Ana Sayfa ÜRÜN İNCELEME Kameralar Sony A7S III: Beklenen makine 5 yıl sonra geldi

Sony A7S III: Beklenen makine 5 yıl sonra geldi

-

Yükselen değer: Sony A7S III.

Yükselen başka bir değerse Çorum:

Çorum'un önlemez yükselişi
Çorum bi dur Allah aşkına zaten ortalık karışık…

Sony A7S çıktığında anında ISO102400’de çekilmiş videolar patlamıştı Youtube’da… “Abi zifiri karanlıkta bile 1080p video çekiyorsun” çığlıklarıyla dolmuştu heryer.

Sonra A7S II geldi. “Abi artık 4K video için harici alete ihtiyaç yok, karta da yazıyor, titreşim azaltma var, ergonomi da düzelmiş gibi. Ayrıca ISO 102400’de bile süper video çekiyorsun” oldu ortalık.

Şimdi Sony A7S III geldi. “Abi bakaç acaip büyük ve 9 milyon noktalı, odaklama güzel, dinamik aralık nefis, ha bir de ISO 102400’de bile süper video çekiyorsun” lafları dönüyor ortalıklarda…

ISO 102 400… Gerçi ISO 409 600’de bile bazen kullanılabilir video çekebiliyorsunuz aletle…

Kısa Sony A7S tarihçesi

2014’ün ortalarında Sony A7S duyuruldu. Bu alet A7 ve A7R’den farklı olarak 12MP algılayıcıya sahipti, harici aletlere 4K video çekiyordu ve sadece kontrast bazlı otomatik odaklama yapıyordu. Bu alet büyük yankı yaratıı çünkü 12MP’deki büyük pikseller sayesinde videoda çok yüksek ISO değerlerinde bile temiz görüntü elde etmek mümkündü. Oslo’da ciddi videoyla ilgilenen tanıdıklarıma sorduğumda hepsi A7S’nin bugün bile çok temiz videolar ürettiğini ama birçoğunun A7S’i aldıktan 1-2 sene sonra başka makineye geçtiğini öğrendim. Mesele videoda kötü otomatik odaklama ya da titreşim azaltmanın olmaması değil, düşük verili 8bit videoyu işlemenin zorluğuydu. Bazılarının “ufak algılayıcılı” GH4’e geçtiğini duyunca şaşırdım ama dediklerine göre GH4’ün 10bit videolarını işlemek daha kolaydı (ayrıca GH4’ün veri oranı – data rate – A7S’ten çok daha iyi). ISO’yu en yüksek 1600’de tutabilirsen GH4 daha iyi seçim dediler. Gene de, A7S bugün bile popüler gövdelerden.

Ekim 2015’te A7S II duyuruldu. İlk A7S’ten sadece 18 ay sonra. Sony bu gövdede ergonomik gelişmeler yaptı, gövdeye titreşim azaltma koydu, otomatik odaklamayı biraz geliştirdi (gene kontrast bazlı), 1080p’de saniyede 120 kare video çekebilme geldi. Bugün alacaksam bu gövde bence A7S’ten çok daha iyi bir gövde. Yani aradaki 18 aya bakmayın, A7S II belki de ilk A7S’nin olması gereken gövdeydi. Tonla ufak tefek iyileştirme ve ek özellik var. Zaten aradan geçen 5 senede A7S II’nin fiyatı hemen hiç düşmedi. 8bit video, videoda kötü otomatik odaklama ve kötü titreşim azaltma sizin için dert değilse A7S II güzel alet. Yerel bir mağazada A7S II tanıtımında 65″ TV’de ISO12800’de çekilmiş 4K videoyu gördüğümde şaşırmıştım.

Dikkat ederseniz Sony S serisinde 2014’ten beri 12MP’lik algılayıcıyı kullandı. “S = Sensitivity”, yani “bizim S makinelerimiz yüksek ISO için yaratıldı” dediler.

En sonunda Sony A7S III geldi, hem de yepyeni bir algılayıcıyla. Tahmin edin bu algılayıcı kaç MP? Tabii ki 12. Ama yepyeni çünkü bunda faz bazlı odak pikselleri var ve arkadan aydınlatmalı (BSI), BSI sayesinde A7SIII algılayıcısının hızı A7SII’dekinin iki katı. Ve tahmin edin bu alet ne yapabiliyor? ISO102400’te temiz video çekiyor 🙂 Bu arada A7SIII tanıtım videosunda gene S = Sensitivity (hassasiyet, duyarlık) dediler.

