Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Tahsin Aydoğmuş

Ülkemizin foto-graf ortamı bağlamında anlamlı bir ‘amatör çaba ve profesyonel disiplin’den söz edilecekse, oldukça mütevazı bir hayat sürmesine karşın, kişisel gayreti ve özverisiyle kendisine ustaların ustası olarak niteleyebileceğimiz bir mertebe inşa etmeyi başaran Tahsin Aydoğmuş’u anmadan geçmek olmaz.

Sayın Aydoğmuş’un kitapları/albümleri, takvimleri, muhteşem arşivi, atölyesi, kısacası bir ömür vererek elde ettiği bütün birikim sonraki kuşaklara çok kıymetli bir armağandır, hazine değerinde mirastır.

Saygıyla selamlıyoruz.

-

Ülkemizin foto-graf ortamı bağlamında anlamlı bir ‘amatör çaba ve profesyonel disiplin’den söz edilecekse, oldukça mütevazı bir hayat sürmesine karşın, kişisel gayreti ve özverisiyle kendisine ustaların ustası olarak niteleyebileceğimiz bir mertebe inşa etmeyi başaran Tahsin Aydoğmuş’u anmadan geçmek olmaz.

Yaşam öyküsünü, foto-graf serüvenini, duygu ve düşünce dünyasını kaydetmek üzere vaktiyle İstanbul’daki harikulade atölyesine gitmiş ve uzun bir röportaj yapmıştık. Samimi ve sıcak bir karşılama, hoş sohbet ve nitelikli bir röportajdan başka bir dileğimiz yoktu. Fazlasını bulduk. Anadolu insanına özgü has misafirperverlik örneğiyle karşılandık ve keyifli bir sohbetle, iyi bir röportajla uğurlandık. O gün sağlam bir dostluk köprüsü kuruldu ve iletişimimiz devam etti.

Niteliği/kalitesi ortalamayı epeyce aşan çalışmalara imza atmış ama bundan ötürü kendisini dev aynasında görmemiş, popüler ifadeyle, asla ‘havaya girmemiş’ bir insandan söz ediyoruz. Tevazuyu elden bırakmamış, büyüdükçe küçülmeyi bilmiş bu değerli ustanın atölyesini görün. Ne kadar disiplinli ve titiz bir şahsiyetle yüzyüze olduğunuzu atölye ortamında daha kolay anlıyorsunuz. Çok sayıda foto-graf bölümü öğrencisi (lisans, yüksek lisans vb) ustanın karanlık odasından ve atölyesinin olanaklarından yararlanmıştır.

Gördük ki atölyenin kapısı herkese açık. Fakat anladığımız kadarıyla, genç kuşaklar bu değerli olanağı, eşsiz fırsatı yeterince önemseyip değerlendirmiyorlar. Değerlendiren kardeşlerimizin ise, geleneksel foto-grafinin klasik karanlık oda ekipmanı ve ortamının, yani atölye ortamının, büyük güçlüklerin sonunda inşa edilmiş olduğunu teslim ederek, gereken titizliği göstermeleri beklenir. Atölye ortamının bir nostaljik değerler ortamı değil (kaldı ki o da çok değerlidir), hakiki anlamda foto-grafik çabaların vücut bulduğu son derece değerli bir ortam olduğunu unutmamak gerekir.

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf: Tahsin Aydoğmuş

Geri planda dağ gibi yığılmış sorunları barındıran bir yaşam öyküsü var Tahsin Aydoğmuş’un. Büyük badireler atlatmayı başaran, devasa sorunların üstesinden gelebilen insanlara mahsus olgunlukla birlikte, dişiyle, tırnağıyla kazıyarak hayata tutunabilmenin sonucunda elde edilen deneyim ve becerinin tamamı, diyebiliriz ki Tahsin Aydoğmuş’un kişiliğinde şekillenmiştir.

Sergi, gösteri ve söyleşileri bir yana, altına imza koyduğu 7 adet prestij kitap/albüme ilaveten 3 adet prestij takvim hazırlayarak foto-graf tarihimizde nezih bir yer edinmiştir.

Kitaplar/Albümler: “HAGIA SOPHIA”, “Bu şehr-i İSTANBUL”, “Devinimin GÖRSEL Dili”, “İKONALAR” (2 Cilt), “Dağların Gazeli MARAŞ”, “Aşklar, Savaşlar, Kahramanlar ve ÇANAKKALE”.

Takvimler: “ARA GÜLER”, “SEDAT PAKAY”, “CAFER TAYYAR TÜRKMEN”.   

Kitap/albüm ve takvimlerin devamlarının yapılacağını bilmek de ayrıca memnuniyet vericidir.

