Kristal'e Mektuplar

Metaforik bir anlatım

Sevgili Kristal geçen haftanın fotoğrafları arasından, Seyit Ali Geçici’ nin fotoğrafı sıyrılarak ön plana çıktı. Bu fotoğrafın farklı özellikleri, onu diğerlerinin bir adım önüne geçmesini sağladı Kristal.

Fotoğrafı öne çıkaran unsurlar arasında en önemli özellik bence düşünce temelli tasarımla şimdiye kadar paylaşılmış olan fotoğraflardan farklılık içermesi olduğunu belirtmekte yarar var.

-

Sevgili Kristal merhaba.

BAFT seçimlerinde bu hafta öne çıkan fotoğrafı görmek ve o fotoğrafı öne çıkaran nedenleri öğrenmek istediğinizi yazıyorsunuz mektubunuzda. Ayrıca sabırsız olduğunuzu da eklemeyi unutmamışsınız.

Sevgili Kristal öncelikle bilmenizi isterim ki; ileride çok iyi bir fotoğrafçı olacaksınız, bundan eminim. Adı duyulmuş birçok fotoğrafçıyı da geçeceksiniz, bundan büyük mutluluk duyacağım.

Niçin çok iyi fotoğrafçı olacağınız sorusunun cevabını merak edersiniz, bilirim.

Çok iyi fotoğrafçı olacaksınız çünkü tutku derecesinde fotoğrafı seviyorsunuz ve öğrenmek için çok büyük merak duyuyorsunuz.

Bir işi tutkuyla sevip de zirvede yer almayan bir kişi yoktur Kristal.

Ayrıca öğrenmeyi en kolay hale getiren unsur ise meraktır.

Bu iki vasıf sizde olduğu müddetçe, yakın bir gelecekte fotoğrafçılar arasından sıyrılacak, takdir ve saygı gören birisi olacaksınız. Eğer katkım olursa; konumunuzdan ve başarılarınızdan en çok mutluluk duyan da ben olacağım.

Sevgili Kristal geçen haftanın fotoğrafları arasından, Seyit Ali Geçici’ nin fotoğrafı sıyrılarak ön plana çıktı. Diğer Günün Fotoğraflarının hakkını yememek gerekirdi, hepsi bence çok güçlü eserlerdi ama bu fotoğrafın farklı özellikleri, onların bir adım önüne geçmesini sağladı Kristal.

Kristale Mektuplar - Metaforik bir anlatım

Fotoğrafı öne çıkaran unsurlar arasında en önemli özellik bence düşünce temelli tasarımla şimdiye kadar paylaşılmış olan fotoğraflardan farklılık içermesi olduğunu belirtmekte yarar var.

Nedir bu düşünce bazlı farklılık? Diye sorduğunuzu duyar gibiyim.

Fotoğrafın kırsal bir yaşam enstantanesi sırasında, serada çekildiğini görüyoruz.

İki bahçıvan serasında ürettikleri çilekleri hasat ediyorlar, bu sıradan bir olay. Üstelik estetik hiçbir unsur içermemekte, öyle değil mi?

Ama fotoğrafta görülen iki bahçıvandan farklı olarak, sera dışında çalışan ve gölgesiyle kompozisyonda yer alan bir başka yaşam ögesinin varlığını takdir etmemek elde değil ki!

Bir şeyin gölgesi; gerçekten aslından daha güçlü olabilir mi? Deme sakın Kristal, olabilir…

Olabilir; çünkü gölgeler metaforik bir anlatım katarlar kompozisyona.

Ayrıca gölgeyle anlatılan iş günümüzde pek rastlanılmayan, makineleşmenin ilk dönemlerine ait bir teknolojiyi canlandırıyor. Geçmişten günümüze yansıyan iş, yaşama dair anlatım var bu fotoğrafta.

Gölgeyle geçmişe atıf yapan bir ögeye sahip olan fotoğraf takdir edilmez mi?

