Photoshop: Fotoğrafçının Sınır Tanımayan Dünyası

Photoshop konusunda yeni bir yazı dizisi başlattık.

Bu yazı dizisi için, internette Photoshop guruları tarafından yayınlanmış yüzlerce eğitim videoları bulunuyor, bunları referans aldım. Ancak, bu videolarda detayları hızlı geçtiklerini (genelde konuyu iyi bilenler böyle yapıyor) görünce kendimi eğitme sürecinde yaptığım çalışmaları uygulama notu şeklinde tutmaya özen gösterdim. Her çalışma için en az 24 çalışma saati uygulama yaptım. Bazı uygulamalar için bu süre 40-50 saati buldu.

-

Photoshop konusunda yeni bir yazı dizisi başlattık.

Sadece “RAW” tercihim nedeniyle çok uzun zamandan beri fotoğraf işleme programı olarak “Photoshop” (bundan sonra kolaylık olsun diye “PS” olarak ifade edeceğim) kullanıyorum. Bildiğiniz gibi en temel nokta, “RAW” dosya bozulmadan kaldığı için başka bir formata çevirdiğiniz fotoğraflarınız elinizde ilk haliyle saklanmış oluyor. Bir de diğer fotoğraf formatlarından daha fazla bilgi içermesi işlerken avantaj sağlıyor. Ancak fotoğraflarınızı web ortamında paylaşıyorsanız uzun kenarı 2000 px ve 300 dpi boyutta “JPEG” yeterli oluyor. Bu boyutta bir fotoğrafı “Photoshop” ile işlerken sorun yaşamadım.

Photoshop: Fotoğrafçının Sınır Tanımayan Dünyası
Photoshop: Fotoğrafçının Sınır Tanımayan Dünyası
Photoshop: Fotoğrafçının Sınır Tanımayan Dünyası

Fotoğrafların açıklaması: Konuya giriş amacıyla ele aldığım bu yazıda “Hangi fotoğrafı kullanayım?” diye düşünürken aklıma, çalışmaya esas olan fikir bir fotoğrafçı arkadaşımın kış günü pencereden çektiği bir kahvehane içindeki adam portresinden esinlenerek yaptığım uygulama geldi. Bu çalışma detaylarını ilerleyen zamanda sizlerle paylaşacağız.

Model: Nataly Baum. Rus model ve blogger. Yer Barselona. Kendi fotoğrafçısı ile çekim yaparlarken ben de dahil oldum. İzin istedim, o da vermişti. Bir başka fotoğrafını instagram hesabımda paylaştım.

Ve genelde PS RAW panelini kullanarak işleme yapıp, fotoğrafı “JPEG” formatına çevirdikten sonra, kadrajını duruma göre biraz “Brightness & Contrast” ayarlayıp “Elime sağlık güzel oldu. PS bilmek de bir başka canım” deyip geçiyordum.

İnternette PS’nin guruları tarafından yayınlanmış yüzlerce eğitim videoları bulabilirsiniz. Bunları referans aldım. Ancak, bu videolarda detayları hızlı geçtiklerini (genelde konuyu iyi bilenler böyle yapıyor) görünce kendimi eğitme sürecinde yaptığım çalışmaları uygulama notu şeklinde tutmaya özen gösterdim. Her çalışma için en az 24 çalışma saati uygulama yaptım. Bazı uygulamalar için bu süre 40-50 saati buldu. Tahmini olarak şimdilik toplamda 500 saat gibi bir zaman harcamışımdır. Bu da günde 5 saatten başka hiçbir şeyle ilgilenmeden geçen yaklaşık 3 aydan biraz fazla demektir. İyi emek harcadım. En güzel böyle öğreniliyor.

