Daha

    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Bir pencere camındaki yağmur damlalarının arkasında olan bir insanın portre fotoğrafı her zaman ilgi çekmiştir. Ancak her zaman böyle bir sahneye rastlamamız ya da oluşturmamız mümkün olmayabilir. O zaman bu sahneyi önce hayalimizde oluşturup sonra da yapalım…

    Bu çalışmamızda çoklu layer üzerinde çalışma yaparken aklımıza gelen farklı seçenekleri de layer oluşturarak uygulayabilmeyi ve aynı zamanda daha önce işlem yaptığımız layerlara dönerek değişiklikler yapabileceğimizi göreceğiz.

    -

    Bu çalışma için iki fotoğrafa ihtiyacımız olacak; birisi model diğeri de yağmur damlaları olan bir cam. Yağmur damlası için aşağıdaki örneklerden bir tanesi seçebilirsiniz:

    Bu iki fotoğrafın aynı boyutlarda olması uygulama için doğru seçim olacaktır. Bunun için kullanacağımız iki fotoğrafın boyutlarını eşitleyebiliriz. Ben seçtiğim fotoğrafları 2500 x 1667 piksel ve 300 dpi olarak yeniden boyutlandırdım.

    1.  Modelin fotoğrafını açalım.
    2. “Ctrl+J” ile kopyasını oluşturalım.
    3. Bu kopyaya üstteki “Application Menu” den Layer> Smart Objects > Convert to Smart Object uygulayalım. Bu
    4. Bu smart object’e “Application Menu” den Filter> Blur> Box Blur uygulayalım. Aslında burada tercih edebileceğimiz bir “Blur” daha var. o da “Gaussian Blur”. Sanki “Box Blur” biraz daha gerçekçi gibi duruyor.
    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Çalışma konusu: Bu noktadan itibaren farklı filtreler deneyerek aşağıdaki işlemlere devam edebilirsiniz. Her seferinde başa dönerek elinizin alışmasını pekiştiriniz.

    1. Yağmur damlası fotoğrafını ekleyelim. Bunu iki şekilde yapabiliyorduk;
      • Fotoğrafı sürükleyerek, fotoğrafın bulunduğu klasörü açıp fotoğrafı Mouse ile tutup ana fotoğrafımızın üstüne getirmek
      • Fotoğrafı PS de ikinci bir ekranda açmak. Sonra “Ctrl+A” ile seçip “Ctrl+C” ile kopyalayıp ana fotoğrafın üstünde “Ctrl+V” ile bırakmak. Yani bu işlem “Copy>Paste” olarak hep yaptığımız işlemdir. Ya da
      • File> Place embedded ile (Ben bu yöntemi kullandım)

    Bunu yaptıktan sonra “Place” e tıklayıp işlemi bitireceğiz. Yağmur damlalarının olduğu layerı da “Smart Object” yapıyoruz.

    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Şimdi arka planda modelin belirginliği için bazı yerlerde (buğulu olmayan kısımlarda) yağmur efektini azaltmak için buğulu kısımları seçmemiz gerekecek. Bunun için;

    1. Select> Color Range ayarını açalım. Ekrana gelen panelde otomatik seçim yapılmış bazı alanlar olacaktır. Biz bunları modelin durumuna ya da isteğimize göre arttırıp azaltacağız. Bunun için
      • “Eye Dropper +” (panelde gördüğünüz Damlalık) ile seçimlerimizi yapalım. Seçimleri yaparken üst kısımda yer alan “Sample Size” bize renk örnekleme genişliğini belirler. Burada önce “Point Sample” tercih edilmiştir. Daha sonra “Sample size 11 by 11” tercih edildi. Bu tamamen size kalmış bir şey. Unutmayın, bir “layer” da çalışıldığı için ileride bu layera dönüp yeniden düzenleme yapma şansımız var.
      • Bu işlemlerde önerim şu olacaktır: “Selection Preview= None” yapıp “Localized Color Clusters” kutusunu tıklayıp seçim alanında daha etkili olabilirsiniz. Yine “Fuziness” ve “Range” ile seçim alanlarında değişiklik yapmak mümkün. Bu işlemde biraz uzun çalışarak deneyim kazanmak iyi olacaktır.

    “+” ve “-“ eye dropper ile seçim alanlarına ekleme ve çıkarma yapabiliriz. “Selection Preview” “Grayscale” olarak seçtiğimizde “beyaz” kısımlar seçili alanlar “siyah” kısımlar seçili olmayan alanları gösterir.

    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    “Fuziness” ve “Range” ile seçim alanları genişletilip azaltılabilir. “OK” dediğimizde seçim sonrası bu seçimi “Mask” olarak ayrı bir layer’a alacağız. Bunun için

    1. Background (yani aslı fotoğraf seçilir. Ve bir layer oluşturulur.
    2. Bu layer (üzerine tıklayıp) seçilir. “Alt+Backspace” ile seçim alanları bu layera işlenir.

    Bu mask seçili iken bütün layerları kapatırsak (Disable) elde ettiğimiz maskı “Background” layerı üzerinde göreceğiz.

    Eğer “Mask” seçimini bu şekilde bırakırsak herhangi bir şekilde üzerine tıkladığımızda kaybolacaktır. Bu seçimi kalıcı yapmak için bu layer seçili iken “Ctrl+D” işlemini uygulamamız gerekecektir.

