Daha

    Fotoğrafın hikayesi; Cemal Amca ve Keçileri

    Aslında hikâyenin fotoğrafı demek daha doğru mu olacak? Ya da kesin bir doğru var mı? Sanki “yumurta-tavuk” karmaşası gibi duruyor. Fotoğraf, konunun hikâyesini fotoğrafçının yaklaşımı ile anlatıp izleyicinin yaklaşımıyla dinlemek gibi olmuyor mu?

    Sinemagraf nedir, nasıl yapılır?

    Sinemagraf, görseli oluşturan sahnenin bir bölümünün sonsuz bir döngü içinde oynatıldığı ve istenilen hareketin sabitlendiği fotoğraf ve videodan oluşan bir kolaj çalışmasıdır.

    Site Barındırma (Web Hosting) Firması Neden Önemli?

    Uzunca yıllar Bilgi Teknolojileri Sektöründe çalıştım. Değişik görev ve sorumluluklarla sayısız web projeleri içerisinde yer aldım. Sonra gün geldi, en önem verdiğim hobim olan fotoğrafçılık konusunda bir blog açmaya karar verdim. Neyse ki bu alanda iyi bir geçmişe sahiptim ve izleyeceğim adımlar hakkında yeterince detaylı bilgilere sahiptim.

    Çocukluğumuzun Çarşısı; Anafartalar

    1960'lı yılların sonunda, 9-10 yaşlarında Ankara’da yaşayıp da Anafartalar Caddesi üzerindeki çarşının yürüyen merdivenlerinde koşturmayan çocuk var mıdır acaba? Kimi anne babası ile kimi tek başına Ulus’a gelip; merdivenlerinde bir aşağı bir yukarı inip çıkarak oyunlar oynadığı, koşuşturduğu çarşı.

    Reha Bilir’le “Gezen Bilir”

    Ülkemizdeki fotograf ortamının çok önemli şahsiyetlerinden biri olan Reha Bilir özellikle duayen fotografçı ağabeylerimizle kurduğu samimi diyalog ve ölçülü-saygılı iletişimle de belleklerde olumlu bir yer edinmiştir. Fotograf serüveni içinde 10 (on) albüme/kitaba imza atmak kolay iş değil.

    Bin yıllık geleneğin peşinde

    Göçer dostlarımı her yıl mayıs ayında Bardat Yaylasında, Erik Deresinde, Mazı Beleninde karşılar onlarla birkaç gün yürüdükten sonra dönerim.

    Bu yıl da öyle olacak gibi…

    Açık hava heykel müzesi – Sivrihisar

    Kayalıklara tırmandıkça bazen kalpağı ile bazen kravatlı heykelleri ile ülkemizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk bazen yanında savaş arkadaşları ile bazen yeni Türk gençliğinin temsilcileri ile sırtını dağlara yaslamış halde Sivrihisar’ı seyrediyor.

    Sarıkeçililer – Bin yıllık göç geleneği

    Bin yıllık göç geleneği dememe bakmayın siz. Aslında binlerce yıldan söz etmek gerekir. Çünkü biz Türkler, Orta Asya’daki Türk boyları, oralarda yaşarken de ekonomimizin temelini “göç” oluşturuyordu. Anadolu’ya geldikten sonra da bu değişmedi. Çoban kültüründe göçerlik, üretimin temel dayanağıydı.

    Zeki Oğuz

    Gözlerdeki ifadeyi yakalamak

    Gözlerin gücünü bilen fotoğrafçı, kadrajda gözler nereye yerleştirilirse daha etkili fotoğraf yapabilirim diye düşünmelidir. Bunun cevabı ise genellikle Altın Oran.

    Fotoğrafta Metafor, Yan Anlam, Mecaz, Eğretileme

    Anlatılmak isteneni, farklı ancak benzer bir başka unsurla ilişkilendirmek işe yarayacaktır. Konuları eğlenceli bir biçime dönüştürmek, mesajın kolay anlaşılmasını sağlayacaktır. Dozunda abartı ilgi çekecek ve işe yarayacaktır.

    Suretimi çalma!

    Fotoğrafa konu siz ve ailenizsiniz. Ve hiç tanımadığınız biri sosyal medya üzerinden size veya ailenize ait bir fotoğrafı kullandığında neler hissedersiniz?

    Harran…

    Günlerdir “Harran” düşüncelerimde ve düşlerimde dönüp duruyor. Bir türlü uzaklaştıramıyorum. “Harran” aklıma düştüğünde illa ki bana Harran’ı öğrenmeme vesile olan usta hikayecimiz Bekir Yıldız’da (toprağı bol olsun) aklıma düşer.