Sony A7S III: Beklenen makine 5 yıl sonra geldi

Tek boynuzlu at: Sony A7S III

A7S III o kadar geç kaldı ki artık Sony kullanıcıları “unicorn” (tek boynuzlu at) diye dalga geçiyorlardı. “Geç” dedim çünkü 5 yıl elektronik aletlerde çok uzun bir süre ve aradan geçen sürede rakipleri video konusunda uzun süredir Sony’nin önündeydi. Düşünsenize, sanıyorum ki Panasonic GH4 ilk 10bit video çıkışı veren fotoğraf makinesiydi. Yıl kaç? 2014. Yani ilk A7s’in çıktığı sene! 2014!!! 2014’ten beri piyasada 10bit 4:2:2 video çıkışı veren fotoğraf makineleri var. “Ufak” algılayıcılarına rağmen Panasonic GH serisinin videoda bu kadar popüler olmasının en büyük sebeplerinden biri de bu 10bit 4:2:2 video çıkışıydı. Canon, Nikon ve Panasonic’in ilk aynasız makineleri de 10bit 4:2:2 videoyla geldi, hatta Nikon Z6’da isterseniz RAW video özelliği bile var. 2019’da gelen video canavarı Panasonic S1H’ten bahsetmiyorum bile.

5 yıl beklenen alet nihayet geldi, ve aslında sağlam geldi. Tamam 8K video yok ve titreşim azaltma hala rakiplerinin arkasında ve algılayıcı hala 12MP ama A7SIII’ün video tarafında ciddi sağlam özellikleri var.

