaklanacağı noktaya kaydırarak makinenizin tam olarak nereye odaklanacağını kontrol etmek daha iyidir. Bunu, Fotoğrafta Odaklama Teknikleri konulu makalemde açıkladığım gibi “Tek Nokta AF Alan Modu”na geçerek yapabilirsiniz. Vizörünüzde odaklanmak için tek bir noktaya sahip olduğunuzda, odak noktasını çerçevenizde istediğiniz yere taşıyabilir veya nesnenizi odak noktasına taşıyabilirsiniz.

    Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçin

    En İyi Pozlama Ölçüm Modu

    Fotoğraf makineniz Pozlama Ölçüm Modları “Spot – Tek nokta”, “Merkez Ağırlıklı” ve “Matris / Değerlendirmeli” Kamera Ayarları - Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçingibi bir dizi farklı pozlama ölçüm moduna sahip olsa da, çoğu durumda “Matris / Değerlendirmeli” seçeneğini Kamera Ayarları - Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçinvarsayılan yapmak en iyisidir, çünkü bu metod ölçüm anında tüm sahneyi hesaba katar ve genel olarak daha iyi bir iş çıkarır.

    En İyi Diyafram Ayarı

    Lensiniz için ayarlayacağınız Diyafram Değeri, yalnızca konunuzun arka ve/veya ön plandan nasıl izole edileceğini değil, aynı zamanda merceğinizin içinden ne kadar ışık geçtiğini de etkiler, bu nedenle hangi diyafram değerini seçtiğinize dikkat etmeniz gerekir. Buna ek olarak, diyafram görüntü netliği ve Alan Derinliği gibi fotoğrafta önemli kavramları etkiler, bu yüzden konunuz ve çekim ortamınız için en iyi diyaframı seçmek çok önemlidir.

    Düşük ışık koşullarında üçayak kullanmadan elde fotoğraf çekiyorsanız ve olası kamera sarsıntısından kaçınmak istiyorsanız, lensinizi size sağlayabileceği en geniş diyafram açıklığına ayarlamak en iyisidir. Örneğin, 50mm f/1.8 objektifle portre çekimi yapıyorsanız, bu gibi koşullarda diyaframı f/1.8 seviyesinde tutmak isteyebilirsiniz. Fakat, güzel bir manzaranın her yeri net ve keskin bir fotoğrafını çekmek istiyorsanız, objektif açıklığınızı f/5.6 gibi bir değere ayarlamanız uygun olacaktır. Unutmayın, bu örnekteki diyafram değerleri düşük ışık koşullarında ve elde nispeten net fotoğraflar çekmek için verilmiştir. Yoksa, Net Manzara Çekimleri için daha kısık bir diyafram değeri gerekebilecektir.

    Diyafram neden önemli?

    Diyafram değeri çoğunlukla öznenin arka plandan nasıl ayrıldığına bağlanır, ancak bu onun birçok işlevinden yalnızca birisidir. Yukarıdaki örnekte aynı sahnenin f/8.0 gibi kısık bir diyafram ve f/2.8 gibi açık bir diyafram ile fotoğraflandığında ne kadar farklı olabileceğini görebilirsiniz, büyütmek için üzerlerine tıklayın.

    Diyaframın etkisini ve fotoğraflarınıza neler yapabileceğini anlamak önemlidir, bu sebeple aşağıda linklerini verdiğim makalelerimi okumanızı kamera ayarları konusunda vereceğiniz kararı bunlara göre seçmenizi önemle tavsiye ederim.

    En İyi Enstantane Hızı

    Diyafram gibi, en iyi Enstantane (Perde) Hızı seçimi, nasıl bir fotoğraf çekmek istediğinize bağlı olacaktır. Örneğin, amacınız akan bir suyun halı gibi bir fotoğrafını çekmekse, suyun bir perde gibi bulanıklaşması için birkaç saniye sürecek yavaş bir örtücü hızı kullanmanız gerekecektir.

    Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçin
    Enstantane 2 sn.

    Oysa sahnenizdeki hareket eden bir olayı dondurmak istiyorsanız, saniyenin çok küçük bir dilimi olan hızlı deklanşör hızlarını kullanmanız gerekecektir.

    Kamera Ayarları - Fotoğrafa Yeni Başlayanlar İçin
    Enstantane 1/1000 sn.

    Çoğu durumda, kamera sarsıntısına neden olmadan görüntü yakalamak için yeterince hızlı deklanşör hızlarını kullanmanız daha iyi olur. Bu nedenle, “Karşıtlık kuralı” hakkındaki makalemi okumanızı ve Otomatik ISO’yu etkinleştirmenizi öneririm.

