18 Eylül 2019 - Çarşamba

Nikon Z7 Ayarları

-

Uzunca yıllardır Nikon DSLR gövdeler kullanan bir fotoğraf gönüllüsüyüm. Nikon Z7 Ayarları yazıma başlarken belirtmeliyim ki, 45.7 MP BSI CMOS sensörü, 493 faz algılama otofokus noktaları ve daha gelişmiş bir otofokus sistemiyle donatılmış Nikon Z7, şu an piyasadaki aynasız kameralar arasındaki en yüksek teknik görüntü kalitesine sahip. Çünkü yüksek çözünürlük ve netliğe ve en önemlisi eşsiz renk yorumuna sahip. Aynı çözünürlüğe sahip şu anki hiçbir DSLR (aynasız değil) kameranın Nikon Z7’den daha iyi fotoğraflar çekebileceğini düşünmüyorum, şimdilik tabi.

Bu seviyedeki hemen her marka aynasız tam kareler gibi, Nikon Z7 de birçok fotoğrafçı için kafa karıştırıcı olabilecek birçok kontrol ve menü ayarlarıyla birlikte geldi. Bunun öncesinde, kullandığım D810 için kaleme aldığım “Nikon D810 Ayarları” ve halen kullanmakta olduğum D850 için kaleme aldığım “Nikon D850 Ayarları” yazılarım oldukça fazla ilgi görmüştü.

Nikon Z7 kamera özelliklerinin çoğu Nikon D850 gibi üst seviye kameralardan geliyor ve aynasız fotoğraf makinelerinin DSLR’lerde daha önce bulunmayan yeni özellikler sunması nedeniyle, bu kameradaki kontrollerin ve menü ayarlarının sayısı gelişmiş bir fotoğrafçı için bile oldukça kafa karıştırıcı olabiliyor. Bu yazıda Nikon Z7’de kişisel olarak hangi ayarları kullandığımı anlatacağım ve bazı kamera düğmelerinin ve kontrollerinin ne işe yaradığını açıklayacağım.

Burada anlatacaklarımın benim tercihlerim olduğunu, herkesin aynı ayarlarla çekim yapması gerekmediğini lütfen unutmayın. Aşağıda değineceğim bilgiler kamera ile mücadele edenler için bir rehber olarak sunulmuştur.

Benim kullandığım Nikon Z7 ayarları

Ben Nikon Z7 kameramı İngilizce menü ile kullanıyorum. Bu dokümanda Türkçelerini mümkün olduğunca yazmaya özen gösterdim. Gözden kaçırdıklarım olabilir, şimdiden affınızı rica edeceğim. Siz Türkçe olarak kullanıyorsanız ya da Türkçe açıklama istiyorsanız bu durumda biraz çalışmanız gerekebilir, ama buna gerek kalacağını pek düşünmüyorum.

NOT: Aşağıda belirttiğim ayarlar bellenim 2.00 içindir. Nikon belleniminin eski bir sürümünü kullanıyorsanız, aşağıdaki ayarları yapmadan önce yeni sürüme güncellediğinizden emin olun.

Kamera menüsüne girmeden önce dış kontrollere bir göz atalım. Nikon Z7, özelleştirilebilir butonlarla ve özel olarak kontrol edebileceğiniz çok fazla menü seçeneğine sahip.

Kamera mod düğmesi

Kameranın sol üst tarafında, üzerinde bir kilit düğmesi bulunan standart bir “PASM” kadranı göreceksiniz (Aşağıdaki Şekil -2’deki “1” numara). Standart Program Modu, Diyafram Önceliği, Deklanşör Önceliği ve Manuel Çekim modu yanında, fotoğraf makinesi ayarlarınızı kaydedebileceğiniz U1, U2 ve U3 kullanıcı ayarları ile birlikte bir “Otomatik” moda sahip oluyorsunuz.

Kameranızı daha iyi tanıdığınızda, farklı çekim ortamları arasında geçiş yaparken size zaman kazandıracağı için bu kullanıcı ayarlarını incelemenizi tavsiye ederim.

Elektronik Vizör (EVF) Ekran Modu Düğmesi

Elektronik vizör (EVF) ekran modu düğmesi vizörün sol tarafında, PASM kadranının sağında bulunur (Şekil -1’deki “2” numara).

Bu düğme aşağıdaki modlar arasında geçiş yapmak için kullanılır:

Nikon Z7 Ön ve Yan görünüş
Şekil 1 – Nikon Z7 Ön ve Yan görünüş
  • Otomatik ekran anahtarı: Gözünüzü vizöre yerleştirdiğinizde gösterimin ekrandan vizöre ve gözünüzü kaldırdığınızda vizörden ekrana geçmesini sağlayan EVF göz sensörünü kullanır.
  • Yalnızca vizör: Bu mod sadece EVF’yi etkinleştirir ve LCD’yi tamamen kapatır.
  • Yalnızca ekran: Bu mod yalnızca LCD ekranı etkinleştirir ve EVF tamamen kapatır.
  • Vizöre öncelik ver: Bu mod kameranın, LCD ekranın varsayılan olarak kapatıldığı ve EVF’nin etkin olduğu DSLR fotoğraf makinesine benzer şekilde çalışmasını sağlar. Bir fotoğrafı açtığınızda veya kamera menüsünü ilgilendiren düğmelerden birine bastığınızda LCD ekrana görüntü gelir.

Ben, manzara ve seyahat çekimlerimde “Otomatik ekran anahtarı” modunu kullanıyorum, elde çekimler için EVF’yi kullanabilmemi sağlıyor, üçayak kullanarak yaptığım çekimlerde ise LCD otomatik olarak açık oluyor. Bu mod hem EVF hem de LCD ile çekim yapmak için kullanışlıdır, ancak EVF veya LCD her zaman açık olduğundan pil dayanımı daha kısa olur.

“Vizöre öncelik ver” modu, pil ömrünü mümkün olduğunca korumak istediğim durumlarda, EVF ve LCD varsayılan olarak devreye alınmadığı durumlarda kullanım için daha pratiktir. EVF yakınlardaki bir nesneyi algılamazsa, kamera menüsünü aktifleştirene veya bir görüntüyü izlemek isteyene kadar, yani LCD’lik hiçbir şey yapmazsam, ekran kapalı durumda kalır.

Üst kısımdaki diğer düğmeler

Kameranın tutamağının üzerinde Şekil – 2’de gösterildiği üç düğme görüyorsunuz: ISO ayarı için “ISO” düğmesi (9), kırmızı nokta şeklinde video kayıt düğmesi (5) ve Pozlama Telafisi düğmesi (8). Ben video çekimini çok sık kullanmadığımdan, video kayıt düğmesini AF Modunu değiştirmeye programladım, bunu aşağıda daha detaylı açıklıyorum.