Sony A7S III Teknik özellikler ve Yorumlar

  • 12MP arkadan aydınlatmalı (BSI) algılayıcı: Bence A7S II’ye göre videoda yüksek ISO’da biraz gelişme vardır ama büyük algılayıcılarda BSI teknolojisinin en büyük avantajı hız. Nikon da Z6 ve Z7’de BSI teknolojisini hız için kullandıklarını, bu teknolojinin fotoğraf ve video kalitesini çok çok az etkilediğini söylemişti.
  • Saniyede 10 kare fotoğraf çekim: İşte BSI’nin avantajı. Önceki A7Sler saniyede 2.5 kare fotoğraf çekiyordu, bu alet bunu 4 katına çıkarmış. Yalnız bu hız sadece özel “Hi+” modunda geçerliymiş. Bu ne demek anlamadım. Belki bakaç görüntüsü sadece son çekilen fotoğrafı gösteriyordur ki bu durumda kuş falan çekmek işkence olur. Gerçi 12MP ile kuş çekmek istemezdim.
  • ISO 80-102400 (40-409600’e genişletilebilir): ISO80 ilginç. Ek olarak, ilk “inceleme” videolarına göre Sony A7S III ISO16000’de ikinci bir ISO işleme sistemine sahip, bu sayede ISO16000’deki çekimler ISO12800’den daha kaliteli diyorlar. Gerçek incelemeler çıkınca bunu da göreceğiz ama ilk izlenimlerim olumlu.
  • 9.44 milyon noktalı ve 0.9x büyütmeli elektronik bakaç: Bu bayağı iddialı. Bakaç boyutu Olympus EM1X’in 0.83x büyütmesinden bile büyük. Burada iki sorum var, ve henüz ilk “incelemeler”de bunun yanıtını göremedim.
    • 1) 0.91x büyütmeyi destekleyecek optikler kullanılmış mı? Şaşıracaksınız belki ama elektronik bakaçlarda da optik elemanlar var ve bakaç ne kadar büyükse bu optikler o kadar önemli. EOS R ve Nikon Z6’nın bakaçları Sony A7R IV’tekinden daha iyiler, hem de daha düşük piksel sayısına rağmen. Neden? Kaliteli optiklerden dolayı.
    • 2) 9.44 milyon nokta A7R III ve A7R IV’teki gibi fotoğraf ve video çekimi sırasında düşüyor mu? Bu makinelerde elektronik bakaçtaki piksel sayısı sadece fotoğrafa bakarken en yüksek sayıyı veriyor, fotoğraf/video çekimi sırasında piksel sayıları azalıyor. Yani fotoğraf çekerken 9.44 milyon piksel değil, örneğin 5.6 milyon piksel göreceksiniz. Bunun da yanıtını henüz göremedim.
  • Saniyede 120 kareye kadar 4K video çekebilme: Saniyede 60 karede 1 saate kadar çekebildiğini söylüyor Sony. Bu konuyu aşağıda daha açarak tartışacağız.
  • Saniyede 60 kareye kadar 16bit RAW çıktısı verebilme: Bu, Sony’in 8 bit videoyu geçen ilk aynasız makinesi. Sanıyorum ki Temmuz 2020 itibariyle en yüksek kayıt yapabilen harico alet 12bit RAW kaydedebiliyor (Atomos Ninja V). Yani A7S III 16bit RAW veriyor ama bunu destekleyen alet yok. İleride 16bit RAW alabilir miyiz bilmiyorum. Yalnız A7S III 16bit lineer RAW verirken Atomos Ninja V 12bit Log RAW kaydedecek diyorlar. Böyle olursa detay kaybı olmayabilir. Gene de bekleyip görelim.
  • Anladığım kadarıyla fotoğraf RAW dosyaları da 16bitmiş: Bu da ilginç. Teoride bayağı avantajlı ama gerçek hayatta faydası var mı göreceğiz. Benim korkum, Sony’nin kayıpsız sıkıştırılmamış RAW dosyaları 16 bitte çok büyük olacak. Şöyle adam gibi kayıpsız sıkıştırma RAWları göremedik hala Sony’den…
  • HEIF desteği: Bunu pek ön plana çıkarmıyorlar ama Sony de Panasonic ve Canon’dan sonra HEIF desteği vermeye başladı. HEIF dosyaları 10bit desteğine sahip fotoğraf dosyaları; böylece 8 bitlik JPEG dosyalarına göre ciddi daha fazla veri saklıyorlar ve 14-16 bitlik RAW dosyalarından çok daha ufaklar.
  • Tam dönebilen dokunmatik ekran: Galiba 8955 Sony makineden sonra nihayet adam gibi dokunmatik ekran geldi 🙂 Güzel birşey. Dokunmatik ekran kullanınca geri dönmek istemiyorsunuz. Tamam maliyeten kaçıyorsun Sony da, kullanıcıları bu kadar kasmaya gerek var mıydı? Canon ve Panasonic’in en en düşük modellerinde bile adam gibi dokunmatik ekran varken, Sony bu özelliği anca 2020’de veriyor. Tam dönebilen ekran da video için çok uygun (o da nihayet geldi 🙂
  • 5 akslı titreşim azaltma sistemi: Galiba bilindik Sony sistemi. Ben A7R II, A7R III, A9 ve A7 III’te Sony’nin SteadyShot sistemini kullandım. Ortalama 3-4 durak, bazen 2.5 durak avantaj gördüm. Fotoğrafta böyle. Videoda kesinlikle kullanılamaz bir sistem bu. Olympus veya Panasonic’in m43 makinelerindeki inanılmaz titreşim azaltmanın yanından geçmez. Son EOS R5 ve R6’nın videodaki titreşim azaltmaları da tüm testlerde daha iyi. Tam kare aynasız markaları arasında en geride Sony nedense. Sony A7S III’e gelmiş yeni bir mod var: SteadyShot Active. Bu modda A7SIII 1.13x ek bir kesme çarpanı uyguluyor ama algılayıcıyı daha fazla oynatabiliyor. Bu modu deneyeni görmedim, belki bu mod daha iyidir. Burada Sony’nin E bayonetin ufaklığını ekstra kesme çarpanı uygulayarak aşmaya çalıştığını söyleyebilir miyiz? Belki. AMA! Aması bir sonraki maddede.
Sony A7S III: Beklenen makine 5 yıl sonra geldi
Böyle bir sistemle video çekiyorsanız dahili titreşim azaltmaya pek de ihtiyacınız yok
  • Video dosyalarında hareket bilgisi (gyroscopic sensors): Bu Sony’nin FX9’unda da olan önemli bir teknoloji. A7S III’te hareket algılayıcın algılayıcılar var. Bu algılayıcılar video sırasında makinenin hareketlerini algılayıp video dosyasının içine bunları yazıyor. Sonradan siz bu videoları işlerken bu değerleri bu özelliği destekleyen bir yazılımda kullanıp titreşim azaltma yapabiliyorsunuz. Videoları işliyorsanız çok faydalı bir özellik. Yalnız bu özellik keşke fotoğraflarda da olsaydı…
  • 2 kart yuvası: Bu da ilginç. İki kart yuvası da SDXC UHS-II destekli ama aynı zamanda CF Express A desteği de var. Yani ister SD ister CF A kart takabiliyorsunuz. Bu yazıda üst seviye makinelerde acilen yeni kart tiplerine geçilmesi gerekiyor demiştim, Sony de bunu yapmış ama bence ortada garip bir durum var. Sony daha yaygın olan CF B yerine CF A kullanmış. Canon, Nikon ve Panasonic CF B kullanıyor. Bu kartlar CF A’nın iki katı hızlılar. Sadece Sony CF A kullanıyor. Tam MemoryStick rezaleti gibi değil ama mesela Sony’den başka markaya geçerseniz elinizdeki CF A kartlar bir işe yaramayacak. Tersi de geçerli. Bir diğer dert de maliyet. CF A kartlar şu anda piyasada yok ama Sony Eylül de 80GB ve 160GB kartlarını piyasaya sürecek. Bu kartlar MB başına CF B kartlardan %60 daha pahalı. Eğer CF A kartları sadece Sony kullanmaya devam ederse bunların fiyatı da CF B kadar azalmayacak. A7S III’te yavaşlatılmış video gibi 2-3 seçenek haricinde CF A’ya gerek yok, V90’lık bir UHS-II SD kart ile idare edebilirsiniz ama ben her durumda CF A alın derim çünkü seri çekimde tampon belleği boşaltma hızı da önemli olacak, ek olarak videoları bilgisayarınıza aktarırken de CF A çok daha hızlı olacak.
Sony A7S III: Beklenen makine 5 yıl sonra geldi
Aynı yuvaya SD kart veya CF Express A kart takabiliyorsunuz. Güzel bir çözüm.
  • Yeni menü: Bu da önemli. Nex 3’ten beri hemen tüm Sony aynasız makineyi kullanmış biri olarak çok rahat söylüyorum ki Sony’nin menüleri Olympus’un tren gibi menüsünden bile beter (A7R III’te elektronik bakaç ayarları 4 veya 5 ayrı sekmede ayrı menüler altında mesela). Şimdi Sony A7S III modelinde yepyeni bir menü gelmiş. Henüz yapısını ve saçma sapan kısaltmaların düzeltilip düzeltilmediğini bilmiyorum ama gene de ümit verici (“Priority”nin kısaltması hala “Prior”. Lan hiç mi bakmadı birileri bu kısaltmalara?). Bir diğer güzellik de Panasonic ve Canonların yıllardır verdiği şeyi Sony’nin de vermesi: Menülerde dokunarak gezinti ve ayar değiştirebilme. Bunlar hep iyi yönde gelişmeler, ama geriden gelen gelişmeler.
Sony A7S III
Yeni menü cicili bicili, rengarent. İnşallah menüyü mühendisler değil fotoğrafçılar tasarlamıştır.
  • 4K @60 kare kesme çarpansız, 4K @120 kare 1.1x kesme çarpanlı: Sony A7S III gövdede DCI değil UHD var. Çok dert değil ama rakipleri hem DCI hem UHD veriyor. Ek olarak, Sony’ye göre A7S III’ün 4K çıktısı diğer Sony makinelerden biraz daha yumuşak olabilir ama “rolling shutter” derdi çok az ve video çekim süresi diğer Sonylerden daha uzun. Sony’nin tanıtım videolarında “rolling shutter” denen dert A7S II’ye göre çok ciddi düzelmiş görünüyordu. Youtube’da bazı videolarda da EOS R6’nın daha iyi olduğunu gördüm. Kafayı yememek mümkün değil 🙂 Lütfen tarafsız biri alsın bu ikisini de denesin 🙂
  • Proxy video: Bu de A7S III’te var. Ana videonun yanında ikinci karta 1080p ya da 720p video çekebiliyorsunuz (saniyede 60 kareye kadar, 8 veya 10 bit).
  • Otomatik odak sisteminin performansı A7R IV’e eşdeğermiş: Bu, eski A7S gövdelere göre müthiş gelişme. Artık video çekerken odak takibini kullanabileceksiniz. Sony odak sisteminde bazı kısıntılara gitmiş. Örneğin odak takibi yapmak için ekranda bir nesne seçmeniz gerekiyor, bunu yapmazsanız alet nesneyi takip etmiyor. Hayvan gözü takibi de yok (Sony’nin sitesinde yok yazıyor, tanıtım videosunda var diyor). Tahminimce otomatik odaklama genelde sizi yarı yolda bırakmayacak. Yalnız şunu unutmayın: Hiçbir otomatik odaklama sistemi mükemmel değil. Bakın aşağıda A7S III’ün resmi tanıtım videosunda A7SIII’ün odağı nasıl kaçırdığını göstereyim:

Bu durum her markada var. Canon, Nikon, Sony, Olympus, hepsinde bu sorun var. “Yok” diyen ya kötü niyetlidir ya yalan söylüyordur. Tüm göz tanıma sistemleri hataya açık. Sony’ninkinde de göz bebeği yerine kaşa odaklandığı oluyor, Nikon Z’de de, Canon EOS R serilerinde de. Bu yüzden ciddi filmler hala manuel odakla çekiliyor.

  • Gövdenin önünde beyaz ayarı algılayıcısı gelmiş: Bu algılayıcı üst seviye Canon, Nikon ve Olympus makinelerde var, nihayet Sony’ye de gelmiş. Karmaşık sahnelerde beyaz ayarını tutturmak için iyi bir yöntem.
Sony A7S III
Ayrı beyaz ayarı algılayıcısı
  • 15 durak dinamik aralık: Hmmm… Sony, A7RIII’ten beri makinelerinde 15 durak dinamik aralık var diyor ama bu rakamı Sony haricinde ölçebilen çıkmadı hala. Youtube’da “bakın 15 buldum” diyen bir eleman gördüm. Aynı videoda HLG modunda 17.9 durak dinamik aralık bulduğunu gösterdi ve tüm inandırıcılığı gitti. Gerçekte bu rakam 13 durak civarında ama bu rakam bile çok iyi. Bazı üst düzey video kameralarla aynı bu değer. Daha da güzeli Sony A7S III yüksek ISO değerlerinde bile dinamik aralığını büyük oranda koruyor. ISO 16000 ve üzerinde çekim yapmanız gerekiyorsa A7SIII 10000 Dolar altında bu iş için en iyi makine galiba.
  • Arka ekran hala rakiplerinin gerisinde: Çözünürlük daha düşük ama benim daha da önem verdiğim şey parlak ortamdaki görülebilirlik. Sony makinelerde arka ekran her zaman rakiplerinin gerisinde oldu, Youtube’da gördüğüm kadarıyla A7S III’ün ekranı da böyle. Eğer şahsen kullanırsam bu fikrimi %100 doğrulayabilirim, şimdilik bu yazdıklarımı unutun. Video ağırlıklı bir makinede bu kadar yüksek pikselli elektronik bakaç kullanacaklarına arka ekranı iyileştirseymişler ya?
  • En keskin 1080p görüntü: Sony bir de böyle bir iddia ortaya attı. 4K görüntüden 1080p görüntü elde ettiği için en keskin 1080p görüntü veriyormuş. 4K’de eski Sonylerden bile daha yumuşak ama 1080p’de daha keskin. Bilmiyorum, bu özellik satın alma kararınızı etkiler mi? Yani 2020’de kötü 1080p video çeken makine kaldı mı?
  • Super35 modda sadece 1080p video: A7SIII’te yeterince piksel olmadığından Super35 kesme çarpanında sadece 1080p video alabiliyorsunuz. Super35 çok yaygın bir film formatı. Eğer bu tip filme alıştıysanız ve 4K video çekmek isterseniz A7SIII size göre değil. A7S III’ün tüm rakipleri (A7 III bile) Super35’te 4K video çekebiliyor. Super35’in bir avantajı daha var: Örneğin EOS R5 veya Panasonic S1H’te ucuz APS-C lens kullanıp Super35 modunda güzel 4K video alabilirsiniz. Bu iki makine Super35’te 4K @60 kare video veriyor. Canon 10-18mm IS STM veya Tokina 11-20mm f2.8 gibi mükemmel ve uygun fiyatlı lensler ile rakiplerinde 4K @60 kare video çekerken A7S III’te sadece 1080p video çekebiliyorsunuz. Eğer “sadece tam çerçeve 4K video çekerim” derseniz bunların hiç önemi yok.
  • 3 tekerlek: A7SIII’te 3 kontrol tekeri var. Sony son nesil gövdelerinde 3 kontrol tekerine döndü (Nex-7’yi hatırlayan?). Bu bence kullanılabilirliği çok arttırıyor.
Sony A7S III: Beklenen makine 5 yıl sonra geldi
Fotoğraf makinesi gibi tasarlanmış video makinesi
  • USB ile şarj edebilme: USB-C yuvasından pili şarj edebiliyorsunuz, veya makineyi bu yuvaya güç vererek çalıştırabilirsiniz. Bu da güzel.