    En İyi ISO Ayarı

    Fotoğraflarınızda kumlanma denilen elektriksel gürültü görmemek için kameranın en düşük, baz ISO değeri ayarıyla çekim yapmak her zaman daha iyidir. İsteyeceğiniz en son şey kumlanmalar olan bir görüntüdür, bu durumda ISO’nuz çok yüksek ayarlanmış demektir. Bu kumlanmaları fotoğraf işleme adımlarında yazılımlar ile azaltmak bir dereceye kadar mümkün olabilse de, öncelikle amacınız kumlanmayı yani gürültüyü çekim sırasında önlemek olmalıdır.

    Bununla birlikte, en düşük ISO değerinde çekim yapmak, özellikle düşük ışık koşullarında çekim yaparken her zaman pratik değildir. Bu gibi durumlarda eğer bir üçayak (tripod) kullanmıyorsanız elde çekim sırasında oluşabilecek kamera sarsıntısından kaynaklanan bulanıklığı önlemek için enstantane hızınızı yeterince hızlı tutmak için fotoğraf makinenizin ISO değerini yükseltmeniz gerekecektir.

    Unutmayın, fotoğraf her zaman Diyafram, Deklanşör Hızı ve ISO kavramlarından oluşan Pozlama Üçgeni olarak da bilinen dengeli bir harekettir. Üçünün nasıl çalıştığını ve birbirleriyle nasıl ilişkili olduklarını anlamak için biraz zaman harcamanızı tavsiye ederim.

    Otomatik ISO

    Yeni nesil bir dijital kameranız varsa muhtemelen yeni bir fotoğrafçı için çok kullanışlı bir araç olabilecek Otomatik ISO özelliği ile birlikte gelir. Otomatik ISO’yu etkinleştirdikten sonra fotoğraf makineniz, nesnenizin ve çevrenizin ne kadar aydınlık olduğuna bağlı olarak perde hızını Otomatik ISO’da ayarladığınız minimum perde hızından daha yüksek veya aynı seviyede tutmaya çalışarak kameranızın ISO değerini otomatik olarak ayarlar.

    Nikon, Canon ve diğer üreticilerin bazı kameraları, “Karşıtlık kuralı”nı hesaba katabilen ve kullanılan objektifin odak uzaklığını hesaba katacak minimum enstantane hızı için bir “Otomatik” yapılandırmaya izin verebilen gelişmiş Otomatik ISO menülerine sahiptir. Bu tür seçenekler yeni başlayanlar için çok yararlı olabilir, çünkü sürekli kamera ayarları yapma sıkıntısını ortadan kaldırır.

    Tüm bu işlemlerin nasıl yapıldığını ve hangi durumlarda kullanıldığını detaylıca anlamak için Otomatik ISO Nedir, Ne Zaman Kullanılır, Ne Zaman Kullanılmamalıdır? konulu makaleme bir göz atın.

    Titreşim azaltma / Görüntü sabitleme

    Son olarak, eğer varsa fotoğraf makinenizde gövde içi görüntü sabitleme sisteminden ve/veya lensinizde varsa titreşim azaltma ve görüntü sabitleme sisteminden yararlanmayı ihmal etmeyin. Elde çekim yaparken bu özellikleri açmayı, sağlam bir üçayak ile çekim yaparken kapatmayı unutmayın. Bu konu ile ilgili detayların yer aldığı Titreşim Azaltma / Görüntü Sabitleme (VR/IS) Sistemi ve Kullanım İpuçları başlıklı makalem size yardımcı olacaktır.

    Sonuç

    Eğer fotoğrafçılık konusunda yeniyseniz ve kamera ayarları konusunda daha fazla bilgi edinmek isterseniz Fotoğrafçılık İpuçları sayfamdaki konulardan yardım alabilirsiniz.

    Bu konular hakkında sorularınız varsa, lütfen aşağıdaki “Yorumlar” bölümünden bana yazın.

    Işığınız bol olsun.

    İlişkili İçerikler

    E-POSTA ABONELİĞİ

    Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

    Abone ol
    Bana bildir
    guest
    38 Yorum
    Beğenilenler
    En yeniler Eskiler
    Satır içi geribildirimler
    Bütün yorumları göster
    Zeynep K.C.
    Zeynep K.C.
    3 yıl önce

    Fotoğraf hobimin çok başındayım henüz çok acemiyim. Bu yazınız ilaç gibi geldi. Elinize sağlık. Blogunuzu hızlıca gezdiğimde işte tam aradığım site dedim hem türkçe hemde benim anlayacağım gibi anlatılmış. Konuları tek tek not ettim. Sanırım blogunuzun en sadık takipçisi olcağım ve benden sık sık sorular alacaksınız 🙂
    Tekrar teşekkürler

    Okyar
    Okyar
    3 yıl önce

    RAW adı üstünde. Silmedikten sonra görüntü bilgilerini değiştiremezsin. Üzerinde ne kadar oynarsan oyna ilk çektiğin değerler hep yanıdır. Tıpkı negatif film gibi. RAW çekersin arşive atarsın çıkarır çıkarır kullanırsın. jpeg, eğer PS layer kullanamıyorsan kazara değişiklikten sonra kaydedersen yandın gitti. Sadece intermediate seviye gövdelerde yüksek iso değerine çıkacaksınız jpeg e geçin. hangi makina olursa olsun gürültüyü gayet güzel minimize eder.