Nereden mı sardım PS ye? Şöyle. Biliyorsunuz pandemi sürecinde internette canlı fotoğraf toplantıları aldı başını gitti. Bir fotoğraf makinası markasının düzenlediği “Siyah Beyaz fotoğraf işleme” seminerini izlediğimde içimde ciddi hoşnutsuzluk hissettim. Aynı şeyi Sebahattin ile izlediğimiz bir başka markanın paraflaş seminerinde de yaşamıştık. Üzücü olan ne biliyor musunuz? Bir konuda markalaşan isimler sunumlarında artık “Ne yapsam kabul görür” düşüncesiyle hareket ediyorlar. Bana göre bu zihniyet takipçilere yapılan saygısızlıktır. İşte “Böyle olmaz” deyip kolları sıvayınca buraya kadar geldim. Aldığım notlar sadece bilgisayar kullanmasını bilen ancak PS ye henüz yan gözle bile bakmayan meraklı ve öğrenmeyi seven birinin “PS neymiş?” diye programı çalıştırdığında okuyarak yapacağı nitelikte. Kısa yolları bilsem bile her seferinde geniş açıklamalar yapmayı tercih ettim.

Bir musibetle birlikte -ki bu Covid-19 oluyor- PS üzerine “neler yapılabilir?” sorusuna cevap aramaya ve öğrenmeye başladığımda geçmişte yaptığım işleri “İki şık şık bi tık tık” olarak tanımlayıverdim. PS ucu bucağı olmayan derya deniz. Dibi yok. Daldın mı çıkamıyorsun. Sınır mı? Yok. Yapamayacağın hiçbir şey yok. 

Windows 10, 64 bit tabanlı bilgisayar, PS CC 2019 ve CC 2020 sürümlerini İngilizce kullanıyorum. Fotoğrafta Türkçe bana uymuyor. Fotoğraf makinam da İngilizce menü var. Eğer internette PS üzerine bir şeyler izlemek isterseniz size PS’nin İngilizce versiyonunu kullanmanızı öneririm. Mevcut versiyonunuz Türkçe ise:

  1. PS programını kapatın
  2. Bilgisayarım> C > Program files > Adobe > Adobe Photoshop 2019 > Locales klasörünü açın
  3. Bu klasörün içinde “tr_TR” dil paketinin uzantısını değiştirin. Genelde “tr_TR.bat” yapılıyor.
  4. PS yi yeniden açtığınızda İngilizce otomatik gelecektir.

Bu dünyadaki PS kullanıcıları ile ortak dil için bana göre önemli.

Bu notlarda ekranda bir şey tarif ederken “Ekranın sol tarafı” dediğimde bu sizin sağınız oluyor. Yine mümkün olduğu kadar İngilizce terimlerin PS Türkçede kabul görmüş tanımlarını yazmaya çalıştım. Bazen de sadece ya Türkçe ya da İngilizce kullandım. Açıkçası bir süre sonra buna dikkat etmemeye başladım. Fark etmeme rağmen böyle devam edip geriye doğru düzeltmedim. Örneğin “Tool menü” yani “Araçlar menüsü” ekranın sağ tarafında (yani sizin solunuzda) dikey duran kolondur. Ya da “Application Menu” (Uygulama menüsü) ekranın en üstünde yatay duran menüdür. “Layer Menu” de ekranın solunda (size göre sağ) dikey duran menüdür.

Zaman zaman bazı kavramları ben de kestirmeden geçmiş olabilirim. Hatta hatalı bir yönerge vermiş olabilirim. Yani anlattığımı siz tam olarak uygulayamıyorsunuzdur. Bu gibi durumlarda iş size düşüyor. Biraz araştırmayla ya da diğer uygulama yazılarıma göz gezdirerek konuya açıklık getirebilirsiniz. Bunun faydası, öğrendiğinizi unutmuyorsunuz.

Her uygulama için örnek fotoğrafların linkini yazının sonunda bulacaksınız. Buradan fotoğrafı indirip uygulamaya geçebilirsiniz. Ya da kendinize ait benzer bir fotoğraf üzerinde çalışabilirsiniz. Sadece notları vermiyoruz. Yazıyla birlikte bu fotoğrafı işleyebileceksiniz. Dolayısıyla yazıdaki örneği çalıştıktan sonra bir hafta boyunca kendi fotoğraflarınızla uygulamayı pekiştirme fırsatınız olacaktır. Her hafta bir uygulama yayınlamak üzere başladığımız bir maraton bu. İlk etap 20 hafta olacak. Sonrasında bana ilgi çekici gelen ve yeni keşfettiğim örnek uygulamaları paylaşmaya devam ederim.