Gördüğünüz gibi A7S III cidden iyi bir video makinesi olmuş. Sony önceki nesillerde eleştirdiğimiz (ve Sony hastalarının sürekli “yok lan öyle şey, sen aleti kullanmayı bilmiyorsun” dediği) birçok sorunu halletmiş. Düzgün dokunmatik ekran, menülerde dokunarak gezinme, düzeltilmiş menü (ama daha mı bozmuşlar daha mı iyi olmuş, ona bakamadım), A7S serisi için düzgün otomatik odaklama ve çekim hızı, hızlı ve modern kart yuvası, tam boyut HDMI çıkışı gibi güzellikler/düzeltmeler var. Nedense Sony her nesilde “gerek yok lan, o sorun bile değil” denen şeyleri düzeltiyor 🙂 İyi de yapıyor.

A7S III’teki bazı düzeltmeler ilerideki Sony modelleri için bana umut verdi. Şimdi sıra adam gibi yüksek pikselli ve güneş altında görülebilen arka ekran ve kayıpsız sıkıştırmalı RAW dosyasında.

Fotoğraf da çekiyor mu?

12MP size yeterse sorun yok. 12MP ile de büyük baskı alınır. Ek olarak, çok büyük baskı almak isterseniz piksel sayısını başarılı bir şekilde arttıran tonla yazılım var. Photoshop, Luminar ve On1 RAW bile fotoğrafları belli bir boyuta kadar sıkıntısız büyütüyor. Tahminimce 12MPlik dosyaları rahatça 12-18 MP’ye çıkarabilirsiniz.

Ama kesme alacaksanız iş biraz sıkıntılı, ya da ISO değerini yükseltirseniz, gölgeleri biraz zorlamak zorundaysanız, boyut büyütme programları da size pek yardımcı olamayacak.

Sony A7S III

Başka sıkıntılar da var. Sony A7S III otomatik odaklama sisteminde odak takibi için istediğiniz nesneyi ekranda seçmeniz lazım. Yani odak noktasını nesnenin üzerine getirip “bunu takip et” diyemiyorsunuz, illa onu ekrandan seçeceksiniz. Bu bence basit bir bellenimle çözülür ama bu haliyle kuş takibi gibi konular sıkıntılı… Kaldı ki 12MP ile kuş çekmek de hoş olmaz, düşünsenize kuş çekenlerin elinde olsa 600mm lense 2 tane 2x ve 2 tane 1.4x tele çevirici takmak istiyorlar, adamlara mesela 42MP yerine 12MP verirseniz kafayı yerler.

Diğer yandan, sokak veya konser fotoğrafçılığı, ve hatta düğün fotoğrafçılığı için bile bence bu alet yeterli. Düğün, gelin-damat fotoğraflarını en büyük ne kadar basıyorsunuz ki? Kadrajı iyi ayarlayıp kesme yapmazsanız A7S III’ün 12MP dosyalarını A2 boyutunda bile basarsınız diye tahmin ediyorum. Ek olarak, çekim sırasında kısa videoları da A7S III ile çekebilirsiniz. Sokak fotoğrafçılarına da çok pikselden önce kaliteli yüksek ISO ve iyi dinamik aralık lazım.

