Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Habip Yanç

Usta foto-grafçı Habip Yanç, aynı zamanda bir karavan tutkunu. Eşi hanımefendi ve kızı ile birlikte uzun zaman karavanla seyahat ettiler. Karavanlı yaşamın onlar için bir aile tutkusu olduğu söylenebilir. Değerli kızları evlendi, onlardan ayrıldı ve bir de torun verdi kucaklarına. Şimdilerde daha ziyade Yanç çifti karavan seyahatlerine devam etmekte.

Ancak karavan tutkusu, foto-graf tutkusundan çok sonra başlar.

-

Usta foto-grafçı Habip Yanç, aynı zamanda bir karavan tutkunu. Eşi hanımefendi ve kızı ile birlikte uzun zaman karavanla seyahat ettiler. Karavanlı yaşamın onlar için bir aile tutkusu olduğu söylenebilir. Değerli kızları evlendi, onlardan ayrıldı ve bir de torun verdi kucaklarına. Şimdilerde daha ziyade Yanç çifti karavan seyahatlerine devam etmekte.

Ancak karavan tutkusu, foto-graf tutkusundan çok sonra başlar.

Habip Yanç

Habip Yanç’ın foto-grafik geçmişi AFSAD’ın kurulduğu döneme gider. 1978 yılında AFSAD’da katıldığı Temel Eğitim Semineri ile foto-graf yolculuğu başlamıştır. O sırada TRT’de çalışmaktadır. TRT’nin çeşitli birimlerinde görev alır, en nihayet TRT’de Yapımcı ve Yönetmen olarak profesyonel iş yaşamını sürdürür.

1976 yılında başlayan iş yaşamı, 2011 yılında emeklilikle birlikte son bulur.

Fakat foto-graf da, karavan da son derece canlı şekilde devam etmektedir. Profesyonel iş yaşamından emekli olmuştur ama sanat ortamından uzaklaşmamış, karavan macerasını bitirmemiştir. Bu iki olgu O’nun yaşamının vazgeçilmezleridir.

Kırk yılı aşan foto-grafik serüveninde sayın Yanç çok sayıda gösteri ve sergi paylaştı, karma sergilere katıldı, sanat ortamında gerçekleşen çeşitli etkinliklere imza attı.

“Karavancının Günlüğü” isimli kitabında, TRT’deki görevine foto-grafçılığının katkısı olduğunu teslim eder. TRT’de imza attığı pek çok yapımın yanısıra, amatör foto-graf ortamı için de çok sayıda belgesel çalışma yaptı.

Yaptığı belgesellere, “Foto-grafik Belgesel” dedi.

Attığı her adımda foto-graf bulunan usta, karavan serüvenini de belgesel çalışmaya dönüştürdü.

İyi ki öyle yapmış, çünkü “Karavancının Günlüğü” kitabı böyle doğdu.

Amatör yaklaşımını hiç yitirmedi, hatta inadına amatör çalışmalara yöneldi ve gönüllülük temelinde gerçekleştirilen çalışmalara her zaman destek verdi. Son olarak FSK’da (pandemi öncesi), doksanlık delikanlı Necmettin Külahçı ile ilgili hazırladığı harika belgesel çalışmayı izledik. Külahçı ustanın ve başka bazı dostların gözyaşlarına hakim olamamaları, Habip Yanç’ın hazırladığı belgeselin ne kadar etkileyici olduğunun göstergesiydi.

Habip Yanç

Vefalıdır Habip Yanç, dost canlısıdır.

Foto-graf serüveninde kırk yıldan fazla zamanı geride bırakmış, onlarca etkinliğe, sergi ve gösteriye imza atmış, amatör kulvarı sürekli desteklemiş ve çok ciddi bir birikim sağlamış Habip Yanç ustayı, hazırladığımız dokümanter çalışmaya elbette ki dahil edecektik.

Bu itibarla, “Işıkla Resmedenler-9” kitabında yaşam öyküsü, foto-graf serüveni, hayata ve sanata bakışı ile yerini aldı.

Bahtiyarız.

Tekin ERTUĞ

İlişkili İçerikler

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Tufan Palalı

“Dört kişiye tek bir akça vermişler… İranlı, angur; Arab, inâb, Türk, üzüm; Grekse stafil satınalmak istemiş kendilerine verilen bu parayla… Adların ötesini bilemedikleri için kavgaya tutuşmuşlar. Ve ancak bilge bir kişi anlayıp söyleyebilirmiş, hepsinin, kendi dilinde, ‘üzüm’ istediğini.”
- A. Tufan Palalı

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Lütfi Özgünaydın

Lütfi Özgünaydın usta tam anlamıyla bir yazın ve foto-graf emekçisidir. Kültür-sanat ortamına yaptığı katkılar bağlamında ciddi bir gönüllü-amatör, sağlam bir disiplinle yol alıp durmaksızın üreten tavrıyla da ciddi bir profesyonel olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Uğur Okçu

Kesinlik ifade eden cümlelerden oldum olası kaçınmamıza karşın, birebir tanık olduğumuz, fikir alt yapısını, hazırlık safhasını ve devam eden süreci takip ettiğimiz böylesi durumlarda tereddüt göstermeden kesin ifadeler kullanabiliyoruz.