Ayrıca kritik çekim zamanı olarak çok yerinde bir seçim yapıldığı, atla çift süren rençperin, sera içindeki modellerin üzerinden geçen çizginin uzamında yer almakla kalmayıp en berrak şekilde tespit edilecek bir konumda fotoğraflandığını, bu nedenle fotoğraf izleyicisiyle sorunsuz şekilde buluşturulduğu görülmektedir.

Fotoğrafta aslında birbirine paralel olan taban çizgilerinin çapraz ilerleyerek, uzak noktada birbirine yaklaşması ise fotoğrafa derinlik duygusu ve üçüncü boyut eklemeyi sağlamış. Geniş açı lens ile yapılan çekimlerin böyle bir gücü olduğunu hatırlatmadan geçemedim.

Mektubunda gözünüzü ısıran ne varsa atlamayın sakın! Diye bana öğüt verdiğinizi yine okudum. Sadece aslında beyaz-şeffaf arası bir renge sahip olan sera örtüsünün cyan renginden biraz rahatsızlık duyduğumu açıklamakta sakınca görmüyorum Kristal. Havanın açık olduğunu bize gölgeler söylüyor, cyan renk gökyüzünün yansıması da olabilir ama göz beyazı beyaz görmek ister, maviye çalan bu sapmanın bence estetiği olumsuz etkilediği de bir gerçektir.

Tebrikler fotoğrafın sahibi Seyit Ali Geçici’ ye, selamlar ise BAFT ailesine gitsin…

Mikdat Besni

28.01.2016-Susurluk

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

avatar
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bana bildir
Öner BÜYÜKYILDIZ
Ziyaretçi
Öner BÜYÜKYILDIZ

Seçtiğiniz fotoğraf ve değerli yorumunuz için çok teşekkür ederiz Mikdat bey.

Gerçekten çok estetik bir fotoğraf olmuş. İçerisinde birçok fotoğraf kompozisyon kuralını barındırıyor. Dediğiniz gibi çizgilerin uzağa doğru yakınlaşarak gitmesi ile derinlik hissi, çilek öbeklerinin üç tane olması ile tekler kuralı, gölgenin gizemli etkisi, hepsi harika. Fotoğrafa bakarken haddim olmayarak, oturan çiftçi fotoğrafa hiç dahil olmasaydı nasıl olurdu diye düşündüm bir an, ama bu konuda ne fotoğrafı çeken emek sahibi arkadaşa, nede yorumlayan siz değerli ustalarıma saygısızlık etmek istemem.

Yazı için tekrar tekrar teşekkürlerimi sunuyorum. Bir sonraki mektubunuzu sabırsızlıkla bekliyorum.

Selam ve saygılarımla.

Mikdat Besni
Ziyaretçi
Mikdat Besni

Öner Bey düşünceleriniz her zaman değerlidir. Bence öneri ve farklı düşünceler olmazsa, aynı yerde kalırız. Hatta aykırı görüşler bile değerlidir çünkü göremediklerimizi, anlayamadıklarımızı yansıtır. Bu kapsamda düşüncelerinizi açıklamanıza değer veriyor ve teşekkürlerimi iletiyorum…

Okyar Atilla
Editör / Yazar

Fotoğraf güzel. Ben eleştiri kısmına geldiğimde iyi yanlarını görmeyi tercih ediyorum. Beni fotoğrafa daha çok çeken yorumcunun ” Bir şeyin gölgesi; gerçekten aslından daha güçlü olabilir mi?” cümlesi oldu. Direkt sanatta “temsilin gerçeğinden çok daha iyi olduğu” kavramına gittim. Klasik sanat anlayışında önemli bir bakışıydı.

Dediğiniz gibi gölge bana da fotoğrafın güçlü bir öğesi izlenimi bıraktı. Öyle de. Bunun nedenini bana geçmişteki gölge oyunlarını anımsatmasıdır. Yani aklım Karagöz-Hacıvat’a gidiverdi. Bir gölgenin yaptığına bak şimdi.