Nikon Z7 Üst görünüş
Şekil 2 – Nikon Z7 Üst görünüş

Böylece bu düğmeye bir kez dokunarak, AF-S (Tekli Servo), AF-C (Sürekli Servo) ve Manuel Odaklama seçenekleri arasında hızlıca geçiş yapabiliyorum. Bunu böyle kullanmamın bir başka nedeni daha var; ne yazık ki Nikon AF modu düğmesini Nikon Z6 ve Z7 gövdelere koymadı, bu nedenle kamera menüsüne girmeden otomatik netleme modları arasında hızlı geçiş yapmak için tek seçenek, seçilen bir düğmeyi özelleştirmek. Okuduğum makalelerde ve izlediğim birçok videoda otomatik netleme modları arasında geçiş yapmak için “i” düğmesi önerilse de, ben bu işlemin daha uzun sürdüğünü gördüm. Ayrıca önceden koyulmuş kurallara ve rutine karşı alerjimi beni tanıyan dostlarım iyi bilirler, belki de bu yüzden böyle yapmışımdır 😉

ISO düğmesine basılı tutarak, arka kadran çevrildiğinde ISO ayarı hızlı bir şekilde değiştirilebilir, ön kadran ise Otomatik ISO modunun açılıp kapatılmasını sağlar. 

Pozlama Telafisi düğmesi ISO’yla benzer şekilde çalışır, ancak ön ve arka kadran aynı işlevi görür, pozlama telafisi adımlarını artırır veya eksiltir.

Arka düğmeler

Nikon Z7 modelinde fotoğraf makinesinin arka tarafında, sol üstteki Oynatma (4), Çöp Kutusu (5) ve sağ alttaki Menü (17) gibi standart düğmelerin yanı sıra ekstra başka tuşlar da bulunuyor. Bunlardan ilki, üzerinde “DISP” yazan ve aynı zamanda anahtar işlevi gören tuş (8).

Nikon Z7 Arka görünüş
Şekil 3 – Nikon Z7 Arka görünüş

Bu anahtar fotoğraf ve video arasında geçiş yapmak içindir, ancak DISP düğmesi özellikle önemlidir – aynı zamanda vizördeki ve arka LCD’deki farklı ekran modları arasında geçiş yapmak için de kullanılır.

“DISP” düğmesine her basıldığında kamera aşağıdaki seçenekler arasında geçiş yapar:

  • Göstergeler açık – Kamera modunu, pozlama bilgilerini ve diğer ilgili bilgileri gösterir.
  • Sadeleştirilmiş ekran – Yalnızca kameranın altındaki ölçüm, pozlama bilgileri, kalan çekim sayısı ve pil seviyesini gösterir
  • Histogram – Canlı bir histogram görüntüler
  • Flaş bilgileri – Takılı flaşla ilgili bilgileri görüntüler (EVF’de mevcut değil)
  • Bilgi ekranı – DSLR’lerdeki “Bilgi” düğmesiyle aynı bilgileri görüntüler (EVF’de mevcut değil)
  • Sanal ufuk – Vizör / LCD merkezinde sanal bir ufuk görüntüler

Bunların grafiksel gösterimi aşağıdaki gibidir:

Fotoğraf çekerken, gerekli minimum bilgiler içeren sade bir ekran kullanmayı tercih ediyorum, bu yüzden ben “Sadeleştirilmiş ekranı” kullanıyorum.

Diğer iki önemli düğme, LCD’nin sağ tarafında yer alıyor. “i” düğmesi (12), bazı menü seçeneklerine erişmek içindir ve aynı zamanda fotoğraf makinesinde hızlı ayarlamalar yapmak için yararlı olabilir. Ekranda gösterilen seçenekler özelleştirilebiliyor, Nikon Z7 ayarları arasında bu harika bir özellik, aşağıda bu ekranın nasıl kişiselleştirdiğim hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

Menü düğmesinin altında “Deklanşör modu / Otomatik zamanlama” düğmesini (18) bulacaksınız. Ben bu düğmeyi çok sevdim. Bu düğmeye basıp ön kadranı çevirerek; “Tek kare”, “Sürekli L”, “Sürekli H”, “Sürekli H (genişletilmiş)” ve “Otomatik zamanlama” ayarları arasında geçiş yapabilirsiniz. Arka kadranı çevirerek ise, bu seçeneklerin alt ayarlarını yapabilirsiniz. Örneğin ön kadran ile “Otomatik zamanlama” üzerine geldiğinizde, arka kadranı çevirerek 2, 5, 10, 20 saniye arasında seçimleri hızlıca ve kolayca yapabilirsiniz.

Kalan diğer düğmeler diğer Nikon DSLR’lerdekinlere benzer şekilde standarttır.

Evet, tüm önemli düğmelerin üzerinden geçtik, şimdi kamera menüsüne geçelim ve ayarları özelleştirelim.

İzleme Menüsü

Nikon Z7 ayarları yaparken izleme menüsündeki ayarları nadiren değiştiririm, çünkü bu menü yalnızca çektiğimiz fotoğrafları arka LCD veya EVF’de görüntülemek için kullanılır. Burada yaptığım iki temel ayar var: “İzleme görüntü seçenekleri” ve “Dikey görüntüle”. Görüntüleri izlerken “İzleme görüntü seçenekleri” yararlı olabilir. Çektiğiniz fotoğrafları izlemek için kameranın arkasındaki görüntüle düğmesine bastığınızda, yukarı / aşağı tuşlarını kullanarak fotoğraf hakkında farklı türde bilgileri görebilirsiniz. Ekranımdaki dağınıklığı önlemek için bende dört özellik açık:

  • “Netleme noktası” – Odaklandığım yeri görmeme izin veriyor,
  • “Parlak noktalar” – Çekimlerimde aşırı pozlanmış yerleri vurgular,
  • “Pozlama bilgisi” – Enstantane hızı, Diyafram, ISO, Odak uzaklığı gibi bilgileri verir,
  • “RGB Histogram – Histogram bilgilerini verir.

“Dikey görüntüle” ayarı her zaman kapalı tutuyorum, çünkü fotoğraf makinemin dikey görüntüleri yatay olarak döndürmesini istemiyorum, onları gözden geçirdiğimde yatay olarak döndürmek istemiyorum – her seferinde yakınlaştırmak yerine, dikey bir görüntü görmek için kamerayı döndürmek daha kolaydır. Geriye kalan her şey varsayılan ayarlardadır.

Fotoğraf Çekimi Menüsü

Nikon Z7 ayarları için genellikle menüde ilk gittiğim yerdir. Önce benim ayarlarımı vereceğim, ardından en önemli olanlarını gözden geçireceğiz:

  • Fotoğraf çekimi menüsünü sıfırla: – –
  • Kayıt klasörü: Varsayılan olarak ayarlı
  • Dosya adlandırma: Benim ayarım NZ7, böylece bilgisayarımda D850 ile karışmıyor
  • Görüntü alanı seç
    • Görüntü alanını seç: FX (36×24)
  • Resim kalitesi: NEF (RAW)
  • Resim boyutu
    • JPEG / TIFF: Büyük
    • NEF (RAW): RAW L Büyük
  • NEF (RAW) kaydı
    • NEF (RAW) sıkıştırma: ON (Kayıpsız sıkıştırılmış)
    • NEF (RAW) bit derinliği: 14 bit
  • ISO duyarlılığı ayarları
    • ISO duyarlılığı: 64
    • Otomatik ISO duyarlılığı kontrolü: ON (aşağıdaki bir sonraki bölüme bakın)
      • Maksimum duyarlılık: 6400
      • Flaş ile maksimum duyarlılık: 6400
      • Minimum enstantane hızı: Otomatik > 1 kademe daha hızlı
  • Beyaz dengesi: AUTO (AUTO1 Genel atmosferi korur)
  • Picture Control Ayarla: SD (Standart)
  • Resim Kontrolünü Yönet: – –
  • Renk alanı: Adobe RGB
  • Aktif D-Lighting: KAPALI
  • Uzun Pozlama KA: AÇIK
  • Yüksek ISO KA: KAPALI
  • Vinyet kontrolü: KAPALI
  • Kırınım telafisi: KAPALI
  • Otomatik dağılma kontrolü: KAPALI
  • Kırpışma azaltma çekimi: AÇIK
  • Ölçüm: Matris Ölçümü
  • Flaş kontrolü: – –
  • Flaş modu: Arka perde senk
  • Flaş telafisi: 0.0
  • Netleme Modu: AF-S (Tek AF)
  • AF alanı modu: Tek noktalı AF
  • Titreşim azaltma: ON Normal (üçayakta kapanır)
  • Otomatik basamaklama:
    • Otomatik basamaklama ayarı: AE basamaklama
    • Çekim sayısı: 0F
    • Artış: 1.0
  • Çoklu pozlama: KAPALI
  • HDR (yüksek dinamik aralık): KAPALI (grileşmiş)
  • Aralıklı çekim: KAPALI
  • Zaman aralıklı film: OFF
  • Netleme kaydırmalı çekim: KAPALI
  • Sessiz çekim: KAPALI

Burada birçok farklı ayar olsa da endişelenmeyin, çok fazla ayar değiştirmeyeceksiniz.

Bazı önemli ayarları gözden geçirelim.

İlk önce “RAW” olarak ayarlamanız gereken “Resim kalitesi” ayarıdır. “NEF (RAW)” her zaman 14 bit Kayıpsız Sıkıştırılmış olarak ayarlarım. Fotoğraf makinesinin sağlayabileceği en iyi görüntü kalitesini elde etmek için 14 bit’i seçiyorum ve “Kayıpsız” sıkıştırma seçiyorum. Bu, “Sıkıştırılmamış” seçiminden daha küçük ve kayıpsız dosyalar kaydeder. 

“Beyaz Dengesi” ayarım “Otomatik – AUTO1″dir ve “Uzun Pozlama KA” hariç RAW görüntüleri etkilediğinden Resim Kontrolleri, Aktif D-Aydınlatma, HDR vb. gibi diğer tüm ayarlar kapalıdır.

Unutmayın, RAW dosyalar manipüle edilmemiş veriler içerir ve işlem gerektirir. Fotoğraf makinenizin LCD ekranında gördüğünüz (her RAW dosyası) aslında tam boyutlu JPEG görüntüsüdür. Nikon’un Capture NX gibi tescilli yazılımını kullanırsanız, bu ayarlar RAW görüntülere otomatik olarak uygulanabilir.

Fotoğraflarımı saklamak ve işlemek için Photoshop ve Lightroom kullanıyorum. Görüntülerin fotoğraf makinesinin LCD ekranında nasıl gösterildiğini çok umursamıyorum, bu yüzden her şeyi kapatıyorum.

Renk alanı konusunda AdobeRGB ve sRGB seçimi olarak, RAW dosyaları için önemli olmasa da, AdobeRGB kullanıyorum. Çünkü doğru pozlamayı belirlemek için biraz daha doğru bir histogram veriyor.

“Çünkü kamera, RAW formatında çekim yapsanız dahi kendisi tarafından oluşturulan JPEG görüntüsüne dayalı histogramı gösterir.”

En sık değiştirdiğim menü ayarım “ISO duyarlılığı ayarları” dır. Elde çekim yaparken çoğunlukla Otomatik ISO kullanıyorum, çünkü bu benim için çok zaman kazandıran harika bir özellik. Her çekim için ISO belirtmek yerine, en az ISO 64, en fazla ISO 6400 (bu benim “kabul edilebilir” gürültü seviyeleri için kişisel limitim) ve Minimum deklanşör “Otomatik” olarak ayarlarım. “Otomatik” minimum enstantane hızı ayarı için harikadır, çünkü kameranıza bağlı merceğin odak uzunluğunu okur ve minimum enstantane hızını otomatik olarak merceğin odak uzunluğuna göre ayarlar, yani 50mm objektif kullanıyorsanız bunu 1/50sn olarak ayarlar. Elleriniz benim gibi biraz titriyorsa, Minimum enstantane hızını Otomatik olarak, daha düşük enstantane hızını iki katına çıkaracak şekilde 1 kademe hızlı olarak değiştirebilirsiniz. Örneğin, kameraya takılı 50mm’lik bir objektif varsa, minimum deklanşör hızınız, bir adım yukarı çıkarak 1/100sn olarak değişir. Tamamen sonuna kadar yani 2 kademe hızlı olarak artırırsanız, Minimum deklanşör hızını 1/200sn olarak ikiye katlar. Kamera menüsünde “Titreşim Azaltma” olarak adlandırılan gövde içi görüntü sabitleme (IBIS) özelliğini aktif kullanılırken, “Otomatik” genellikle iyi çalışır, ama bu ayarı 1 kademe “Yavaş” a getirebilirsiniz. Böylece 50mm objektif kullanırken 1/25sn enstantanede net fotoğraf çekebilir olursunuz.

Ne yazık ki Nikon, henüz görüntü dengelemesini otomatik olarak telafi edecek bir çözüm sağlamadı, bu nedenle kullandığınız lense göre bu ayarı şimdilik kendiniz yapmanız gerekiyor. Bir üçayak üzerine monte edilmiş kamerayla manzara veya mimari fotoğrafı çekerken en yüksek dinamik aralığı ve en düşük gürültü seviyelerini elde etmek için Otomatik ISO’yu kapatmalı ve baz değer olan ISO 64 değerini kullanmalısınız. 

Pozlama ölçüm modları arasında Matris ölçümü çoğu ortamda gerçekten iyi çalışıyor ve benim çoğu zaman kullandığım moddur, ancak bazı özel durumlarda diğer ölçüm modlarını da göz ardı etmeyin.

Netleme modu varsayılan olarak AF-S (Tekli Servo AF) olarak ayarlanmıştır. Her odak modu hakkında çok fazla ayrıntıya girmeyeceğim, çünkü hepsi bu makalemde ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Hızlıca özetlemek gerekirse:

  1. AF-S – Bu mod “Tekli Servo AF” olarak adlandırılır ve hareket etmeyen sabit nesneler için kullanılır. Deklanşöre yarım bastığınız zaman, netleme, konunun olduğu düzlemde otomatik olarak kilitlenir ve özne hareket etse bile odak yeri (düzlemi) değişmez, bu şekilde fotoğraf çekerseniz konu bulanık çıkar. Bu modu manzara, mimari gibi durağan konuların fotoğraflanmasında ve aşırı düşük ışık koşullarında çekim yaparken ve fotoğraf makinesinin AF yardım lambasının yakmasına ihtiyaç duyduğunuzda kullanın.
  2. AF-C – Nikon dilinde “Sürekli-Servo AF” olarak bilinen bu ayar hareketli nesnelerin fotoğraflanmasında kullanılır. Deklanşöre yarım bastığınızda ve konunuz hareket ettiğinde, kamera odağı yeniden elde eder.
  3. MF – Son mod “Manuel odaklama” dır. Bu modda, otomatik odaklama tamamen kapalıdır.