    Osman
    Osman
    1 yıl önce

    Sitenizi büyük bir keyifle takip ediyorum. Paylaştığınız konuları bir kitap halinde ne zaman göreceğiz? emeğinize sağlık.

    Hüseyin İşcan
    Hüseyin İşcan
    1 yıl önce
    Makale Değerlendirme :
         

    Sebahattin bey tüm yazılarınızı zevk ile okuyorum. Okudukça kafam daha çok karışmakta. Özellikle raw format ile çektiğim fotoğraflar net değil. Makine d7500 lens tamron 24-70 . Beklenmedik şekilde en iyi olması gereken görüntü berbat çıkıyor. Özellikle farkı görmek için raw+fine çektim. Sonuç jipeg çok güzel raw berbat çıkıyor. İsterseniz görüntüleri gönderebilirim. Yardımcı olursanız sevinirim.

    Ercüment
    Ercüment
    3 yıl önce

    Merhaba. Ben Canon eos 6d makinemde hep jpeg çekiyorum. Raw çekmek benim için ekstra iş anlamına geliyor. Jpeg çıktılar da gayet başarılı bence. Hem de beni çekim sonrası nasıl olsa düzeltirim tembelliğinden kurtarıyor. Selamlar

    Ercüment
    Ercüment
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    3 yıl önce

    Ben hafta sonları bir arkadaşımla birlikte düğün fotoğrafları çekiyorum. Hemen hemen hepsini “P” program modunda çekiyorum. Jpeg dosyalarımdan albüm bastırıyorum. Raw çekmek bana göre tembellik 🙂

    Ercüment
    Ercüment
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    3 yıl önce

    Pratiklik olarak tanımlıyorum 🙂

    Emrah Kerem
    Emrah Kerem
    Yorumun sahibi  Ercüment
    3 yıl önce

    Raw çekmek = Tembellik
    P modunda çekmek = Pratiklik

    Demek ki ben
    hem “Tembelim”
    hem de “Pratik değilim”
    Bunları öğrenmek iyi oldu.

    Ben de tebrik ediyorum sizi.

    Suleyman
    Suleyman
    Yorumun sahibi  Emrah Kerem
    3 yıl önce

    Uzulmeyin emrah bey yalniz degilsiniz.
    Bende oyleyim yeni ogrendim 🙂

    Sabahattin bey sizi tebrik ederim cok guzel yazi tipki oncekiler gibi. Hergun sitenizi ziyaret ediyorum bugun yeni birsey varmi diyerekten.

    Havva
    Havva
    3 yıl önce

    Çok teşekkürler. Faydalı ve bilgilendirici bir yazı…

    Havva
    Havva
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    3 yıl önce

    Nikon D 5600 aldım. 18-140 mm. Bir hayli pahalı oldu. Madem fotoğraf makinası aldım. Kullanmayı öğren dedim. Manuel kullanıyorum. Evde elmalar ve porselen bebeklerde çekimler yaptım. Benim için alan derinliği önemli. Ama hala bu konuda başarısım. Büyüyünce Raw formatına geçeceğim. Ama şimdilik jpeg yetiyor. Özer Kanburoğlu’nun kitaplarını okuyorum. Piyasada fotoğrafçılıkla ilgili o kadar az kitap var ki. Arthenos.com’u tesadüfen keşfettim. Ve okuyorum. Teşekkür ederim.

    Cengiz
    Cengiz
    3 yıl önce

    ben iki yıl önce fotoğrafla ilgilenmeye başladım 600d makine aldım. fotoğraf hakkında çok şey bilmediğim için çekimlerimi mahvedebilirim korkusuyla hep otomatik mod kullandım. blogunuzu birkaç hafta önce pozlama hakkında birşey ararken buldum… artık blogunuzda daha fazla zaman harcıyorum şimdi yeni başlayanlar için olan makalelerinizi ve ipuçlarınızı okuyordum.

    tüm makaleleriniz için size içten teşekkürler … fotoğrafa ilgimi tekrar canlandırdınız. asla öğrenemem dediğim çok zor zannettiğim konuları çok rahat anlıyorum. çok güzel anlatımınız var … tekrar çok teşekkürler