Sayın Aydoğmuş’un kitapları/albümleri, takvimleri, muhteşem arşivi, atölyesi, kısacası bir ömür vererek elde ettiği bütün birikim sonraki kuşaklara çok kıymetli bir armağandır, hazine değerinde mirastır.

Saygıyla selamlıyoruz. 

Tekin ERTUĞ

NOT: Tahsin Aydoğmuş’la yaptığımız röportajın metni “Işıkla Resmedenler-16”da (serinin son kitabı) yer aldı.

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf: Tahsin Aydoğmuş

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
2 Yorum
Eskiler
En Yeniler Beğenilenler
Satır İçi Geribildirimler
Bütün yorumları göster
Okyar Atilla

Tahsin Aydoğmuş adını Cafer Tayyar Türkmen’in takviminden hatırlarım. Bu takvimler bir fotoğraf albümüdür. Özenle seçilmiş ve baskıları yapılmıştır. Tekin Bey’in yazısından tam bir fotoğraf emekçisi olduğunu anlıyoruz. Böylesi emekçiler sayesinde görsel tarihimiz önemli eserler kazanıyor.
 
Sevgi ve saygılarımla

Öner BÜYÜKYILDIZ

Focam, “Fotoğraf Ustaları” serinizi halen okumaya devam ediyorum. Henüz “Işıkla Resmedenler” e gelemedim. Bu yazınızı Tahsin hocam’la bir ön tanışma olarak okudum. Röportajınızın tamamını kitabınızdan okuyacağım.

Sizde değerli bir ustamız olarak, bizleri diğer değerli ustalarımızla tanıştırdığınız için teşekkürlerimi sunuyorum.

Selam ve saygılarımla.

Makale yazarı

Tekin Ertuğ
İlk gençlik yıllarında amatör olarak uzun süre resim ve karikatür yaptı ve edebiyat dünyasına yakın durdu. Gençlik yıllarının olgun sayılabilecek 5-6 yıllık bir döneminde ise amatör olarak Halk Müziği ve Kültürü konusuna eğildi.Resmi ve Özel Kurum ve Kuruluşlarda Temel Fotoğraf Eğitimi Seminerleri ve İleri Düzey Fotoğraf Seminerleri verdi, Atölyeler gerçekleştirdi. Yaptığı atölyeler daha çok “Kuram” ve “Kurgu” öncelikli atölye çalışmalarıdır. Atölye çalışmalarının sonuçları gösteri, söyleşi ve seminer olarak çeşitli platformlarda paylaşıldı.Bu süreç içinde kaleme aldığı yazılar basılı ve sanal ortamda Felsefe, Yazın ve Fotoğraf dergilerinde yayınlandı. İlerleyen zamanda kitap çalışmalarına yöneldi. Şu ana kadar basılan kitapları: Sanat yazılarından oluşan 4 cilt “Fotograf Sanatı Üzerine”, Röportaj-Anı ve Biyografi yazılarından oluşan 10 cilt “Fotoğraf Ustaları” (Masters of Photography) ve 16 cilt “Işıkla Resmedenler” (Photographers), (Ressam Hikmet Çetinkaya'nın Biyografisi) “Kan Çiçekleri” ve en son ressam Ahmet Yeşil’in biyografisi olan “Sicim” isimli eser.Hazırladığı biyografik/otobiyografik metinlerin yanısıra fotograf, sinema, edebiyat ve müziğe dair metinler üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Manşet

“En keskini benimki olmalı” sendromu ve Palomino Adaları

Fotoğraf konusunda ortalıkta onlarca hurafe dolaşıyor. Bu ifadelerin bir kısmı doğru ama genel olarak yanlış. Yeni kullanıcılar da bu "bilgileri" okuyor, okumakla kalmıyor bir de etrafa uzman edasıyla yayıyorlar.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Yeniden Kadrajlama Tekniği ile Fotoğraflarınızı Geliştirin

Yeniden Kadrajlama Tekniği

Yeniden kadrajlama, ana odak noktasını kullanarak konuya odaklanmak ve elinizi deklanşörden çekmeden konuyu kadrajınızdaki başka bir yere yeniden konumlandırarak ideal kadrajı oluşturup fotoğrafı çekmektir.

POPÜLER İÇERİKLER

“En keskini benimki olmalı” sendromu ve Palomino Adaları

Fotoğraf konusunda ortalıkta onlarca hurafe dolaşıyor. Bu ifadelerin bir kısmı doğru ama genel olarak yanlış. Yeni kullanıcılar da bu "bilgileri" okuyor, okumakla kalmıyor bir de etrafa uzman edasıyla yayıyorlar.

Buna benzer birçok yazı
E-Posta Kutunuza
gelsin ister misiniz?

Bültenimize abone olun, yeni içerikler ilk size gelsin.

Teşekkürler. Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyin.

2
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x