Çoklu pozlama, HDR, Aralıklı çekim, Zaman aralıklı film ve Netleme kaydırmalı çekim gibi diğer menü öğelerinin tümü belirli araç ve efektleri çekmek için kullanılır. Bunların herbiri ayrı birer makale konusu olduğu için bu yazımda bu ayarlara fazla değinmeyeceğim.

Son menü maddesi “Sessiz çekim”. Bunu varsayılan olarak kapalı tutmalısınız, çünkü bu ayarı açmak Elektronik Shutter – Elektronik ön perde deklanşörü özelliğini devreye sokacaktır, elektronik shutter özelliğini sadece hareketli olmayan konular için kullanmalısınız. Aksi durumda hatalı fotoğraf alma ihtimaliniz yüksektir.

Film Çekimi Menüsü

  • Film çekimi menüsünü sıfırla: – –
  • Dosya adlandırma: DSC
  • Görüntü alanını seç: FX
  • Çerçeve boyutu / kare hızı: 2160 p24 (3840 x 2160); 24p
  • Film kalitesi: Yüksek kalite HIGH
  • Film dosyası türü: MOV
  • ISO duyarlılığı ayarları
    • Maksimum duyarlılık: 12800
    • Otomatik ISO kontrolü (mod M): AÇIK
    • ISO duyarlılığı (mod M): 64
  • Beyaz Dengesi: Otomatik1 (Fotoğraf ayarlarıyla aynı)
  • Picture Control Ayarla: Fotoğraf ayarlarıyla aynı
  • Picture Control’ü Yönet: – –
  • Aktif D-Lighting: KAPALI
  • Yüksek ISO KA: Normal
  • Vinyet kontrolü: Normal
  • Kırınım telafisi: AÇIK
  • Otomatik bozulma kontrolü: AÇIK
  • Kırpışma azaltma: AUTO
  • Ölçüm: Matris ölçümü
  • Netleme modu: AF-F (Devamlı AF)
  • Titreşim Azaltma: ON Normal
  • AF alanı modu: Tek nokta AF
  • Elektronik VR: AÇIK
  • Mikrofon duyarlılığı: Manuel 10
  • Zayıflatıcı: KAPALI
  • Frekans yanıtı: GENİŞ
  • Rüzgar sesini azaltma: KAPALI
  • Kulaklık düzeyi: 10
  • Zaman kodu: – –

Film kaydetme özellikleri üzerinden geçmeyeceğim, çünkü bu ne yapmaya çalıştığınıza bağlıdır. Bu özelliklerden bazıları, seçtiğiniz bazı FPS lere bağlı olarak çalışmayacağından, menüde gri yani pasif olarak görürseniz, etkinleştirmek için farklı video ayarlarına geçmeniz gerekebilir.

Özel Ayarlar Menüsü

Şimdi biraz nefes alalım, çünkü bu menü birçok kişinin kaybolduğu yerdir, çünkü farklı birçok ayar vardır. Kişisel olarak benim kullandığım ayarlar:

  • Otomatik odaklama
    • AF-C öncelik seçimi: Bırak
    • AF-S öncelik seçimi: Netle
    • Sabitken netleme izleme: Engellenmiş çekim AF cevabı: 3
    • Otomatik alan AF yüz / göz tanıma: Yüz ve göz tanıma açık
    • Kullanılan netleme noktası: ALL
    • Noktaları konuma göre yönet: EVET
    • AF etkinleştirme: AÇIK – lütfen bu ayar için aşağıdakileri okuyun
    • AF alanı mod seçimini sınırla: (tümü işaretli, varsayılan)
    • Netleme noktası sarmalı: OFF
    • Netleme noktası ayarları
      • Manuel odaklama modu: AÇIK
      • Dinamik alan AF yardım: AÇIK
    • Düşük ışıklı AF: AÇIK
    • Dahili AF yardımcı aydınlatması: AÇIK
  • Ölçüm / pozlama
    • Pozlama kntrl için EV adımları: 1/3
    • Kolay pozlama telafisi: KAPALI
    • Merkez ağırlıklı alan: 12mm
    • En uygun ince ayar pozlaması: – –
  • Zamanlayıcılar / AE kilidi
    • Deklanşör AE-L: KAPALI
    • Otomatik zamanlama
      • Oto zamanlama gecikmesi: 2 sn
      • Çekim sayısı: 1
      • Çekimler arasındaki aralık: 0,5 sn
    • Kapanma gecikmesi: 10 s, 1 m, 4 s, 30 s (duruma göre değişir)
  • Çekim / ekran
    • CL modu çekim hızı: 3 fps
    • Maksimum sürekli çekim: 200
    • Senk serbest bırakma mod seçenekleri: Senk. et
    • Pozlama gecikme modu: KAPALI
    • Deklanşör tipi: Otomatik
    • Seçilebilir görüntü alanını sınırla: Hepsi seçili
    • Dosya numarası sırası: AÇIK
    • Ayarları canlı görüntüye uygula: AÇIK
    • Kadraj kılavuz çizgilerini görüntüle: AÇIK
    • Pikleme vurguları: Pikleme seviyesi -> 1 (düşük hassasiyet),
      Pikleme vurgu rengi: Kırmızı
    • Tümünü sürekli modda görüntüle: AÇIK
  • Basamaklama / flash
    • Flaş senkronizasyon hızı: 1/200*
    • Flaş enstantane hızı: 1/60
    • Flaş için pozlama telafisi: Tüm çerçeve
    • Otomatik flaş ISO duyarlılığı kontrolü: Konu ve arka plan
    • Pilot flaş: AÇIK
    • Otomatik basamaklama (Mod M): Flaş / hız
    • Basamaklama sırası: Alt > MTR> üst
  • Kontroller
    • i Menüsünü özelleştir (soldan sağa)
      • Üst sıra 1 – Netleme Modu
      • Alt sıra 1 – AF Alanı Modu
      • Üst sıra 2 – Ölçüm
      • Alt sıra 2 – Otomatik basamaklama
      • Üst sıra 3 – Deklanşör modu
      • Alt sıra 3 – Pozlama gecikme modu
      • Üst sıra 4 – Titreşim azaltma
      • Alt sıra 4 – Uzun Pozlama KA
      • Üst sıra 5 – Sessiz çekim
      • Alt sıra 5 – Bölünmüş ekran zoomu
      • Üst sıra 6 – Ayarları Canlı izlemeye ayarları uygula
      • Alt sıra 6 – Wi-Fi bağlantısı
    • Özel kontrol atama
      • Fn1 düğmesi: AE kilidi (Tut)
      • Fn2 düğmesi: Pozlama gecikme modu
      • AF-ON düğmesi: AF-ON
      • Alt seçici: Netleme noktası seçimi
      • Alt seçici merkezi: Merkezi netleme noktası seç
      • Film kayıt düğmesi: Netleme modu / AF alanı modu (hatırlayın video kayıt düğmesini bu işleve atadığımı belirtmiştim)
      • Objektif Fn düğmesi: AE / AF kilidi
      • Objektif kontrol halkası: Netleme (M / A)
    • Tamam düğmesi
      • Çekim modu: Zoom açık / kapalı -> 1: 1 (% 100)
      • İzleme modu: Zoom açık / kapalı -> 1: 1 (% 100)
    • Enstantane hızı ve diyafram kilidi: – – (OFF / OFF)
    • Ayar kadranlarını özelleştirin: Tümü varsayılana ayarlı
    • Kadranı kullanmak için düğmeyi bırak: KAPALI
    • Ters göstergeler: – 0 +
  • Film
    • i menüsünü özelleştir: Tümü varsayılana ayarlı
    • Özel kontrol atama: Tümü varsayılana ayarlı
    • Tamam düğmesi: Merkezi netleme noktası seç
    • AF Hızı: 0
    • AF izleme duyarlılığı: 4
    • Parlak noktaları görüntüleme: – –