Dev gibi elektronik bakaç ve titreşim azaltma sayesinde eski manuel lenslerle odak yapmak da zevkli olacaktır. Şahsen o bakacı çok merak ediyorum. İnşallah Sony optiklerinde ucuza kaçmamıştır.

Sony A7S III
Çok büyük ve yüksek çözünürlüklü elektronik bakaç. Çekim sırasında piksel sayısı azalıyor ama tahminen 5.6 milyonun altına düşmüyordur, ve tazeleme hızı da 120Hz kalıyor

HEIF çekebilmesi de ayrı güzellik. JPEG+RAW yerine sadece HEIF çekerek hem yerden kazanırsınız hem de 10 bitlik HEIF dosyalarının 8 bitlik JPEG’den daha fazla bilgi saklaması sayesinde ufak düzenlemeler de yapabilirsiniz.

Seri çekim hızı saniyede 10 kare ama Hi+ modunda bu hıza ulaşıyor. Tahminimce saniyede 8 kareyi sorunsuz görür ve tampon belleği de 1000 karenin üzerinde. Hızlı CF A kart da alırsanız çekim hızı ve tampon belleğe yazma konusunda sıkıntı yaşamazsınız.

Burada birkaç ufak sorun var ama: Sony A7 III, Nikon Z6, Panasonic S1 ve S1H ve Canon EOS R6. Bu aletlerin tamamı 20MP-24 MP arasında ve iyi-mükemmel arasında video kalitesi ve özellikleri var. Sony A7 IV ve Nikon Z6s de yakında gelecek, bunlar da eminim video konusunda çok ileri olacaklar ve MP olarak da A7S III’ün çok ilerisinde olacaklar. Eğer mesela Nikon Z6s kaliteli 4K@120 ile gelirse Sony’nin korkması gerekli bence. Panasonic S1H’ye gelirsek, eğer otomatik odak takibi istemiyorsanız S1H zaten muhteşem bir hibrit makine. Çok yüksek kalitede 6K video çekiyor, titreşim azaltması çok daha iyi, alet hiç ısınmıyor ve kaliteli 24MP tam kare algılayıcısı var.

Sony A7S III
Tony Northrup’a göre EOS R6 4K 60’ta A7SIII’ten daha iyi görüntü veriyor. İlk video A7S III, ikinci EOS R6’dan. Enteresan…

A7S III’ü bence salt video makinesi olarak görün. “Arada da fotoğraf çekerim” derseniz sorun yok. “Hem fotoğraf hem video çekeyim” derseniz yukarıda bahsettiğim konuları iyi düşünün.

DPReview’daki örnek fotoğraflara bakın derim.

Isınıyor mu?

Şu anda bütün internet “hangi makine önce kapanır”a odaklanmış. Millet resmen kafayı yemiş, ellerinde kronometrelerle R5 ve A7SIII’ü yanyana koyup hangisi önce kapanacak diye bekliyor. Yok biri video çekerken 15 dakikada kapanırmış yok diğeri 25 dakika dayanmış… Daha önceleri bu manyaklık yüksek ISO karşılaştırmasıydı, sonra 5 durak az pozlayıp bilgisayarda gölgeleri açma hastalığı başladı, sonra kesme çarpanlı video var mı yok mu diye kilitlendi herkes, şimdi de hangisi önce ısınıyor… Sony hangi konuda üstünse Youtube maymunları rakiplere o konuda yükleniyor.

“Bak Canon’da 5 durak az pozlayıp gölgeyi açınca nasıl da gürültü oldu, halbuki Sony öyle mi? Bak Canon’da kesme çarpanı var ama Sony’de yok.”

“İyi de Sony’de yıllardır 8 bit 4:2:0 video ve sadece 100 Mbps veri var?”

“Ha o mu? O önemli değil, gel biz gölgeleri 5 durak açıp ona bakalım”.

Vallahi enteresan bir dünyada yaşıyoruz. Kendi kullandığı makineden memnun olması yetmiyor, illa diğerini kötüleyecek, hatta kötüleme kampanyası başlatacak. Lan kullan işte, memnunsan ne mutlu sana. Hizmet yapan siyasetçi illa önceki yönetimleri suçlayacak, yap hizmetini millete anlat geç.

Bu arada A7S III’ün R5’ten daha önce ısınabileceğini söyleyenler de var. Mesela bu ve bu videolara bakın. Dan Watson bir video daha çekip test yaptı ve gene aynı sonuçları buldu. Fujifilm X-T4’ün de yüksek kalite 4K videoda bir süre sonra ısınıp kapandığı bilinen birşey (koşullara göre bu süre değişir tabi). Yüksek kalite video çekerken ısınmayan alet yok. Ben A99 II gibi harika bir makinenin 31 derece havada sadece canlı ön izlemede kalırken bile “yüksek ısı” uyarısı verip kapandığını biliyorum. Olur böyle şeyler (Bu arada keşke A7S III standart A7 değil de A99 II gövdesinin içinde gelseydi…).

Sony A7S III

Hiç ısınmayan 4K makinesi arıyorsanız Panasonic GH5, GH5s veya S1H’ye bakın.