Uğur Okçu bir sanat insanı’dır.

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – İsa Özdemir

Geçmiş zaman içinde (90’lar) AFSAD Genel Sekreterliği ve Başkanlığı yapmış, derneğin, anılarda kalan yoksul ortamından kurtulmasında çok ciddi pay sahibi olan usta foto-grafçı İsa Özdemir, bendenizin Temel Eğitim hocasıdır. Saygıyla selamlıyorum.

E-POSTA ABONELİĞİ

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
1 Yorum
Eskiler
En yeniler Beğenilenler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Okyar Atilla
Makale Değerlendirme :
     

Pazartesi sabahından günaydınlar olsun. Tekin Bey, sizin yazılarınız define avcılığı gibi. Normal bir akışta isimleri gündemde olması gereken değerli insanları bize tanıtıyorsunuz. Sizi kıskanmamak elde değil. Yani gıpta ediyorum. Onlarla sizin yazılarınızla dolaylı olarak tanışmak beni mutlu ediyor.
Sevgi ve saygılarımla

Makale yazarı

Tekin Ertuğ
İlk gençlik yıllarında amatör olarak uzun süre resim ve karikatür yaptı ve edebiyat dünyasına yakın durdu. Gençlik yıllarının olgun sayılabilecek 5-6 yıllık bir döneminde ise amatör olarak Halk Müziği ve Kültürü konusuna eğildi.Resmi ve Özel Kurum ve Kuruluşlarda Temel Fotoğraf Eğitimi Seminerleri ve İleri Düzey Fotoğraf Seminerleri verdi, Atölyeler gerçekleştirdi. Yaptığı atölyeler daha çok “Kuram” ve “Kurgu” öncelikli atölye çalışmalarıdır. Atölye çalışmalarının sonuçları gösteri, söyleşi ve seminer olarak çeşitli platformlarda paylaşıldı.Bu süreç içinde kaleme aldığı yazılar basılı ve sanal ortamda Felsefe, Yazın ve Fotoğraf dergilerinde yayınlandı. İlerleyen zamanda kitap çalışmalarına yöneldi. Şu ana kadar basılan kitapları: Sanat yazılarından oluşan 4 cilt “Fotograf Sanatı Üzerine”, Röportaj-Anı ve Biyografi yazılarından oluşan 10 cilt “Fotoğraf Ustaları” (Masters of Photography) ve 16 cilt “Işıkla Resmedenler” (Photographers), (Ressam Hikmet Çetinkaya'nın Biyografisi) “Kan Çiçekleri” ve en son ressam Ahmet Yeşil’in biyografisi olan “Sicim” isimli eser.Hazırladığı biyografik/otobiyografik metinlerin yanısıra fotograf, sinema, edebiyat ve müziğe dair metinler üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Manşet

Zoom Buluşmaları - Ürün Fotoğrafçılığının Görünmeyen yüzü

Zoom Buluşmaları – Ürün Fotoğrafçılığının Görünmeyen Yüzü

Birçok önemli markaya ürün fotoğrafçılığı hizmeti sunan Fatih Özkadir, ürün fotoğrafçılığına farklı bir açıdan bakmamızı sağlayacak ve "Ürün Fotoğrafçılığının Görünmeyen Yüzü"nü bize aktaracak. Söyleşimizde, ürün fotoğrafçılığını gözönünde olmayan tüm süreçlerini irdeleyeceğiz.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Kamusal alanda fotoğraf görgü kuralları

Profesyonel Fotoğrafçı Olmamanın Dayanılmaz Hafifliği

Yolda yürürken Temel'in yolunu hırpani bir adam kesmiş "Allah rızası için, acıyın şu fakire" demiş. Temel, acıklı acıklı adama bakmış "Çok aciyrum sana uşağum" demiş ve yürümeye devam etmiş.

POPÜLER İÇERİKLER

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyaframın kökeni dilimize Fransızca “diaphragme” kelimesinden gelmiştir, İngilizcede "Aperture" olarak tanımlanır ve “açıklık” anlamına gelir.

Fotoğrafta diyafram ayarlarını çekmek istediğiniz sahnenin ne olacağına göre siz belirlersiniz. Fotoğrafınızda nelere etki edeceğini anlamak için okumaya devam edin.
1
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x