Her bir ayarın ayrıntılarına bir kez daha girmeyeceğim, bu yüzden bilinmesi gereken en önemli olanları tekrar gözden geçirmeme izin verin:

“Otomatik netleme” bölümü oldukça önemlidir, çünkü kameranızın otomatik netlemesinin yapılandırılma şeklini kontrol eder. İlk iki ayar olan “AF-C öncelik seçimi” ve “AF-S öncelik seçimi”, Tekli veya Sürekli modlarda çekim yapmak için vardır. AF-C öncelik seçimini varsayılan olan “Bırak” seçeneğinde bırakmak en iyisidir, böylece konu netlenmemiş olsa bile fotoğraf makinesi fotoğraf çeker. Ancak, odaklama doğruluğu sizin için FPS’den daha önemliyse, “Netle” seçeneği doğru olacaktır. “AF-S öncelik seçimi” için, “Netle” seçeneği fotoğraf makinesini çekimden önce odaklanmaya zorlar, bu yüzden varsayılan olarak bu şekilde tutmanızı şiddetle öneririm. Bu konularda daha detaylı bilgi için bu yazıma göz atın.

Sonraki ayar, “Sabitken netleme izleme” altındaki “Engellenmiş çekim AF cevabı” ayarını “3” olarak varsayılanda tuttuğum ayardır. Bu ayar, otomatik netlemenizin netleme hataları tespit ettiğinde ne kadar çabuk tekrar netleyeceğini kontrol eder. Hızlı çekim yaparken bu ayarı kısa gecikmelere düşürme eğilimindeyim, çünkü otomatik netlemenin daha küçük değişikliklerle bile tekrar etkileşime girmesini istiyorum. Normal zamanlarda normalde tutarım ve neredeyse hiçbir zaman uzun süreye ayarlamıyorum. Otomatik alan AF modunu kullanırken Yüz algılamayı açık tutmayı seviyorum ve bu özellik artık oldukça iyi çalışıyor. Dikey ve yatay çekim için netleme noktalarının ayrı ayrı saklanması da havalı bir özelliktir, bu nedenle “Noktaları konuma göre sakla” “Evet” olarak ayarlıdır.

Nikon kameralarımdaki en sevdiğim özellik; “AF-ON“.

Makinelerimdeki “AF etkinleştirme” ayarı “Yalnızca AF-ON” ayarlıdır. Bunun anlamı şudur: netlemeyi artık deklanşöre yarım basarak yapamayacaksınız, bunun yerine netlemeyi kameranızın arkasında, size bakan yüzündeki “AF-ON” düğmesine basarak yapacaksınız demektir. Bu özellik tüm kameralarımda varsayılan olarak her zaman kullandığım harika bir özelliktir. Bir kez AF-ON tuşuna basarak netlediğinizde elinizi kaldırsanız dahi siz bir kez daha basana kadar netleme kilitli kalacaktır. Şimdiye kadar denemediyseniz, Back Button Focus / AF-ON Tekniği ile Ustalaşın başlıklı yazımı okuyun ve mutlaka deneyin. Başlarda alışmak biraz zor gelse de, alışınca bırakamayacaksınız. Bu bölümü okumayanlar kameraları deklanşör düğmesini kullanarak odaklanmadıklarında paniğe kapılmasınlar diye yukarıdaki menüde bu ayarı kapalı olarak vermiştim.

Netleme noktalarımın köşelerdeyken ekranın diğer tarafına geçmesinden ve tüm netleme noktaları etkinken çekim yapmaktan hoşlanmıyorum, bu yüzden “Netleme noktası sarmalı” kapalı yani “Sarma” olarak ayarlıdır ve “Netleme noktası ayarları” varsayılana ayarlıdır.

Nikon Z7, spor veya vahşi yaşam çekimlerinde odaklama seçeneklerini sınırlamak için birkaç menü ayarına sahiptir. Bu ayar, “AF alanı mod seçimini sınırla” olarak bilinir. “Geniş Alan AF” ayarında çekim yapmayacaksanız, bunu menüden devre dışı bırakabilirsiniz. Bunu yaptığınızda, film kayıt düğmesine basarak ve ön kadranı çevirdiğinizde, seçenekler arasında bunları görmezsiniz.

“Ölçüm / pozlama” ayarlarından hiçbirini değiştirmem, bu yüzden onları varsayılan değerlerde bırakmanızı öneririm. 

“Çekim / ekran” altında, not edilmesi gereken üç önemli ayar “Pozlama gecikme modu”, “Deklanşör tipi” ve “Ayarları canlı görüntüye uygula” seçenekleridir. Bunlardan ilki olan “Pozlama gecikme modu” çok önemlidir, çünkü fotoğrafın her çekilişinden önce bir gecikme ayarlayabilmenizi sağlar ve bu da deklanşör basışlarından kaynaklı fotoğraf makinesi sarsıntısının ortadan kaldırılmasına yardımcı olabilir. Şöyle çalışır, “Pozlama gecikme modu” açıkken, siz deklanşöre tam bastığınızda kamera ayarladığınız süre kadar bekler ve ardından fotoğrafı çekmek için deklanşörü açar. İşin güzel yanı, deklanşöre dokunmaktan kaynaklanan kamera titremesini tamamen ortadan kaldırabilen 3 saniyeye kadar gecikme süresi belirleyebilirsiniz. Bu nedenle, yanınızda kablolu/kablosuz uzaktan kumanda yoksa, kamera sarsıntısını azaltmak için bu özelliği kullanabilirsiniz ve gerçekten iyi çalışır. Benzer şekilde, Zamanlayıcı özelliğini de kullanabilirsiniz, ancak zamanlayıcı en az 2 saniye ayarlanabilir.

Kameranızdaki sarsıntısını tamamen ortadan kaldırmak istiyorsanız Elektronik ön perde deklanşörü – Elektronik Shutter yani EFCS – özelliğini açmanız gerekir. Bunu “Deklanşör tipi” ayarını “Otomatik” olarak ayarlayarak yapabilirsiniz. Kameranız 1/250sn ve daha yavaş enstantane hızlarında Elektronik Shutter kullanacaktır. Deklanşör şoku bu kadar hızlı enstantane hızlarında bir sorun değildir, bu nedenle çoğu durumda “Otomatik” kullanmak güvenlidir.

Kameranızı varsayılan olarak, “Ne görüyorsan onu alırsın” moduna getirmek istersiniz; pozlamanızdaki değişiklikler Elektronik vizörde ve LCD’de görünür. Bunu gerçekleştiren ayar “Ayarları canlı görüntüye uygula” ayarıdır ve açık kalmasını önerdiğim ayar budur. Kapatırsanız kameranız, hangi kamera ayarlarını seçtiğinizden bağımsız olarak LCD ve EVF’yi her seferinde aynı parlaklığa getirir.