Uygulamalarda çektiğim fotoğrafları kullanmayı tercih ediyorum. Yazılarda herhangi bir sıra gözetilmedi. Ancak tecrübeme göre eğer biraz PS biliyorsanız (belki de bunların hepsini biliyorsunuz) beşinci uygulamadan sonra kullanım alışkanlığı yerleşmeye başlıyor. Uygulamaların en iyi tarafı ise zihin açıyor. Alıştıkça fotoğrafınız üzerine farklı düşünceler üretmeye başlıyorsunuz.

Daha da önemlisi, bu düşünce gelişimi fotoğraf çekme anına sirayet ediyor. Çekerken artık PS sonrasında ne olacağını imgeleyebiliyorsunuz. Bu “olmaz” denilen bir kompozisyonun PS sonrası cazip hale gelmesini sağlayabiliyor. Bu kadar müdahale etmenin sakıncası var mı? Hayır. Görsel bir çalışma yapıyoruz. Hayal ettiğimiz her şeyi yapabiliriz.

Yayınlayıncaya kadar fotoğraf benim.
Yayınladıktan sonra izleyicilerin.
Bunu sakın unutmayın.

Bütün bunları öğrendikten ve tecrübe kazandıktan sonra ben ne mi yapıyorum? “Neler yapabiliyorum” diye ara sıra fanteziye kaçsam da hiçbirini kullanmıyorum desem yerdir. Temel işlemleri fotoğrafı çekerken kalan bir şeyler varsa “RAW” işlerken hallediyorum. Fotoğrafı “JPEG” formatına çevirmekle işi bitiyorum. Yani hala eski karanlık oda günlerindeyim.

Başlangıç olarak klavye kısa yollarından bahsetmekte fayda var. Çalışmalarda “Mouse” kullanma ihtiyacını azaltıyor ve işi -bana göre- kolaylaştırıyor. Önerim PS de bu kısa yolları deneyerek alışkanlık kazanmanız. Ben buna “Parmak hafızası” diyorum. Bir fotoğraf açıp kullanmaya başlayın, eliniz alışsın.

Photoshop Klavye Kısa Yolları

PS ile çalışırken ekrandaki menü barlarından bütün fonksiyonlara, araçlara erişip işlem yapıyoruz. Ancak bütün bunların klavyeden kullanılabildiği kısa yolları var.

Bunlarla ilgili Adobe web sitesinde bilgiler var. Bu bilgilerdeki ilk cümleler şöyle başlıyor: “Alt+Shift+Ctrl+K” ile PS de kullanılan kısa yolların menüsü açılıyor. Buradan kendinize göre düzenleme yapabilirsiniz. Bu ifade bir anlamda da “Kısa yolların tanımlarını buradan da öğrenebilirsiniz” demek oluyor.

Windows tabanlı bilgisayar kullandığım için bu kısa yolları Windows 10, PS 19.0 ile ele alınacaktır.

“Alt+Shift+Ctrl+K” yaptığınızda aşağıdaki ekran açılacaktır. Bu ekranda işlemin adını ve karşısında da ilgili kısa yolun nasıl olduğu bilgisi görülür. Kısa yolların üzerine tıkladığınızda bu bilginin olduğu alan aktif olacaktır. Burada siz yeni bir tanımlama yapabilirsiniz. Kısa yol tanımı olmayanlarda da yeni bir tanımlama yapılabilir.

Photoshop: Fotoğrafçının Sınır Tanımayan Dünyası

PS de kullanılan iki menü var; birisi en üstte yatay olan Application Menu (Uygulama Menüsü) diğeri de ekranın sağında dikey olan Panel Tool Menu (Araçlar menüsü). Bunların içinde sadece en çok kullanılanlar ele alınacaktır. Kullanma alışkanlığımız geliştikçe diğer kısa yolları da öğrenmek ve uygulamaya almak kolaylaşmaktadır.