Sonuç

Eğer video işleriyle ciddi ilgilenseydim bu makineyi radarıma alırdım. Bu alet kendisinden çok daha pahalı profesyonel video kameralardan birçok özellik almış gibi görünüyor, ve bunların en önemlisi bence 16bit lineer RAW. Eğer Sony bir şekilde bunu kullanıcıya verebilirse (şu anda sadece 12bit Log RAW alabiliyoruz) açıkçası FX9 gibi 10000 Dolar’ın üzerinde bir alete ne kadar gerek kalır emin değilim.

Ama size tavsiyem ilk düzgün ve dürüst incelemeleri bekleyip öyle karar verin. Youtube’daki, dedikodu sitelerindeki maymunların bağırmasına, abartmasına, diğer markaları kötüleme çabalarına dikkat etmeyin. 1-2 ay daha bekleyip düzgün insanların bu aletleri kullanmasını bekleyin.

A7S III o kadar video ağırlıklı ki, Sony’nin tanıtım broşürleri ve reklamlarının %90’ı video özelliklerine yüklenmiş durumda. “Fotoğrafı seviyorum, arada da video çekerim” derseniz gideceğiniz başka makineler var. A7 III de fotoğrafta yüksek ISOlarda bayağı iyi, bu 12MPlik algılayıcı size ekstra ne katar emin değilim. ISO 102400’de daha temiz fotoğraf alacak mıyız, aradaki farka değer mi bilemem. Çekimlerimin %99’u ISO6400 altında, bu yüzden benim gibi biri için Sony A7 III, Canon EOS R6, EOS R5, Sony A7R III, Nikon Z7 ve Z6 gibi makineler daha uygun.

Şunu da söylemeden geçmeyeyim: İlk A7S makinelerdeki “rolling shutter” derdi dev gibi ama bu aletler amatör filmciler arasında çok popüler oldu. Sony A6000 biraz loş ışık görünce otomatik odaklamada sapıtıyor ama o alet hala Sony’nin en çok ve uzun süredir satan makinesi. Canon’un 18MP’lik APSC algılayıcılarının dinamik aralığı m43 algılayıcılarından bile kötü ama senelerdir Canon’un pazar payı Sony ve Nikon’un toplamı kadar. Yani mesela bir A7S veya A7S II makineniz varsa ve ondan memnunsanız, A7S III ondan çok daha iyi olacak. Garanti. Kimin ne dediğine bakmayın.

Size ilüzyon satmalarına izin vermeyin. İhtiyacınıza bakın, satın alma kararınızı ona göre belirleyin.

Beni bile dinlemeyin, ama aşağıdaki kesin doğru birşey:

İlişkili İçerikler

Yeni Sony A7C ve 28-60mm f/4-5.6

Sony son zamanlarda Youtube için video çekenlere yöneldi. ZV1'den sonra şimdi de A7C geldi.

Sony'nin basın açıklamasında geçenler ve yorumlarımı aşağıda özetledim. Bu arada Sony'nin basın açıklamasında tam 29 (yazıyla yirmidokuz) alt açıklama var. Yani tam 29 kere iddialarını açıklama ihtiyacı hissetmişler.

Yüksek pikselli aynasızlar karşılaştırması

40+ Megapiksellik aynasız kameralara bakalım. Her yeni gelen alet öncekilerin biraz önüne geçiyor ki bu normal.

Aynasız fotoğraf sistemleri karşılaştırması

Aynasız fotoğraf sistemlerine kısaca göz atıp önerilerimizi sıralayacağız. Ek olarak, Myanmar'daki ekonomik krizle ilgili bir-iki anektodumuz da var...

Beni şu an kullandığım kameradan neler vazgeçirebilir?

Her alanda olduğu gibi kamera teknolojisindeki ilerleme de devam edecek, bunu durduramazsınız. Buna inovasyon deniyor. Buna benzer şeyleri 10 yıl önce başka fotoğrafçılardan da duyuyorduk. "Ne var sanki" diyorlardı, "elimdeki kamera bana babamdan kaldı, hala çekiyorum". Eğer kamera üreticileri onları dinlemiş olsaydı, bizler hala 12 MP kameralarla çekim yapıyor olacaktık ve yanımızda büyük ve ağır kamera çantaları taşıyor olacaktık.

Ben bu ilerlemeler konusunda şahsen çok heyecanlıyım.

E-POSTA ABONELİĞİ

Ertan Öztürk
X tarihinde doğdum Y tarihinde öleceğim. Bu iki an arasında insanlara bildiklerimi aktarmak istiyorum. Şu anda Norveç’te yaşıyorum. Yedisi uzun süreli olmak üzere 12 ülkede çalıştım. Proje yönetimi, nicel (quantitative) risk analizi, iş planı, maliyet analizi, projede iş takibi (ilerlemesi), fotoğraf, bisiklet, Uzay Yolu 😊 gibi konularda bildiğim kadarıyla yardımcı olabilirim; konuyu bilmesem bile beraber araştırıp öğreniriz. Olabildiğince düzgün yazmaya çalışırsanız iyi anlaşırız.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
3 Yorum
Eskiler
En yeniler Beğenilenler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Sebahattin Demir
Makale Değerlendirme :
     

Dijital kameralarımı çok yüksek oranlarda fotoğraf çekmek için kullandığımdan olacak, yeni çıkan kameraların video özellikleri beni çok fazla cezbetmiyor.