Netleme özelliğini, Canlı Görünüm’de kullanmayı planlıyorsanız, istediğiniz renk ve hassasiyeti ayarlamanızı tavsiye ederim. Varsayılan hassasiyet seviyem 1 (Düşük), ancak iyi görüşünüz yoksa, standart veya yüksek seviyeye yükseltmek isteyebilirsiniz. Rengine gelince, Kırmızı renk genellikle en iyi sonucu verir, ancak bunların tümü fotoğrafını çekeceğiniz nesnenin rengine bağlıdır, bu nedenle bu menüden uygun rengi seçtiğinizden emin olun.

“Kadraj kılavuz çizgisini görüntüle”, EVF ve LCD üzerinde dikey ve yatay çizgiler oluşturan kullanışlı bir özelliktir. Çekimlerimi oluştururken bu ızgaraları her zaman kullanıyorum – ufku yatay veya dikey olarak hizalamak ve çerçeveme / kompozisyonuma daha iyi bir göz atmak için harika yardımcılardır.

“Basamaklama / flaş” bölümlerine girmeyeceğim, çünkü bu tek başına ele alınması gereken büyük bir konudur. Burada genellikle değiştirdiğim tek şey “Basamaklama sırası” ayarıdır – Çerçevelerimin az pozlanmış, normal, sonra aşırı pozlanmış olmasını istiyorum, bu yüzden bu ayarı “Alt > MTR> üst” olarak ayarlarım.

“Kontroller” bölümü Nikon kameralarımda en önem verdiğim yer, çünkü burada zaman kazandıran çok özellik var. Bunlardan ilki, kameranın arkasındaki “i” düğmesine bastığınızda açılan menü olan “Kişiselleştirilebilen i menüsü”. Nikon’un Z7’de sunulan varsayılan ayarları sevmiyorum, çünkü burada Picture Control’ler ve Görüntü Kalitesi gibi hiçbir zaman dokunmadığım şeyler var. Benim i Menü ayarlarım çok farklı – Netleme Modu, AF alanı modu, Ölçüm ve Basamaklama gibi daha kritik şeylere ayarlıdır. Ayrıca, video çekmediğimden, odak modlarını değiştirmek için film kayıt düğmesi atamama rağmen, “i” düğmesiyle de aynı öğelere erişmeyi seviyorum. Bu menü benim kritik kamera ayarlarına hızla erişebilmem için çok önemli, yukarıdakileri ayarları bu nedenle seçtim.

“Kontroller” altındaki ikinci önemli menü maddesi “Özel kontrol atama” dır. Burada, atanabilir her düğme için favori seçimlerinizi yapabilirsiniz. Benim için anahtar düğme, “AE kilidi (Tut)” olarak ayarladığım Fn1’dir, böylece pozlandırmamı bu düğmeye bir kez basarak kolayca kilitleyebilirim. Panorama fotoğrafları çekerken bu çok kullanışlıdır – Kameranın önündeki Fn1’e yalnızca bir kez basın, daha sonra panoramanızı tamamladığınızda, poz kilidini devre dışı bırakmak için düğmeye bir kez daha basın. Ne yazık ki, Nikon Z serisi fotoğraf makinelerinde AE / AF kilit düğmesi yok, bunun için başka bir düğme kullanmak zorundasınız. İkinci Fn2 düğmesini “Pozlama Gecikme Modu” na atarım, böylece hızlı bir şekilde istenen bir değere ayarlayabilirim. Joystick düğmesini, odak noktalarını hareket ettirmek için kullanılır ve joystick düğmesine basarak AF noktası sıfırlanır yani ortalanır – bu varsayılan davranıştır. Nikon Z7’nin Elektronik vizörü kullanırken bile konuyu büyütme yeteneği sayesinde OK düğmesini bunun yerine 1: 1 zoom yapmak için atarım. Bununla birlikte, yukarıda belirttiğim gibi, Netleme modunu / AF alanı modunu değiştirmek için Film kayıt düğmesine atarım, böylece AF-S, AF-C, MF ve film kayıt düğmesini + ön ve arka kadranları kullanarak farklı odak seçenekleri arasında geçiş yapabiliyorum. Objektif düğmelerini ve kontrol halkasını değiştirmeye gerek duymadım – varsayılanlar gayet iyi çalışıyor.

“OK” düğmesi, izleme modundayken 1: 1 oranında görüntüyü yakınlaştırmak için varsayılan olarak ayarlanmıştır; Elektronik vizör ve LCD’nin çekim yaparken 1: 1 oranında yakınlaştırılmasını sağlamak için (manuel netleme yaparken inanılmaz derecede kullanışlı), aynı düğmeyi “Çekim Modu” altında “Yakınlaştır / kapat -> 1: 1” olarak ayarlarım.

Siz Nikon Z7 ile çok fazla film çekiyorsanız, bu ayarları tekrar gözden geçirmek isteyebilirsiniz, ben “Kontroller” bölümünün bir kısmını ve ayrıca “Film” bölümünü varsayılan ayarlarında tuttum.

Ayarlar menüsü

Burada değiştirilecek fazla bir şey yok, çünkü bu sadece Saat dilimi ve tarih ayarlama, görüntü yorumları ekleme, LCD parlaklığını ayarlama, hafıza kartını biçimlendirme vb. gibi belirli işler için kullanacağınız alandır. Burada yaptığım tek ayar “Resim yorumu” ve “Telif hakkı bilgisi” ayarlarıdır. Temel olarak, bu ayarlar her fotoğrafa gömülü olan metin bilgilerini ekler. Eğer hafıza kartınızı kaybederseniz ve biri onu bulursa, Telif Hakkı ve/veya Adınızı yazmak sizi bulmalarına yardımcı olabilir. Ayrıca, RAW dosyalarına veri yazıyorsunuz, böylece bir fotoğrafın yazarı olduğunuzu kanıtlamanız gerekirse, iletişim bilgilerinizle birlikte RAW dosyasında bunu kanıtlayabilirsiniz.

Görüntüleri bir akıllı telefona, tablete veya PC’ye göndermek için kameranın bağlantı özelliklerini kullanmayı planlıyorsanız, mevcut tüm menü seçeneklerini ve LCD’de dokunmatik kontrolleri etkinleştirmek gibi diğer seçenekleri burada bulabilirsiniz.

Rötuş Menüsü

Ne Nikon Z7 kameramda ne de diğer kameralarımda bu menüye hiç dokunmadım, çünkü herhangi bir post prodüksiyon işlemini fotoğraf makinesinde yapmakla ilgilenmiyorum. Ancak, siz fotoğraflarınızı veya videolarınızı hızlı bir şekilde düzenlemeniz gerekirse, buradan yapabilirsiniz.

Menüm

“Menüm” altına birkaç önemli öge eklerim, böylece bunlara hızlı bir şekilde erişebiliyorum. Benim menümde “ISO duyarlılığı ayarları”, “Aralıklı çekim”, “Netleme kaydırmalı çekimi”, “Bellek kartını formatla” gibi önemli birkaç menü seçeneği ekliyorum, ancak hepsi tercih meselesi.