Application Menu Klavye Kısa yolları (Uygulama Menüsü)

File (Dosya) sekmesi: (Bunların hiç birini kullanmıyorum)
 NewCtrl+NYeni, boş bir uygulama başlatma ekranı açar
 OpenCtrl+OEn son açtığınız klasörü açarak daha önceden var olan bir fotoğrafı seçer
 Close Ctrl+WAçık olan uygulamayı kapatır
 SaveCtrl+SAçık olan uygulamayı kaydeder
 ExitCtrl+QPhotoshop uygulamasından çıkar
    
Edit Sekmesi: (Koyu yazılı olanları kullanıyorum)
 Undo/RedoCtrl+ZYapılan işlemi geri veya ileri alır
 Step ForwardShift+Ctrl+ZÇoklu işlemlerde adım adım ilerler
 Step BacwardAlt+Ctrl+ZÇoklu işlemlerde adım adım geri alır
 CutCtrl+XÇalışma üzerinde seçili bir alanı keser
 CopyCtrl+CÇalışma üzerinde seçili bir alanı kopyalar
 PasteCtrl+VÇalışma üzerinden kesilen ya da kopyalanan alanı hedef yere yapıştırır
 Free TransformCtrl+TSeçilen bir alanın boyutlarını serbest olarak değiştirir. Eğer en-boy oranı korunmak istenirse Application Menu alt barında çıkan en-boy kilitlemesi yapılmalıdır
 Keyboard ShortcutsCtrl+Shift+Alt+KKlavye kısa yolları
 Color SettingsShift+Ctrl+KPS genel renk ayarlar menüsü
    
Image Sekmesi: Uygulama üzerinde her türlü ayarların yapıldığı en çok kullanılan bölümdür
 LevelCtrl+L 
 CurvesCtrl+M 
 Hue/SaturationCtrl+U 
 Color BalanceCtrl+B 
 Black & WhiteAlt+Shift+Ctrl+B 
 InvertCtrl+I 
    
Layer Sekmesi: (Koyu yazılı olanları kullanıyorum)
 LayerShift+Ctrl+NBu işlemi ekranın sol alt köşesinden daha kolay ve hızlı yapmak mümkündür. Eğer yeni layer açarken isimlendirmek ve “Blending Mode” kullanmak isterseniz genelde böyle kullanılır.
 Layer via CopyCtrl+JBu daha çok kullanılan bir kısa yol. Mevcut layer ın kopyası kolayca alınıyor.
 Create/Release Clipping MaskAlt+Ctrl+G Layer’larla çalışmaya başlandığında kırpma maskesine zaman zaman ihtiyaç olmaktadır. Böyle durumda bu kısa yol kolaylık sağlıyor.
 Group LayersCtrl+GSeçili Layer’ları grup altında toplamak için kolay bir yöntem.
 Ungroup LayersShift+Ctrl+GGrup yapılmış Layer’ları ayırmak içindir
 Merge VisibleShift+Ctrl+EBu kısa yol çalışma yapılan Layer’ları birleştirerek tek bir Layer haline getiren güzel bir uygulamadır. Böylece önceki Layer’lar dururken yaptığınız bütün işlemler birleştirilir. Ve çalışmaya buradan devam edilebilir.
    
Type Sekmesi: Kısa yol gerektiren bir bölüm değildir. Kullanıcı kendi isteğine göre oluşturabilir.
    
Select Sekmesi: Çok fazla kullanılan bölümlerdendir. (Koyu yazılı olanları kullanıyorum)
 AllCtrl+AEkranda açık olan fotoğrafın tamamını seçer
 DeselectCtrl+DYapılmış olan seçimi iptal eder
 Select and MaskAlt+Ctrl+RMaske alanını seçer
 InverseShift+Ctrl+ISeçim yapılmış alanı seçim yapılmamış alan ile yer değiştirir
    
Filter Sekmesi: Bana göre iki tanesi kullanılabilir. Şimdiye kadar kullanmadım. Uygulama menüsü bana daha kolay geliyor. Ancak daha önce de dediğim gibi kullanıcı diğer işlemleri kendine göre kısa yol olarak tanımlayabilir.
 Camera Raw FilterShift+Alt+A 
 LiquifyShift+Alt+X 
    
3D Sekmesi: Burada faydalı olacak kısa yol bana göre yok.
    
