Ana SayfaFOTOĞRAFÇILIKAraçlarPhotoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3

Photoshop’da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı – Bölüm 3

-

Photoshop serisinin son bölümüne geldik. Umarım ele aldığımız konular Photoshop kullanımınıza katkı sağlamıştır. İlerleyen zaman içinde bu şekilde seri olmasa da Photoshop hakkında yazı yazmaya ve bilgi vermeye devam edeceğiz. Özellikle Adobe’un “Yapay zekâ” uygulamalarına yönelmesi ile Photoshop gelişmeye devam ediyor. En başta dediğimiz gibi “Fotoğrafın sınır tanımayan dünyası” dır bu…

Üçüncü Bölüm

Bu bölümde araya farklı bir şeyler yerleştirme işlemi yapacağız. Bu işlem nispeten daha kolaydır.

  1. Eklemek istediğimiz bitkinin fotoğrafını PS de ayrı bir sayfa olarak açalım. Ve bunu “Lasso Tool” ile (aslında background boş olduğu için direkt sürükleyerek asıl fotoğrafa taşıyabiliriz) seçelim ve sürükleyerek asıl fotoğrafa taşıyalım.
Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3

Not: Uygun bir fotoğraf bulmak zor oldu. Sanırım bu fotoğrafları kendimizin çekmesi gerekiyor 😊.

  1. Taşıma işleminden sonra “Ctrl+T” ile seçip boyut ayarlaması yaparız. Daha sonra bu layerın adını “Plant 1” olarak değiştirip Mouse ile tutarak “Face” layerının altına çekiyoruz.
Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3
  1. Bu aşamada “Adjusment Layer” panelinden işlem yaptığımız layerları renklendirebiliriz. Bunun işlemsel olarak uygulamaya bir katkısı yok. Sadece renk grubu halinde hem layer isimleri hem de renkleriyle yaptığımız işlemleri daha rahat ayırıp algılamaya fayda sağlayacaktır.
  2. Şimdi bitkinin istemediğimiz taraflarını silmemiz gerekiyor. Bunun için “Ctrl+Model copy” layerını tıklayıp en başta yaptığımız model seçimini yeniden aktif hale getirelim.
Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3
  1. Tekrar “Plant 1” layerına tıklayalım. Ve “Erase” ile yüzdeki bitki fazlalıklarını silelim.
  2. Seçimi kaldıralım. Bunun için “M” tuşu tıkladıktan sonra Mouse ile fotoğrafın bir yerine tıklayalım.
  3. “Plant 1” seçili iken yeni bir layer (Layer 2) oluşturalım. Bunu “Create Clipping Mask” yapalım. Yeşilin koyu yerinden renk örneği alıp “Brush” seçelim. Yuakrıdaki “Brush” değerlerini ayarladıktan sonra bitkinin yüzden çıkan yerlerini koyulaştıralım. 
Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3
  1. “Layer 2” seçili iken başka bir bitki alıp asıl fotoğrafa taşıyalım. Yeni “Layer 3” oluyor. Bu layerı en üste taşıyalım.
Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3
  1. “Layer Mask” oluşturup “Invert” edelim. Ya da direkt “Alt+Layer Mask” tıklayıp invert mask oluşturalım. Bunu ekranın sol alt (size göre sağ alt) köşesinde “Layer Panel” den yapıyoruz.
  2. “D” tuşu ile “Foreground” rengini “Beyaz” yapalım. “Brush” seçelim. Etki seviyelerini ayarlayalım.
  3. Üstteki boşluktan da bitki çıkması için bir tane daha ekleyip bir önceki ile aynı işlemleri yapıyorum.
Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3

Bütün bunlardan sonra ortaya çıkan görüntümüz nasıl olacak?

Photoshop'da Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı - Bölüm 3
  1. Son olarak “Ctrl+Alt+Shift+E” ile bütün yaptıklarımızı tek “Layer” a toplayalım.

Başka nesneler olursa benzer yöntemleri kullanarak eklenebilir. Bundan sonra uygulamada deneyim kazanmak için yapılması gereken kendi fotoğraflarınızla anlatılan yöntemleri kullanarak farklı işler yapmanızdır.

Not: Bu çalışmanın sonunda üzerinde düşünülmesi gereken kavram şudur: yapılacak bir işlem hangi layerlarda etkili olacaksa hemen o layerın üstünde yapılmalıdır. Uygulamaya devam ederken zaman zaman daha önceki layerlara dönülmesinin nedeni budur. Eğer işlemin sadece hemen bir alt layerda etkili olmasını istiyorsak “Clipping Mask” özelliğinin kullanılması gerekir.

İlişkili İçerikler

E-POSTA ABONELİĞİ

Okyar Atilla
Geçmişte bir ara mühendisti. Şimdi tam zamanlı yönetici, gerçek zamanlı fotoğrafçı. Gündem "Fotoğraf" ise akan suları durdurur. Seyahat denildiğinde kapının önündedir. Klasik müzik ve kitap olmazsa olmazıdır. İki sokak köpeği, muhtelif sayıda kedi ile sürekli temas halindedir. Hızını alamadı mı dağda bayırda bulduğu gerçek köpeklerle konuşur. Sürekli sorgular. Merak ettiği bir konu olursa elinden kimse alamaz. "Bilgi ve sevgi paylaştıkça çoğalır" ilişkilerinin ana fikridir.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
1 Yorum
Beğenilenler
En yeniler Eskiler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Öner BÜYÜKYILDIZ
Öner BÜYÜKYILDIZ
10 gün önce
Makale Değerlendirme :
     

Çok güzel bir seri oldu Okyar abim. Emeklerin için çok teşekkür ederim. Eline koluna sağlık.
Selam ve saygılarımla.

Manşet

Fujifilm X-T200 ve X-E3 karşılaştırması

Fujifilm X-T200 ve X-E3 detaylı karşılaştırması

Fujifilm X-T200 modeline bakıp X-E3 ile karşılaştırıyoruz

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Yeniden Kadrajlama Tekniği ile Fotoğraflarınızı Geliştirin

Yeniden Kadrajlama Tekniği

Yeniden kadrajlama, ana odak noktasını kullanarak konuya odaklanmak ve elinizi deklanşörden çekmeden konuyu kadrajınızdaki başka bir yere yeniden konumlandırarak ideal kadrajı oluşturup fotoğrafı çekmektir.

POPÜLER İÇERİKLER

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyaframın kökeni dilimize Fransızca “diaphragme” kelimesinden gelmiştir, İngilizcede "Aperture" olarak tanımlanır ve “açıklık” anlamına gelir.

Fotoğrafta diyafram ayarlarını çekmek istediğiniz sahnenin ne olacağına göre siz belirlersiniz. Fotoğrafınızda nelere etki edeceğini anlamak için okumaya devam edin.
1
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x