    Fotoğrafa çekicilik katmak

    Estetik; daha fotoğraf çıkmadan, resim, heykel, mimari, bale, müzik, şiir, edebiyat gibi sanat dalları aracılığıyla insanların zihninde yer etmiş bir kavramdır. Bu nedenle fotoğrafçı; diğer sanatlarla yakın ilişki kurarak, estetik yapıya giden yolda esin kaynağı bulabilir.

    Zeki Oğuz’la ‘Konya Bozkır’larında Bir Gezgin: Yol Hikâyeleri’ üzerine söyleşi

    Şair, öykü yazarı ve fotoğrafçı. 1951 Yılında Konya Tatköy’de doğdu. Konya Erkek Sanat Okulunu bitirdi. 1968 Yılında Yeni Konya gazetesinde gazeteciliğe başladı. Yeni Meram, Yeni Konya, Manşet, Konya Postası, Memleket, Cumhuriyet Gezi, Siyah/Beyaz, İpek Yolu gibi dergi ve gazetelerde gezi ve köşe yazıları yazdı.

    Duvar

    “Duvar” deyince fiziki olarak ne anlamalıyız? Öyle ya, her şeyden duvar yapmak mümkün. Gördüğüm kadarıyla insan duvarı güvenlik (bunu izolasyon da diyebiliriz) ve işine yarayan (oturmak, tırmanmak gibi) bir nesne olarak ele almış. Şu an aklıma başka bir seçenek gelmiyor.

    Fotoğraf; düşüncenin biçim kazanmasıdır. İster doğrudan ister dolaylı…

    Fotoğrafın icadıyla sanatın içeriği değişmiş, fotoğrafsız bir sanat dalı düşünülemez hale gelmiştir. Kavramsal sanatın gelişmesinde de fotoğraf önemli olmuştur.

    Bir gecede mi gitti Çinçin, Hıdırlıktepe, Yenidoğan?

    Kadim dostum Kamil BALPINAR ve kayıplara karışan Hıdırlık halkı anısına…

    Fotoğrafın Sanatla İlişkisi

    Bir zamanlar sanatçıyla zanaatçı arasındaki fark, sanatçıyı centilmenler sınıfına terfi ettirebilmek uğruna, zihinsel iş ve el işi ayrım çerçevesinde tanımlanıyordu.

    İlhami Usta…

    Bakırcı çarşılarında çıkan sesler hep aynıdır.“ Tık,tık,tık”. Tekdüze… Çekiç, hep aynı ritim ile vurur bakıra… Yaşamını şekillendirir gibi şekillendirir bakırı, bakırcı. Özenle, hatasız.

    Samanpazarı, Ankara’da son kalan bakırcıların, kalaycıların semti. Caminin alt sokağında, bakırcıların önünden geçerken; kimi yerde  bakır kazanlar, kimi yerde kalaycılar karşılar sizi…

    Özgün Fotoğraf

    Tarzını bulmuş bir sanat; bir iş ya da hobi değildir, bir yaşam tarzıdır. Sanat günlük yaşama ve kişiliğe yansıtılırsa, üslubu geliştirmek o kadar kolay olacaktır. Tabii ki hemen sonuç beklenmemelidir, gelişme ve tarzın yerleşmesi zaman alacaktır.

    Yedinci Kıta

    Her 1 dakika içinde 80 ila 120 ton arası atık, denizlere ve okyanuslara erişmektedir. Bunların ezici ağırlığı plastikten oluşuyor.

    Mağara duvarlarında başladı, mağara duvarlarında biter

    Üzerinde yaşadığımız gezegenin yaklaşık 4,5 milyar yaşında olduğu, genel kabul görmüş bilimsel bir bilgidir,...

    Özel Çocuklarla Yolculuk

    Bir gün, aslında 2007 Şubat ayının bir günü heyecandan ellerim ayaklarım titreyerek Gölbaşı’nda bir vakıf okuluna giderek başladı hikâyem. Hani biraz fotoğraftan anlıyorum ya. Bildiklerimi aktarıp paylaşayım diye. Ellerim ayaklarım titreyerek. İşte o gün ben de o gönüllü fotoğrafçılar kervanına katıldım.

    Yamaç Paraşütü – Paragliding

    Uçurtma sörfünden bahsedince yamaç paraşütünden bahsetmemek olmazdı. Aslında bizde yamaç paraşütünün yaygınlaşması uçurtma sörfünden biraz daha eskiye dayanır. Bendeki algısı böyle.

    Fotoğrafçı Meslek Erbabıdır

    ‘Fotoğrafçıyım’ kelimesini kendine yakıştıran, o mesleğin erbabı olduğunu kabul ediyor, fotoğrafın tüm inceliklerini biliyor ve uyguluyor demektir. Fotoğrafı çekiyor olmak hiçbir zaman yetmez.