View Sekmesi: (Koyu yazılı olanları kullanıyorum)
 Zoom InCtrl+”+”Ayrıca “Z” ye basılı tutarak Mouse sola ve sağa kaydırılarak bu işlem yapılabilir. Ben bunu tercih ediyorum. Daha kolay.
 Zoom OutCtrl+”-“ 
 Fit on ScreenCtrl+0 (sıfır) 
 %100Ctrl+1 
    
Window Sekmesi: Burada da en çok ihtiyacımız olabilecekleri tanımlayacağım.
 ActionF9Sürekli aynı standartta tekrarladığımız işleri kaydetmemize ve kolayca kullanmamıza yardım eden bir makrodur. Örneğin bir klasördeki bütün fotoğrafları aynı ölçülerde yeniden boyutlandırmak gibi
 Brush SettingF5Fırça ayarları penceresini ekranın sol tarafında açar
 ColorF6Renk ayarları penceresini ekranın sol tarafında açar
 LayersF7Layers penceresini ekranın sol tarafında açar. Genelde burası zaten açıktır

Ekranın en sağ tarafında dikey olarak yer alan Tools / (Araçlar) kısmı sürekli kullanılanlardır. Dolayısıyla bunlara ilişkin kısa yollar sadece klavyedeki harfler olup direkt basılarak seçim yapılır. Bunları kullanmaya alışmak hem yapılan işi hızlandırır hem de Mouse un birçok gereksiz hareketinin önüne geçilir. Şimdi sırasıyla bunların ne olduğuna bakalım:

Tool Menu Klavye Kısa yolları (Araçlar Menüsü)

(Koyu yazılı olanları kullanıyorum)

MoveV
Rectangular/Elipctical ToolM
Lasso/Polygonal Lasso/Magnetic Lasso ToolL
Quick/Magic Wand ToolW
Crop/Perpective Crop ToolC
Eyedropper/Color Sampler ToolI (İngilizce olduğu için Caps Lock kapalı durumda “i”)
Spot/Healing Brush/Patch/Content Aware Move ToolJ
Brush/Pencil ToolB
Clone/Patern Stamp ToolS
History/Art History Brush ToolY
Eraser/Background Eraser ToolE
Gradient ToolG
Dodge/Burn/Sponge ToolO
Horizantal/Vertical Type ToolT
Pen/Freeform Pen/Curvative Pen ToolP
Zoom ToolZ
Default Foreground/Background ColorsD
Switch Foreground/Background ColorsX
Increase Brush Size]
Decrease Brush Size[ (Increase ve Decrease için ben “Alt Gr+Sağ Klik ile Mouse sol-sağ oynatıyorum)
Increase Brush Hardness}
Decrease Brush Hardness[
Next Brush. (Nokta imleci)
Previous Brush, (Virgül imleci)
First Brush“<”
Last Brush“>”

Açılış yazısı için çok az fotoğraf oldu. Bir fotoğrafla yazıyı kapatayım.

Bu fotoğrafın arkasına hemen Federico Fellini’nin bir sözünü girivereyim.
Efsane film yönetmeni şöyle diyor:

“İyi bir film kusurlu olmalıdır. Aynı insanlar gibi, hayat gibi…”

Uğraşımız görseldir. Estetik olarak göze hoş gelen her türlü manipülasyonu yapma özgürlüğüm var. Ancak bunu “Belgesel” adı altında sunamam. Sunulmamalıdır. Bu aldatma olur. Bu yüzden bu tarz yaptığım fotoğrafların açıklamasını yazmaya özen gösteriyorum.

Uygulamalarda değişik fotoğraflar olması için www.pxhere.com web sitesinin telif hakkı istemeden sağladığı fotoğraflardan faydalandım ve uygulamada kullanılan fotoğraflardan koleksiyonlar oluşturdum. Bunlara erişip indirebilmek için siteye üye olmanız (belki de gerekmiyor. Denemenizi tavsiye ederim) gerekecektir. Fotoğraflarla ilgili linke buradan ulaşabilirsiniz.

Yazılarda yer alan fotoğrafları kolayca bu koleksiyonlar içinde bulacaksınız.   