Nedenini hiç bilmiyorum ama Sony kameralara nedense hiç yakın olamıyorum. Halbuki öncü adımlar hep Sony’den gelir. Bir Sony gövdeyi yeterince uzun bir süre kullanmamam sanırım bunda önemli bir etken. Bir de o çok kötü menü yapısını es geçemem. Ama yeni gövdede bunu düzeltmişler, hatta baya iyi olmuş bence de.

Video ağırlıklı bir beklentim olsaydı A7S III’ü ben de kesinlikle radarıma alırdım. 12MP de ısrarcı olmasını da çok doğru buluyorum. Çok yüksek ISO başarımı gövde içi sabitlemenin rakiplerinden biraz eksik kalmasının açığını kapatmış görünüyor. Bu kamera videocular için olmuş, çok belli.

Biri ne zaman yeni bir şey getirse, internet cambazları hemen devreye giriyor. Bunun en yakın örneğini Canon EOS R5 için de gördük birkaç gün önce. “Abovvv çok ısınıyor bu alet, bununla bırak video çekmeyi canlı önizleme bile yapılmaz” diyen kelli felli vloggerlar hemen çıktı piyasaya.

Hatırı sayılır gövde ve objektif kullandım şimdiye kadar. İmkanlarım uygun olduğundan çoğunu bolca deneme fırsatı buldum. Ne zamandır fotoğraf alanında bulduğum her yazıyı okumaya, her kaliteli kanalın videolarını izlemeye çalışırım. Şimdiye kadar kimseye, onu alma bunu al demişliğim yoktur. Bu haddi kendimde hiç bulmadım. Bana göre iyi olan özellik bir başkası için önemsiz kalabilir. Tersi olsaydı, şu anda okuduğumuz bu sayfalar o markaların reklam bannerlardan geçilmez olurdu.

Bu güzel inceleme yazısı için emeğine sağlık Ertan hocam.
Açık soru kalmamış neredeyse.

Selamlar, sevgiler.

Öner BÜYÜKYILDIZ
Makale Değerlendirme :
     

Sanırım herşey sizin ihtiyaç ve beklentilerinizle alakalı. Hiçbir zaman kusursuz ve hatasız bir makina üretilmeyeceğine göre, piyasada sizin ihtiyaçlarınıza en yüksek oranda cevap veren makina sizin için en iyi makina.

Sony ile ilgili bir anımı paylaşmak istiyorum müsadenizle. Sony HX400v diye megazoom’lu diye tabir edilen kompak bir makinam var. Bu makinayı özelliklerini internetten, kendi sitesinden araştırmış ve almıştım. Ancak aldıktan sonra bazı özelliklerin benim makinamda olmadığını, yada anlatıldığından farklı şekilde çalıştığını gördüm. Sony Türkiye’ye mail attığımda “bazı özelliklerin bölgesel olarak değişebileceği”ni söylediler. “Hangi özelliğin hangi bölgede kullanılabilir olduğunu, yada ben alırken, satın alma kararımı verirken hangi özelliklere sahip olup olmayacağımı nereden bileceğim” diye sorduğumda ise cevap alamamıştım.
Böyle üst seviye gövdelerde buna benzer sorunlar yaşanmaz belki ama, Sony gibi bir markanın herhangi bir ürününe bile böyle gayriciddi bir durum yakışmıyor bence.

Video ile ilgilenenler için çok faydalı bir yazı ve inceleme olmuş. Ellerinize sağlık Ertan bey.

Selam ve saygılarımla.

Manşet

5 Farklı Portre Işık Seti - 5 Fotoğraf

5 Farklı Portre Işık Seti – 5 Fotoğraf

Amacım, sadece 1 yardımcı ışık kullanarak 5 farklı aydınlatma seti kurulumu ile 5 farklı portre fotoğrafı çekmeyi denemek ve çalışmamda kullandığım kamera ayarları, ışık yerleşim şeması, kompozisyon ve 5 değişik görünüm oluşturmak üzere kullandığım ışık değiştiricilerine ilişkin tüm bilgileri sizlerle paylaşmak...

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Fotograf çekmek mutlu ediyor

Fotoğraf Çekenler Daha Mutlu Oluyor

Fotoğrafçılar mutlu insanlar. Bunu ben demiyorum, Amerikan Kişilik ve Sosyal Psikoloji Dergisi tarafından yayımlanmış kapsamlı bir çalışma söylüyor. "Fotoğraf çekin, her şeyden daha fazla keyif alacaksınız" diyor.

POPÜLER İÇERİKLER

Kamera Çözünürlüğü ve Doğru Bilinen Yanlışlar

Kamera Çözünürlüğü ve Doğru Bilinen Yanlışlar

Dijital kameralar hayatımıza girdiğinden beri megapiksel yarışı devam ederken, son birkaç yıldır özellikle kamera çözünürlüğü alanında büyük bir artış yaşandı, 41 Megapiksel...
3
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x