U1, U2 ve U3 Kullanıcı Ayarları

Buraya kadar tüm menülerin üzerinden geçtik ve bazı kısımları ayarladık, şimdi de U1, U2 ve U3 kullanıcı ayarlarına bakalım. Nikon Z6 / Z7 fotoğraf makineleri ile birlikte gelen en güzel şey, bu ayarları manzara, portre ve aksiyon gibi farklı profillerle ayarlayabilmemiz.

Benim Nikon Z7 kameramdaki ayarlarım aşağıdaki gibi. Her ayarın adını hatırlamanız gerekeceğini lütfen unutmayın, çünkü menüden bunları U1, U2 ve U3 olarak seçeceksiniz, Manzara, Portre, Aksiyon olarak değil:

  • U1 – Manzara
  • U2 – Portre
  • U3 – Aksiyon (Spor ve Vahşi Yaşam)

Önce kameranızda U1 ayarı için aşağıda U1 başlığında belirttiğim tüm ayarları yapın, sonra, “Menü > Ayarlar Menüsü > Kullanıcı ayarlarını kaydet” adımına gidin ve U1 için kaydedin. Ardından U2 ve U3 için de aynı işlemi tekrar edin. Tüm ayarlar bitince, artık döner kadranı U1’e getirince manzara ayarlarınız hazır, hemen çekime başlayın. Tam bu sırada portre çekmek isterseniz, tek yapmanız gereken kadranı U2’ye getirmek 🙂

U1 – Manzara

Manzara çekerken bir üçayak kullanacağınızı varsayıyorum. Üçayak kullanmazsanız, Otomatik ISO ve Pozlama Gecikme Modu gibi ayarların bazılarını gerektiği gibi değiştirdiğinizden emin olun.

PASM Kadranı: “A” Diyafram Önceliği

Fotoğraf Çekimi Menüsü:

  • ISO duyarlılığı ayarları
    • ISO duyarlılığı: 64
    • Otomatik ISO duyarlılığı kontrolü: KAPALI
  • Kırpışma azaltma çekimi: AÇIK
  • Netleme modu: AF-S
  • AF alanı modu: Tek nokta AF
  • Titreşim azaltma: KAPALI

Özel Ayarlar Menüsü:

  • Otomatik alan AF yüz/göz tanıma: KAPALI
  • AF etkinleştirme: Yalnızca AF-ON -> Etkinleştir
  • Dahili AF yardımcı aydınlatması: KAPALI
  • Pozlama gecikme modu: 3s
  • Deklanşör tipi: Elektronik ön perde deklanşörü

Temel olarak, ISO 64 olarak ayarlanmış Otomatik ISO ayarını kapattık, manzara için gerekli olmayan şeyleri devre dışı bıraktık ve kamera sarsıntısını önlemek için Elektronik Shutter ve Pozlama Gecikme Modu gibi şeyleri açtık. Elde çekim yapacaksanız, VR’yi açmanızı ve Pozlama Gecikme Modunu devre dışı bırakmanızı öneririm.

U2 – Portre

Portre çekmek için Otomatik ISO ve yüz tanıma gibi bazı ayarların açık olması gerekir. Portre için farklılıkları gözden geçirelim:

PASM Kadranı: “A” Diyafram Önceliği

Fotoğraf Çekimi Menüsü:

  • ISO duyarlılığı ayarları
    • ISO duyarlılığı: 64
    • Otomatik ISO duyarlılığı kontrolü: AÇIK
      • Maksimum duyarlılık: 6400
      • Flaş ile maksimum duyarlılık: 6400
      • Minimum enstantane hızı: Otomatik
  • Kırpışma azaltma çekimi: AÇIK
  • Netleme modu: AF-C
  • AF alanı modu: Otomatik alan AF
  • Titreşim azaltma: AÇIK

Özel Ayarlar Menüsü:

  • Otomatik alan AF yüz/göz algılama: Yüz ve göz tanıma açık
  • AF etkinleştirme: Yalnızca AF-ON -> Etkinleştir
  • Dahili AF yardımcı aydınlatması: AÇIK
  • Pozlama gecikme modu: KAPALI
  • Deklanşör tipi: mekanik deklanşör

U3 – Aksiyon (Spor ve Vahşi Yaşam)

Aksiyon ayarlarının çoğu portre ayarlarına benzer olacak.

PASM Kadranı: “A” Diyafram veya “S” Deklanşör Önceliği

Fotoğraf Çekimi Menüsü:

  • ISO duyarlılığı ayarları
    • ISO duyarlılığı: 64
    • Otomatik ISO duyarlılığı kontrolü: AÇIK
      • Maksimum duyarlılık: 6400
      • Flaş ile maksimum duyarlılık: 6400
      • Minimum enstantane hızı: 1/1000 (hızlı hareket için gerektiği gibi ayarlayın)
  • Kırpışma azaltma çekimi: KAPALI
  • Ölçüm: Merkez ağırlıklı ölçüm
  • Netleme modu: AF-C
  • AF alanı modu: Dinamik alan AF veya Otomatik alan AF
  • Titreşim azaltma: Sport

Özel Ayar Menüsü:

  • Sabitken netleme izleme -> Engellenmiş çekim AF cevabı: 2
  • Otomatik alan AF yüz/göz algılama: Yüz ve göz algılama açık
  • AF aktivasyonu: Yalnızca AF-ON -> Etkinleştir
  • Dahili AF yardımcı aydınlatması: KAPALI
  • Pozlama gecikme modu: KAPALI
  • Deklanşör tipi: Mekanik deklanşör

Kullanıcı seçimi için en önemli ayar ISO duyarlılığı ayarlarında minimum enstantane hızıdır. Ben, 1/1000sn değerine ayarlarım, ancak çektiğiniz nesnenin hızına bağlı olarak bu ayarı değiştirmenizi öneriyorum. Daha yavaş bir konu çekerseniz, minimum enstantane hızını Otomatik olarak ayarlayın (“Daha hızlı” yönünde bir veya iki adım). Uçan kuş gibi hızlı bir nesneyi yakalamak istiyorsanız, minimum enstantane hızını 1/1600sn veya 1/2000sn gibi bir değerine ayarlamak isteyebilirsiniz. Ayrıca, konuya bağlı olarak doğru AF alanı modunu seçin. Kareye giren ve çıkan düzensiz konular için, Otomatik alan AF en iyi sonucu verirken, kolayca izleyebileceğiniz konular için Dinamik alan AF daha iyi bir seçim olabilir. Bu modda VR, Normal yerine Sport olarak ayarlanmalıdır.

Sonuç

Umarım bu makaleyi faydalı bulmuşsundur. Bir kez daha belirtmeliyim ki, bunlar benim için işe yarayan ayarlardır ve sizin ihtiyaçlarınıza uymuyor olabilirler. Mevcut tüm özelliklerden ve özelleştirmelerden yararlanmak için fotoğraf makinenizi keşfetmeniz ve her ayarı mümkün olduğu kadar çok öğrenmeniz en iyisidir.

Gördüğünüz gibi, geliştirmelerin ve yeni özelliklerin sayısı oldukça uzun ve ben burada hepsini anlatamadım. Değişikliklerle ilgili eksiksiz bilgiler görmek isterseniz blogumu sıkça ziyaret etmek ve Nikon Z7’ye özel kısımlardaki makalelerimi okumak zorunda kalacaksınız. Ya da daha kolayı gönderi listeme abone olun, her yenilik anında e-postanıza gelsin 🙂 .