Hazırsanız kolları sıvayalım. 

Sıradaki ilk yazımız: “Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması olacak…

İlişkili İçerikler

Photoshop’da “Apply Image” özelliğini kullanmak – Bölüm 2

Bu uygulamanın temelinde yine “Mask” oluşturmak var. Bu “Mask” lar “Adjustment Layer” özellikleri kullanılarak yapılmaktadır.

Klasik müzik sevdiğimi söylemiştim. Bu seferki uygulamada bir çellist fotoğrafı kullanacağız. Rembrandt ışığı (Barok dönemde Caravaggio’yu anmamak olmaz) tarzı ile ışık ile çekilmiş iyi bir fotoğraf.

Photoshop’da “Apply Image” özelliğini kullanmak – Bölüm 1

Üst üste çekim ya da “Double exprosure” dediğimiz çekim tekniğini PS bize “Apply Image” uygulaması ile sunuyor. Tabii daha farklı yöntemlerle de yapmak mümkün. Ancak “Apply Image” bize çok farklı seçenekler sunmaktadır.

Siyah Beyaz Fotoğraflar – Bölüm 2

Adjustment Layerlarda çoklu “Hue&Saturation” layer kullanarak renk seçimleri ile SB yapabiliriz. Bu yöntem diğerlerine nazaran daha karmaşıktır.

Black and White – Siyah Beyaz Fotoğraflar ve Photoshop

Photoshop yazı dizimize devam ediyoruz. Bu haftaki konumuz, Black & White Photographs - Siyah & Beyaz Fotoğraflar. Önce Camera Raw kullanacağız, ardından Photoshop üzerinde seçtiğimiz bir fotoğrafın nasıl Siyah-Beyaz yapılacağını göreceğiz.

Hadi başlayalım.

E-POSTA ABONELİĞİ

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
17 Yorum
Eskiler
En yeniler Beğenilenler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Mikdat Besni
Makale Değerlendirme :
     

Okyar Hocam muhteşemsiniz…
PS konusunda yetersiz idim.
Katkınızın büyük olacağı bu makaleden anlaşıldı…
Varlığınıza teşekkürlerimle…

Ertan Öztürk
Makale Değerlendirme :
     

Abi devamını da bekliyoruz 🙂
Arada Photoshop eğitimlerine bakıyorum, sonra detaylara girdikçe kayboluyorum ve vazgeçiyorum. Bir videoda armutu elmaya dönüştüren birini görünce Photoshop’tan iyice soğumuştum.
Şimdiye kadar Adobe Camera RAW ile idare ettim bile denebilir.

Mikdat Besni

Evet Camera Raw paneli çok iyi. Bir ara Lightroom’u çözmek amacıyla ilgilendim, Camera Raw’dan çok farklı olmadığını gördüm. Bence çok fazla program ve uygulama kafa karıştırır. Bir tanesini iyi bilmek ve uygulamak yeterlidir. Emeklerinize sağlık.

Osman Zihni Erenler

Okyar Hocam, çok teşekkür ederim. Fevkalade yorucu bir çalışma yapmışsınız.Ve bu çalışmanızı da yararlanmamıza sunmakla eminim çok kişiden hayır duası alacaksınız. Ben şimdiden minnettar olduğumu ifade etmek isterim.

Fazıl TOPÇAM
Makale Değerlendirme :
     

Merhabalar,

Başlattığınız yazı dizisinin faydalı olacağına ben inanıyorum. Lightroom programını da kendi gayretlerimle ve YouTube videoları ile öğrendim. Uzun bir süredir de PS öğrenmeyi hedefliyordum. Sizlerin desteği ile bu işinde altından kalkacağımı düşünüyorum.
Emekleriniz için teşekkürler

Soner Recai Öner
Makale Değerlendirme :
     

Video ve sözlü anlatımla iş kolay. Ancak metin hazırlamak ciddi miktarda dikkat ve emek gerektiriyor. Bunu ya basılı ya da e-kitap şeklinde düzenlemenizi öneririm. Literatüre geçsin diye.
Tebrikler bu büyük emek için.