    Hiç fotoğraf üzerine bir kitap yazmayı düşündünüzmü … bu benim gibi yeni başlayanlar için harika olurdu. belkide vardır kitabınız varsa nereden bulabilirim

    Anıl H. T.
    Anıl H. T.
    3 yıl önce

    Şunu merak ediyorum: neden Pentax’tan hiç söz etmiyorsunuz?
    Dört yıl önce yeni başladığımda en iyi DSLR nedir ararken Pentax’a karar verdim ve böyle bir seçim yapmamdan dolayı hiç pişman değilim. Pentax’ın bu kategorideki en iyi ürün olduğunu ve ödediğim paranın karşılığını en iyi şekilde verdiğini düşünüyorum. Başka hiçbir üretici bu kadar yüksek kaliteli kameraları bu kadar uygun fiyatlara sunmaz.

    Anıl H. T.
    Anıl H. T.
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    3 yıl önce

    Otofokusla hiç sıkıntı yaşamadım çünkü kullanmıyorum. Üçüncü taraf üreticiler Pentax için optikler üretirler ancak daha küçük sayılarda. Pentax süperden süper teleye kadar her kategoriyi hedefliyor. Ve kullanıcılar her kategoride bir alternatif bulabilir.

    Bence yeni başlayanlar önce temelleri öğrenmeli (enstantane, diyafram vb.). “Tam otomatik modda” veya ”100’ün üzerinde bilmem kaç nokta otomatik odaklama” alanında yaratıcılık yoktur. Dışarı çıkıp fotoğraf çekmek için uğraşmak gerekiyor. Ayrıca bu kadar gelişmiş akıllı telefonlar varken neden bir oyuncak DSLR’ye para harcanır?

    Anıl H. T.
    Anıl H. T.
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    3 yıl önce

    Doğru deklanşör hızını seçmek sahnenin vizyonunu ifade edebilen resmi elde etmek için ideal diyafram açıklığı kadar önemli olabilir. Otomatik mod tekrarlanan işlemler için yararlıdır ancak koşullar benzersiz olduğunda işe yaramaz. Pentax maksimum kapsama alanını sağlayan parlak optik vizörlü ucuz kameraları bile tasarlıyor.

    Bazı durumlarda otomatik odaklamayı kullandım ve Pentax fotoğraf makinesinde herhangi bir sorun yaşamadım. Pentax kameralar yüksek kaliteli görüntüler ve mükemmel dinamik aralık sağlar. Mükemmel ve sağlam işçiliği vardır. Bence yeterince pazarlama faaliyeti yapılmıyor. Lens çeşitliliği ne derece önemli? Yeni başlayanlara gerçek fotoğrafçılığı öğrenmeleri için kaç adet lens lazım?

    Anıl H. T.
    Anıl H. T.
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    3 yıl önce

    Yazınızı okudum, çok güldüm.
    İtiraf ediyorum ben bir “Pentax fanatiğiyim” 🙂
    Ne zamandır hatta şimdiye kadar hiç böyle kaliteli bir türkçe blog okumamıştım. Fırsat bulunca ağır tartışmalara girmek istedim sanırım. Sizi takdir ediyorum. Bu gibi tartışmaları sıkça yapalım ama…
    Selamlar.

    Selma
    Selma
    2 yıl önce

    Fotoğrafın uzun kenarı 40 cm şartını nasıl sağlayabilirim? Yardımcı olabilir misiniz?

    Selma
    Selma
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    2 yıl önce

    Teşekkürler. Gönderdiğiniz linki inceleyeceğim.

    Bahri kk
    Bahri kk
    2 yıl önce

    Merhaba fotoğraf merakım var yeni başladım. İzmirde yaşadığınızı okudum ben de öyle. Önereceğiniz bir kurs varmı acaba. Bu işi en iyi şekilde öğrenebileceğim bir yer tavsiyeniz olurmu. Teşekkürler

    Bahri kk
    Bahri kk
    Yorumun sahibi  Sebahattin Demir
    2 yıl önce

    Siz kurs veriyormusunuz. Bana önerebileceğiniz bir makina varmı

    Bu makaleyi paylaş

    Sebahattin Demir
    Mühendis ama Tıp meraklısı. Seyahat etmeyi seven bir fotoğraf gönüllüsü. Okumayı, araştırmayı, sorgulamayı sever. İnsan ilişkilerine ve saygıya önem verir. Bildiklerini paylaşmaktan mutluluk duyar. "Bilmiyorum" demekten çekinmez. Türkçe yazım kurallarına uymayanlarla arası iyi değildir.

    MANŞET

    POPÜLER İÇERİKLER

    38
    0
    Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
    ()
    x