    1. “Şimdi ”Blur” layerını seçerek “Create Clipping Mask” ile hemen altında oluşturduğumuz “Rain Drop Mask” ile ilişkilendirelim.
    2. Backgroun layer’ı da açtığımızda yağmur izlerini silik olarak göreceğiz.
    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Diğer “Mask” oluşturma yöntemi de şöyle;

    1. Önce “Rain Drops” layerını seçip “Select> Color Range” açarak seçim alanını aktif edelim.
    2. “Blur” layerını seçelim.
    3. Alt+Mask” tıkladığımızda yağmur damlalarında oluşturduğumuz seçimler mask olarak “Blur” layera uygulanacaktır. Sanki bu daha kolay gibi.
    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect
    1. Bütün layerları enable yapalım.
    2. “Rain drops” layerını seçerek “Blend” olarak “Soft Light” seçelim. Başka da seçilebilir. Bu seçim tamamen yağmur damlalarının dağılımına ve bizim yaptığımız seçim alanına bağlı olacaktır. Yani burada da seçenek çok. Burada “Blend” işleminin “Opacity” ve “Fill” ile farklı seviyelerde ayarlama imkânımız olduğunu göz ardı etmemeliyiz.
    3. Bu noktada “Rain Drop” görüntüsünü siyah beyaza çevirdim. Cam görüntüsü daha buğulu bir algı oluşturuyor. Damlalar da daha belirgin oldu. Bu işlemi “Adjusment panel” den “Hue&Saturation” ile de yapabiliriz. Bunun sadece “Rain Drops” layerında etkili olması için “Clipping Mask” yapmamız gerekecektir.
    4. “Hue/Saturation” maskını “invert” edip “Brush” seçerek boyama işlemiyle istediğimiz yerleri siyah beyaz yapabiliriz. Ben bunu tercih ederek sadece modele denk gelen kısımlarda boyama yaptım. Burada “Lightness” ile boyadığımız alanların görünürlüğünü değiştirebiliriz. Lütfen deneyiniz.
      • Brush (B tuşu) seçelim. “Opacity” %100, “Flow” %15 gibi ayarlayıp boyama ile “Hue/Saturation” da yaptığımız ayarların etki etmesini istediğimiz alanlara uygulayalım. “Flow” değerini değiştirerek farklı alanlara farklı şiddette uygulanmasını sağlayabiliriz.
    5. Benzer yöntemle “Curve” ekleyelim. Artık bunun için yapılması gerekenleri yazmıyorum. 15 ve 16 ncı maddeleri benzer şekilde uygulayabilirsiniz.
    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Çalışma konusu: Değişik “Blending/karıştırma” uygulayarak fotoğrafınızın nasıl göründüğünü değerlendiriniz.

    1. Benzer yöntemle “Curve” ayarı ile yağmur damlalarının görünürlüğünü ayarlayabiliriz.

    Şimdi modelin yüzünde “Blur” u biraz daha azaltmak istersek;

    1. Background layerından “Ctrl+J” ile bir kopya alalım.
    2. Bu kopyayı “Rain Drops” layerının hemen altına taşıyalım
    3. “Alt+Mask” ile invert edilmiş mask elde edelim. Ya da normal mask oluşturup “Ctrl+I” ile invert edelim.
    4. “Foreground “beyaz olmalı.
    5. “Flow” isteğimize göre %5-15 arasında bir şey seçilebilir.
    6. Brush seçerek “Blur” azaltmak istediğimiz alanlar boyayalım.
    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Uygulamayı burada sona erdirebiliriz. Ancak fantezi için şunu da yapabiliriz: 

    “Adjusment Layer” dan “Color Lookup” seçerek en üstte bir layer daha oluşturalım. Burada yapacağımız değişik seçimlerle fotoğrafa farklı görünüşler kazandırabiliriz. Bu tamamen bize kalmıştır. Örnek olması için burada önce “Fuji Eterna 250D Fuji 350D seçtim;

    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Ya da “TealOrangePlusContrast” tercihini “Blend> Soft Light” ile sonuç şöyle oluyor:

    Yağmur damlaları ile bir pencerenin arkasında… / Wet Glass Effect

    Gördüğünüz gibi çoklu layer üzerinde çalışma yaparken aklımıza gelen farklı seçenekleri de layer oluşturarak uygulayabiliriz. Aynı zamanda daha önce işlem yaptığımız layerlara dönerek değişiklikler yapabiliriz.

    En son yaptğımız “Color lookup” da yine “Blend”, “Opacity” ve “Fill” seçenekleri ile farklı sonuçlar alacağımızı ve “mask” ı invert edip boyama yapabileceğimizi göz önünde tutmakta fayda var.

    İlişkili İçerikler

    E-POSTA ABONELİĞİ

    Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

    Abone ol
    Bana bildir
    guest
    1 Yorum
    Beğenilenler
    En yeniler Eskiler
    Satır içi geribildirimler
    Bütün yorumları göster
    Öner BÜYÜKYILDIZ
    Öner BÜYÜKYILDIZ
    8 ay önce
    Makale Değerlendirme :
         

    Sonuç oldukça gerçekçi ve tatmin edici.
    Teşekkür ederim Okyar abim. Selam ve saygılarımla.

    Makale yazarı

    Okyar Atilla
    Geçmişte bir ara mühendisti. Şimdi tam zamanlı yönetici, gerçek zamanlı fotoğrafçı. Gündem "Fotoğraf" ise akan suları durdurur. Seyahat denildiğinde kapının önündedir. Klasik müzik ve kitap olmazsa olmazıdır. İki sokak köpeği, muhtelif sayıda kedi ile sürekli temas halindedir. Hızını alamadı mı dağda bayırda bulduğu gerçek köpeklerle konuşur. Sürekli sorgular. Merak ettiği bir konu olursa elinden kimse alamaz. "Bilgi ve sevgi paylaştıkça çoğalır" ilişkilerinin ana fikridir.

    MANŞET

    POPÜLER İÇERİKLER

    1
    0
    Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
    ()
    x