Soner Recai Öner
Makale Değerlendirme :
     

Fellini filmleri toplamda fotografik açıdan şahane karelerden oluşuyor zaten!
Filmlerini de sevdiği kadın tipleri gibi tanımlamış. (!)

Öner BÜYÜKYILDIZ
Makale Değerlendirme :
     

Nasıl ki analog fotoğraf karanlık oda olmadan elde edilemiyorsa, dijital fotoğraf da bilgisayarla işlenmeden olmuyor. Bunu tartışmanın, fotoğrafa müdahale etik mi, ne kadar müdahale vb tartışmaların gereksiz olduğunu düşünüyorum. Sadece photoshop üzerinde birleştirilerek oluşturulan tamamen manüpile çalışmalar da var ve ben bunları da severek takip ediyorum. Hepsinin yeri ayrı. Photoshop fotoğraf işleme programları arasında artık bir marka olmuş ve kendisini ispatlamış sihirli bir yazılım. Tek yanlış; photoshop müdahalelerini gizlemek.

Photoshop derslerinden önce Okyar bey’in ders niteliğindeki açıklaması dikkat çekiyor. Öğrenmek için harcadığı çaba ve süre. Yani diyor ki; deklanşöre basmakla fotoğraf çekip, bilgisayara atarak otomatik bir kaç müdahale ile, güzel fotoğraf elde ettim denemez. İyi işler çok çalışarak başarılır. Cin olmadan adam çarpmayalım.

Bu altın değerindeki tavsiyeden sonra yeni dersleri sabırsızlıkla bekleyeceğim. Temel düzey photoshop bilgimi sizlerin desteği ile geliştireceğimi umuyorum.

Şimdiden çalışmalarınızda başarılar diler, selam ve saygılarımı sunarım.

RIDVAN HOŞGÖR
Makale Değerlendirme :
     

Okyar bey çok teşekkür ederiz. Çok olumlu bir işe imza atmışsınız.Emeklerinize sağlık.

Makale yazarı

Okyar Atilla
Geçmişte bir ara mühendisti. Şimdi tam zamanlı yönetici, gerçek zamanlı fotoğrafçı. Gündem "Fotoğraf" ise akan suları durdurur. Seyahat denildiğinde kapının önündedir. Klasik müzik ve kitap olmazsa olmazıdır. İki sokak köpeği, muhtelif sayıda kedi ile sürekli temas halindedir. Hızını alamadı mı dağda bayırda bulduğu gerçek köpeklerle konuşur. Sürekli sorgular. Merak ettiği bir konu olursa elinden kimse alamaz. "Bilgi ve sevgi paylaştıkça çoğalır" ilişkilerinin ana fikridir.

Manşet

5 Farklı Portre Işık Seti - 5 Fotoğraf

5 Farklı Portre Işık Seti – 5 Fotoğraf

Amacım, sadece 1 yardımcı ışık kullanarak 5 farklı aydınlatma seti kurulumu ile 5 farklı portre fotoğrafı çekmeyi denemek ve çalışmamda kullandığım kamera ayarları, ışık yerleşim şeması, kompozisyon ve 5 değişik görünüm oluşturmak üzere kullandığım ışık değiştiricilerine ilişkin tüm bilgileri sizlerle paylaşmak...

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Back Button Focus / AF-ON Tekniği ile Ustalaşın

Back Button Focus / AF-ON Tekniği ile Ustalaşın

Back Button Focus, otomatik netleme işlevini deklanşör düğmesinden alıp kameranın arkasındaki başka bir düğmeye atama işlemidir. Bu yazıyı okuduktan sonra kameranızı daha çok seveceksiniz ve fotoğraf çekmekten çok daha fazla zevk alacaksınız, iddia ediyorum.

POPÜLER İÇERİKLER

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyaframın kökeni dilimize Fransızca “diaphragme” kelimesinden gelmiştir, İngilizcede "Aperture" olarak tanımlanır ve “açıklık” anlamına gelir.

Fotoğrafta diyafram ayarlarını çekmek istediğiniz sahnenin ne olacağına göre siz belirlersiniz. Fotoğrafınızda nelere etki edeceğini anlamak için okumaya devam edin.
17
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x