    Uçurtma sörfü (Kitesurfing)

    Çocukluğumuzun en büyük eğlencelerinden biri uçurtma uçurmaktı. Mevsim bahara göz kırpmaya başladığında içimizi uçurtma yapma heyecanı sarardı. Uçurtma yapmakta kullanılan, üzerinde ek olmayan sazları toplamak için Gediz kıyısına gidip gelmeler başlardı.

    Ne yediğimizi biliyor muyuz? (Reçel)

    “Sıvı şeker” diye bir şey var mı? Reçel üretiminde meyve ile birlikte toz şeker kullanılır değil mi? Öyle bir ürün gösterilmediğine göre ve onun yerine farklı bir isimle aslını çağrıştıran ürün devreye giriyorsa, dikkatli olmalısın. Muhtemelen bu sıvı mısır şurubudur.

    2021’deki ekipman gözdelerim

    2021'de ekipman dolabımda bir takım değişiklikler yaptım. Yok yok, dolabı büyütmedim 🙂 Aksine, dolabı ufaltmak için girişimlerde bulunuyorum.

    Fütürizm Sanat Akımı ve Fotoğraf

    Fütürizm, 20. yüzyıl başlarında bir grup İtalyan sanatçısının filozofik, politik ve artistik ilkelere ve kavramlara göre oluşturdukları, niteliği ve amacı belli bir sanat hareketidir. Fütürizm, geçmişin reddi ve çağdaş dünyanın anahtar kavramları olan dinamizm, hız ve makineleşme gibi teknik gelişmenin benimsenmesine dayanan bir sanat akımıdır.

    E-POSTA ABONELİĞİ

    Yeni yazılarımızdan haberdar olmak istiyorsanız, aşağıdaki kutucuğa e-posta adresinizi yazıp, “ABONE OL” butonunu tıklamanız yeterli.

    Sanatsal arayışlar

    Fotoğrafçı, fotoğrafın bir ideolojisi ve politik olması gerektiğini düşünür. Burada düşünülenin günlük politik çekişmeler ve siyasal ideoloji olmadığını bilmeliyiz. Fotoğrafın ideolojik ve politik yüzü; önünde durup düşündüren özelliği ve yaşama dair bir önerisinin olmasıdır.

    Ankara’nın Orta Yeri Ulucanlar

    Yaşanmışlıklar binaları anlamlı kılandır. İşte bu yüzden  Ulucanlar Ceza ve Tutukevi, Ankara Merkez Kapalı Ceza ve Tutukevi, nam-ı diğer: At Ahırı, Tabutluk, Muhalif Hilton bunun için adım adım gezilmeyi ve korunmayı hak ediyor.

    Yapraklar Evi

    Nobel ödüllü Beyaz rus yazar Svetlana Aleksiyeviç, “İkinciel Zaman” adlı kitabında, o zamana göre...

    Fotoğrafçı anlatır

    İnsanlar hikâyelerini ve duygularını anlatmak isterler. Öncelikle anlatılacak kişiyi ilgiyle dinlemek ve duygularını içeren kareyi yakalamak gerekir.

    Bir kişinin hikâyesini tek bir çerçevede anlatmak için küçük ayrıntılar değerlidir. O kişinin kültürü, giyimi, işi, ruh hali, çevresiyle ilişkisi, yaşam alanı gibi birçok unsura kadrajda yer verilmelidir...

    Belge değeri oldukça yüksek, anlamlı ve şık bir albüm

    Usta fotografçı sayın Ali Aral’ın lütfedip yolladıkları son derece anlamlı ve güzel bir albümden söz etmek istiyoruz bu yazımızda.

    Alanya Uluslararası Heykel Sempozyumu albümü.

    Dadaizm Sanat Akımı ve Fotoğraf

    Dadaizm, "tümel bir başkaldırı olgusu, insanlığın, uygarlık adına parçalanışına isyan eden sanatçıların içinde yaşadıkları toplumsal düzene meydan okuması, dünyayı gülünçleştirmesi, kapitalist burjuva ve toplum ahlakı ve geleneklerine karşı çıkması" anlamına gelen bir akımıdır.

    Sürrealizm (Gerçeküstü) Sanat Akımı ve Fotoğraf

    Gerçeküstücülük, 1920’li yılların başında Fransa’da ortaya çıkan felsefi ve modern bir sanat akımıdır. Felsefi kökleri; sanatı, erotizmin ürünü ve fonksiyonu olarak gören Freud’un “Subjektif İdealist Teorisi”nde yatar.

    Ekspresyonizm Sanat Akımı ve Fotoğraf

    Ekspresyonizm, Fransızca expression’dan türetilmiş bir sözcüktür. “İfadecilik” anlamına gelir. “Dışavurumculuk” ya da “Anlatımcılık” da denir. Naturalizm, Akademizm ve Empresyonizm’e bir tepki olarak resim, grafik ve heykel alanlarında ortaya çıkmış bir sanat görüşüdür.