“Ben deklanşöre ne zaman basardım?” diye sordum kendime. Aslında muhtemelen en az beş kare çekerdim. “İşte budur” dediğim karem de (bu herhalde dördüncü karem -adamın dördüncü adımı- olurdu) gölge adamın atın gövdesinin olduğu yerdeki an olurdu.

Mikdat Bey bu güzel fotoğraf ve yorum için çok teşekkürler.

İyi fotoğraf…

Sevgi ve saygılarımla

Mikdat Besni
Ziyaretçi
Mikdat Besni

Evet Okyar Bey, eğer dediğiniz gibi adamın gölgesi daha önde olsaydı, izleyici onu daha güçlü şekilde imgelerdi… Farklı bakış açıları her zaman gücümüze güç katar. Bu anlamda aslında kendi fotoğraflarımızı da değerlendirip (eğer enstantane değilse) yeniden çekmenin yollarını arar dururuz. İki yorumcu da fotoğrafa farklı bakış açıları getirdi, demek ki Türk Fotoğrafçılığı daha iyi olacak. Teşekkürlerimi ve selamlarımı iletiyorum…

Makale yazarı

Mikdat Besni
Veteriner hekim olarak uzun yıllar kamu görevi yaptı. Sayısal teknolojinin fotoğrafta yaygın olarak kullanılmaya başlaması ve internet paylaşımının etkisiyle hobi olarak fotoğrafla ilgilenmeye başladı. Sadece çekip paylaşımda bulunularak ya da izleyerek fotoğrafın öğrenilemeyeceğini göz önüne alarak, ciddi yayınlardan kaynak oluşturdu. En iyi öğrenmenin öğretme olduğu gerçeğinden hareketle, verdiği fotoğraf kursları sayesinde fotoğrafın inceliklerini öğrendi. Susurluk Fotoğraf ve Sanat Akademisi Derneğinin Başkanlığını yürütmektedir. Fotono21 (Diyarbakır) ve ASFOD (Konya Anadolu Selçuklu Fotoğraf Derneği) tarafından Onur Üyesi olarak payelendirilmiştir. Bu onur üyeliklerini fotoğraftan aldığı en büyük ödüller olarak görmektedir.

Manşet

Uzun Pozlama Teknikleri ve ND Filtre kullanım ipuçları

Uzun Pozlama Teknikleri ve ND Filtre kullanım ipuçları

21
Bana, fotoğrafçılık türleri arasında en önemli gördüğün üç tanesini say deseniz, uzun pozlamayı ilk sıraya koyarım. İyi bir teknikle, kusursuz çekilmiş bir uzun pozlama elde etmek, hemen hemen tüm fotoğrafçılık disiplinlerine hakim olmayı gerektirir. Bilmediklerimizi ise hızlıca ve uygulamalı öğrenmemize katkı sağlar.

Uzun pozlama fotoğrafçılığı, her gün fotoğrafladığınız dünyaya yeni bir gözle bakmanın harika bir yoludur. Fotoğraflarda, normal bir fotoğrafta mümkün olmayan hareket ve gizem duygusu yaratır.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Bir Fotoğraf, şehir hatları vapurundaki Çocuk ve Martılar

Bir Fotoğraf, şehir hatları vapurundaki Çocuk ve Martılar

12
Tüm hücrelerinde hissettiği o sonsuz huzurla Mısır çarşısına doğru yürürken elindeki bozukluklara şöyle bir baktı ve gülümsedi. Dönüşte martıların simit parası çıkmıştı! İçinden mırıldanmaya başladı:

Beni mutlu edecek şey, senin paran değil.
Sıyrıl bütün önyargılarından..
Hoş geldin aslıma!
İşte ben böyleyim.
İşte ben böyleyim…

Buna benzer birçok yazı
E-Posta Kutunuza
gelsin ister misiniz?

Bültenimize abone olun, yeni içerikler ilk size gelsin.

Teşekkürler. Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyin.