Daha
    Ana SayfaFOTOĞRAFÇILIKAraçlarPhotoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek - Bölüm 1

    Photoshop’da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek – Bölüm 1

    -

    Face-Cut ve Gradient Fill kullanımı

    Photoshop üzerine yayınladığımız 27 haftalık yazı dizisinin son uygulamasına geldik. Bu uygulamayı uzun ve karmaşık olması nedeniyle üç bölüm halinde sunacağız.

    Uygulamada kullanılan model fotoğrafını ve aşağıdaki diğer görselleri

    Ya da aşağıdaki iki web sitesinden istediğiniz sarmaşık fotoğraflarını kullanabilirsiniz.

    Kelebekler için bu adresi kullanabilirsiniz

    Not: Bu web sitelerini tekrar kontrol ettiğimde kullandığım sarmaşık fotoğraflarından bazılarını bulamadım. Dolayısıyla sizin farklı görseller seçmeniz iyi olacaktır.

    “Adjustment Layer” da yer alan (yukarıdan ikinci) “Gradient” birçok uygulamamızda bize yardımcı bir özelliktir. Yine her zaman dediğim gibi yapılacak işlemler iki şeye bağlıdır;

    1. Ne yapmak istiyoruz?
    2. Kullanacağımız fotoğrafta hangi Photoshop uygulaması amacımıza uygun olacaktır?

    Gördüğünüz gibi aslında bir “Proje Yönetimi” nden bahsediyoruz. Genel alışkanlığımız olarak “hele bir başlayalım bakarız” tarzı genlerimizde vardır. Sonrasında ise iş “yap-boz-yap” lar ile gereksiz ve anlamsız olarak uzayacaktır. Çoğu kez de sıkılıp “bu kadar yeter” diyerek belki hedefimizden tamamen farklı bir yerde nokta koyabileceğiz.

    Dolayısıyla bu iki sorunun cevaplarını aynen iş hayatımızda yaptığımız gibi adım adım yazmamız gerekecektir. Birinci sorunun cevabı nispeten kolay. Varmak istediğin nokta. Yani “HEDEF”.

    İkinci sorunun cevabı ise hedefe “Nasıl” varacağınızı belirleyen iş adımları ve eylem planlarıdır. Bunu doğru yapabilmek için PS nin uygulama özelliklerini biliyor ve kullanıyor olmamız gerekir.

    Gördüğünüz gibi, “Bilgi”, “Tecrübe” ve “Yetkinlik” fotoğraf serüvenimizin çekim öncesinden izleyiciye sunma aşamasına kadar olan süreçte sahip olunması ve geliştirilmesi gereken kişisel özellikler olarak duruyor.

    Bu uygulamayı üç aşamada gerçekleştireceğiz.

    1. Kadrajın ortasında olan modeli “Background” u bozmadan kenara çekmek.
    2. Yüz ya da bedenden bir kısmı kesip uzaklaştırarak araya ekleyeceğimiz objelere hazır hale getirmek
    3. Araya koyacağımız bitkilerin yerleştirilmesi.

    Üç işlem birbirinin devamı olacaktır. Ancak her bir işlemi farklı amaçlar için kullanabileceğimizden ayrı başlık altında ele almak istiyorum.

    Haydi başlayalım…

    Birinci Bölüm

    Her zamanki gibi asıl fotoğrafı açalım. Modeli bize göre sola doğru çekmemiz gerekiyor. Ancak bunu yaparken arka planın bozulmaması gerek. Bunu “Adjustment Layer” da yer alan “Gradient” ile yapacağız. “Gradient” kullanmamızın nedeni orijinal fotoğrafın arka fonu “Radial Gradient”.

    1. “Ctrl+J” ile “background copy” alalım. Böylece asıl fotoğrafı saklamış oluruz.
    2. Adjustment Layerdan “Gradient” i açmadan önce “Gradient” in asıl fotoğrafın “Background” renkleri ile gelmesi için ekranın sağ tarafındaki (size göre sol) “Tool Menu” nün altında yer alan “Foreground Color” ve “Background Color” renklerini mevcut arka planın en koyu ve en açık değerlerine göre ayarlayalım. Bunun için yapmamız gereken şey;
      • “Foreground Color” tıklanır. Ya da önce “D” tuşuna basılarak PS nin orjinal renk değerlerine dönmesi sağlanır. Bu renkler “Foreground=Siyah”, Background=Beyaz” dır.
      • “X” tuşu ile yer değiştirirler.
      • “Foreground Color” seçili iken yani “Siyah” renkte, şekil “i” tuşuna (bu “Eyedropper” renk seçer) basarak arka planın en koyu yerine tıklarız.
      • “X” tuşuna basarız. Yine “i” tuşuna basarak arka planın en açık yerine tıklarız.
      • Bunlara ilişki küçük karelere baktığınızda renklerin değişmiş olduğunu görürsünüz
    3. Şimdi “Adjustment Layer”da “Gradient” seçimi yapalım.
    Photoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek

    Gördüğünüz gibi ekrana açılan panelin birinci sırada olan seçim bizim ayarladığımız ve arka planla uyumlu olan renklerdir. Mouse’u birinci karenin üzerine getirirseniz “Gradient” in “Foreground > Background” olarak yazdığını görürsünüz.

    Photoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek

    Diğer tercihlerimizi şöyle yapıyoruz: Panelin sağ üst birinci karesi seçilecek.

    Style: Radius, Scale= %168, Reverse. Ve “OK” diyoruz. Ve bu ayarladığımız “Layer” ı ana layer yapmak için Mouse ile tutup “Layer 1” in altına çekiyoruz.

    Not: “Radial Gradient” seçildiğinde merkezden etrafa doğru koyulaşan bir renk geçişi olacaktır. Eğer Mouse ile beyaz alanı ortasından tutarsanız kadraj içinde hareket ettirebilirsiniz. Bu da asıl fotoğrafa uygun bir yerleştirmeye imkân tanır.

    Photoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek
    1. Modeli “Quick Selection” ile seçiyoruz. Daha sonra “Select & Mask” yapıp “Refine Edge” ile konturlar düzelttikten sonra “OK” diyoruz. (Gerek görmüyorsanız yapmazsınız)
    2. Şimdi model seçilmiş durumdayken “Layer Panel” den yani ekranın sol alt kısmından “Layer Mask” tıklayıp bu seçimi mask olarak tanımlayalım.

    Not: bu işlemi yaptığımda seçtiğim “Gradient” yerine başka bir seçim geldi. Bunu düzeltmek için “Gradient Fill” layerının ayar kısmına tıklayıp tekrar seçim yapmak zorunda kaldım.

    1. “Background” ve “Layer 1” enable iken “Gradient Fill” disable yaparsak bunu elde ediyoruz.
    Photoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek
    1. Devam etmek için “Gradient Fill” enable yapıp “Layer 1” maskı seçiyoruz.
    2. Şimdi “Ctrl+T” ile modeli seçerek Mouse ile modeli tutup kadrajın kenarına doğru götürebilirsiniz.
    Photoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek
    1. Eğer modelin boyutunu değiştirmek istersek
      • “Ctrl+T” ile modeli seçin.
      • “Application Menu” deki “W” ve “H” arasındaki bağlaçla en boy kilitlemesi yapın ve boyutu ayarlayın.
    Photoshop'da nesne parçalamak ve araya farklı objeler yerleştirmek

    Uygulamanın devamında işlemlerimiz biraz daha artıyor. Dolayısıyla birinci bölümü burada bitirmek doğru olacaktır.

    İlişkili İçerikler

    E-POSTA ABONELİĞİ

    Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

    Abone ol
    Bana bildir
    guest
    1 Yorum
    Beğenilenler
    En yeniler Eskiler
    Satır içi geribildirimler
    Bütün yorumları göster
    Öner BÜYÜKYILDIZ
    Öner BÜYÜKYILDIZ
    3 ay önce
    Makale Değerlendirme :
         

    Teşekkürler 🙋🏻‍♂️

    Bu makaleyi paylaş

    Okyar Atilla
    Geçmişte bir ara mühendisti. Şimdi tam zamanlı yönetici, gerçek zamanlı fotoğrafçı. Gündem "Fotoğraf" ise akan suları durdurur. Seyahat denildiğinde kapının önündedir. Klasik müzik ve kitap olmazsa olmazıdır. İki sokak köpeği, muhtelif sayıda kedi ile sürekli temas halindedir. Hızını alamadı mı dağda bayırda bulduğu gerçek köpeklerle konuşur. Sürekli sorgular. Merak ettiği bir konu olursa elinden kimse alamaz. "Bilgi ve sevgi paylaştıkça çoğalır" ilişkilerinin ana fikridir.

    MANŞET

    POPÜLER İÇERİKLER

    1
    0
    Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
    ()
    x