Görüş, yorum ve eleştirileriniz benim için değerlidir, lütfen aşağıdaki “Yorumlar” kısmından bizimle paylaşın.

Işığınız bol olsun.

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Sebahattin Demir
Mühendis ama Tıp meraklısı. Profesyonel yönetici. Seyahat etmeyi seven bir fotoğraf gönüllüsü. Okumayı, araştırmayı, sorgulamayı sever. İnsan ilişkilerine ve saygıya önem verir. Bildiklerini paylaşmaktan mutluluk duyar. "Bilmiyorum" demekten çekinmez. Türkçe yazım kurallarına uymayanlarla arası iyi değildir.
avatar
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bana bildir
Burak B
Ziyaretçi
Burak B

Sebahattin bey
Bizi karmaşık kullanım kılavuzu içinde kaybolmaktan kurtarıyorsunuz. Üstelik satır aralarında verdiğiniz ip uçları tam bir hazine 🙂 Çok faydalı bir referans olmuş ellerinize sağlık. Ben henüz Z7 sahibi olamadım ne yazık ki. Nikon’un menülerini önceki modellere çok benzer tuttuğunu görmek güzel.
Saygılarımla

Suavi
Ziyaretçi
Suavi

Slm
Ben z6 kullanıyorum ama buradaki ayarların tamamına yakını bana uyuyor 🙂 🙂 🙂
Hemen uygulayacağım
Süper yazı için önce tebrik sonra teşekkür 😉

Erdal Özgür
Ziyaretçi
Erdal Özgür

Sabahattin bey mrb
Ne zaman bu makaleyi yayınlayacaksınız diye bekliyordum. Z7 makinemi aldığımdan beri menüler arasında kayboldum. Önceden d810 tecrübem olmasa çıldırabilirdim 🙁 Sağladığınız bu çok değerli bilgiler için kendi adıma çok teşekkür ederim. Z7 ayarlarını hemen yazıcıdan alıp kamera çantama koydum bile 🙂
Tekrar teşekkür ederim
Selmalar

mustafa
Ziyaretçi
mustafa

sitedeki butun yazilar gibi bu makale de z7 sahibi olanlar icin cok kiymetli bir kaynak.z6 icin de bir yaziniz olacakmi.. canon m2 sonrasi z6 ya gecis yaptim o nedenle acemilik cekiyorum. z6 için onemli farklar varmidir bilmiyorum… cevabiniz icin simdiden tesekkurler

Muti
Ziyaretçi
Muti

Almanya da yasiyom. z6 yeni aldim…sitenizi ne zamandir takipteyim. bu yazi tam benim icin olmus cok mutlu oldum…tesekkur ediyorum hocam..saygi ile…

Okyar Atilla
Ziyaretçi
Okyar Atilla

D850 de karar vermiştim. Daha değiştirmem diyordum. Buna göre de objektifleri tamamlamıştım. Şimdi sen yazdıkça “acaba?” demeye başlıyorum. Kısa bir süre Z6 kullandım. Gerçekten çok ama çok iyi bir gövde. Z7 de öyle. Nikon ayıp etti. D850 yi çıkarmadan önce “Z” sersinin tarihini açıklasaydı D750 ile bir süre daha beklerdim. Dur bakalım noolacak? 🙂
Eline sağlık. Güzel yazı.

Öner BÜYÜKYILDIZ
Ziyaretçi
Öner BÜYÜKYILDIZ

Ellerinize sağlık Sebahattin bey, aynasıza geçen arkadaşlar için çok faydalı bir yazı olmuş. İnşallah birgün bende faydalanırım 🙂
Benim merak ettiğim; D850 gibi heybetli bir makina kullanan biri olarak Z7’nin elde tutuş hissi nasıl? Buradaki eksiklik makinanın gelişmiş özellikleri ile telafi ediliyor sanırım 🙂
Selam ve saygılarımla.

Okyar Atilla
Editör / Yazar

Gövde Sony gibi ufak tefek değil. Eli dolduruyor. Kontrol tuşları ergonomik yerleştirilmiş. Yani iyi bir makina tuttuğunuzu hissediyorsunuz. Bunlar benim deneyimim. Bakalım Sebahattin Usta ne diyecek.

Yasar Aykac
Ziyaretçi
Yasar Aykac

Selamlar, her ne kadar bu ayarları uyarlamak mümkün de olsa içerik zenginliği yönünden Z 6 içinde bir yazı bekliyoruz, Nikon gönüllüğünüz ve siteniz için teşekkür ederiz, sevgiler.

Güner O. Ertürk
Ziyaretçi
Güner O. Ertürk

Sebahattin hocam merhaba
Yeni Z serisi 24-70 f4 lensi nasıl buldunuz. Onun şimdi f2.8 olanı da çıktı. Bildiğim kadarıyla sizde Af-s 24-70mm f2.8 lens var. Sizden bir karşılaştırma yazısı bekliyoruz yakın zamanda 🙂 Çünki ben de merak ediyorum sonucunu…
Selamlar

Burak B
Ziyaretçi
Burak B

Evt bunu ben de merak ediyorum..

Umut
Ziyaretçi
Umut

ben de 🙂

ÖZEL MAKALE

Tilt-Shift Lens nedir, nasıl çalışır ve ne amaçla kullanılır?

Tilt-Shift Lens nedir, nasıl çalışır ve ne amaçla kullanılır?
Bize şimdiye kadar ne öğretilmişti; Alan derinliğini belirleyen en önemli faktör diyafram açıklığıydı, öyle değil mi? Peki size "f/2.8 diyafram ile fotoğraf çeksek dahi önden arkaya her yer net olabiliyor" desem? Evet olabiliyor!

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Yeniden Kadrajlama Tekniği ile Fotoğraflarınızı Geliştirin

Yeniden Kadrajlama Tekniği

Yeniden kadrajlama, ana odak noktasını kullanarak konuya odaklanmak ve elinizi deklanşörden çekmeden konuyu kadrajınızdaki başka bir yere yeniden konumlandırarak ideal kadrajı oluşturup fotoğrafı çekmektir.

POPÜLER İÇERİKLER

Fotoğrafın önemli ve ilgi çekici el sanat dalı: Çömlekçilik

Fotoğrafın önemli ve ilgi çekici el sanat dalı: Çömlekçilik

Anadolu’da çömlek yapımı çok önemli yer tutar. Tarihte çömlek ve çeşitleri günlük hayattan ziynet eşyasına kadar çok değişik kullanıma sahipti. İş fotoğrafa gelip dayandığında bize cazip gelen hala ilkel yöntemlerle bu el sanatını sürdüren yörelerdir. Gökeyüp kadınlarını çömlek yaparken etrafı görmüyorlar. Elleri inanılmaz bir maharetle çömlekleri oluştururken bir taraftan da sizinle, orada olduğunuzu düşünmeden sohbet ediyorlar.
Arthenos | Diyafram nedir, fotoğrafta diyafram ayarları nasıl yapılır, alan derinliği nedir, ISO nedir, perde hızı nedir, doğru pozlama nedir

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

ISO Nedir, Fotoğrafı Nasıl Etkiler?

ISO Nedir, Fotoğrafı Nasıl Etkiler?