Ana Sayfa 5 FOTOĞRAF İLE 5 Farklı Portre Işık Seti - 5 Fotoğraf

5 Farklı Portre Işık Seti – 5 Fotoğraf

Buna benzer bir yazı yazmayı ne zamandır düşünüyordum, ama yazının içeriğini ve kurgusunu kafamda tam oturtamadığımdan yazmaya bir türlü elim varmıyordu. En sevdiğim ve değer verdiğim hobim ile ilgili nette yine böyle bir araştırma içindeyken, kafamdaki projeye benzer birkaç örnek ile karşılaştım, onlardan esinlenerek yazımda değindiğim aşağıdaki çalışmaları gerçekleştirmeye karar verdim.

Amacım, “5 Fotoğraf ile sizden gelenler” köşemizin konseptine uygun olacak şekilde, sadece 1 yardımcı ışık kullanarak 5 farklı aydınlatma seti kurulumu ile 5 farklı portre fotoğrafı çekmeyi denemek ve bu denemelerimi; çalışmamda kullandığım kamera ayarları, ışık yerleşim şeması, kompozisyon ve 5 değişik görünüm oluşturmak üzere kullandığım ışık değiştiricilerine ilişkin bilgileri paylaşmak… Tek ışık kullandığımdan, fotoğrafların bazı bölgeleri ışıksız kalmış ve buralarda doku kayıpları oluşmuş olabilir. Elbette bu bir “Portre nasıl çekilir” yazısı olmadığından bundan sonrasını buna göre okumanızı rica edeceğim.

Evimizde oluşturduğum mini stüdyomda ve dış ortamda yaptığım çekimlerimde yardımcı ışıklar kullanmayı seviyorum. Stüdyo kullanımında ve aynı zamanda dış ortamda kullanabilmek için güçlü yardımcı ışık arıyorsanız, hafif, taşınabilir ve her zaman doğru ve kararlı ışık veren flaşlara ihtiyaç duyuyorsunuz. Benim Profoto B10 Plus gibi bir ürünü seçmemin nedeni budur

Başka marka ve modellerde de çok kullanışlı ve kaliteli paraflaş alternatifleri bulunuyor. Tercih, ihtiyaç ve elbette bütçe meselesi.

Bu gibi yazılar yazmanın, çekimleri gerçekleştirmekten veya kompozisyon oluşturmaktan daha zor olan tarafı nedir biliyor musunuz, kimi çekeceğinizi belirlemek. Bu makaleyi yazmaktaki amacım ışık ve gölgeler olduğuna göre bunu en iyi, yüzünde geçmişin tüm izlerini taşıyan bir modelde bulabilirim diye düşündüm. Sevgili kayınvalidem bu konudaki davetimi geri çevirmeyerek bu çekimlerimi gerçekleştirmemde bana gönüllü yardımcı oldu. 83 yaşındaki bu genç modelimize buradan tekrar teşekkürler ediyor ve hürmetle ellerinden öpüyorum. Fikir yaratma ve düzen oluşturmada çok değerli yardımlarını esirgemeyen değerli dostum Fatih Özkadir‘e de ayrıca özel teşekkürlerimi gönderiyorum.

Ne dersiniz, 1 paraflaş ile 5 farklı ışık setini kullandığım çekim denemelerime geçelim mi?

1. Eşit degradeler oluşturma – Bir şemsiye ve difüzer kullanarak yumuşak ışık

Bu görüntü için, model üzerinde yumuşak bir ışık oluşturmak için  Difüzyonlu Deep Umbrella Beyaz L kullandım.

Şemsiyeyi modelimin (bize göre) sağına, 45 derecelik açıyla ve yukarıdan modelime bakacak şekilde konumlandırdım. Sol tarafa beyaz bir Flat reflektör yerleştirdim. Reflektör, soldaki gölgeleri biraz yumuşatarak eşit degradeler elde etmemi sağladı.

Sonuç
Katmanlı geçişli gölgeleri olan bir karakter portresi.

1. Bir şemsiye ve difüzer kullanarak yumuşak ışık

2. Yoğun ve dramatik bir görünüm için – Octa ve önünde bir grid kullanmak

Bu çekimde gölge ve ışık yoğunluklu bir portre yaratmak istedim. Bu amaçla, OCF Softbox Octa ve Octa’nın önüne OCF Softgrid Octa ızgara paneli ekledim. 

Işığı modelime yaklaştırarak, dramatik duygu eklenmiş bir ışık düşümü yaratmayı başardım. Karşı tarafta bir siyah reflektör kullanarak beyaz duvarlardan geri dönebilecek ışıkları önlemeyi amaçladım. 

Sonuç
Dramatik bir duyguya sahip yoğun bir yakın plan portre.

2. Yoğun ve dramatik bir görünüm için - Octa ve önünde bir grid kullanmak

3. Dikdörtgen bir softbox kullanarak biraz daha yumuşak bir geçiş oluşturma

Bu çekimde ışıkta biraz daha yumuşak bir geçiş için OCF 2×3 Softbox kullandım. 

Işık düşüşü koyu arka planın açık gri görünmesine neden oldu. Modelin solunda reflektörün beyaz tarafını kullanarak, sol tarafındaki sert gölgeleri de yumuşatmayı amaçladım. 

Sonuç
Gri bir arka plana karşı güzel bir portre.

3. Dikdörtgen bir softbox kullanarak biraz sert bir geçiş oluşturma

4. Beauty Dish kullanarak gri bir arka planda yoğun ve dramatik bir geçiş oluşturma

Bu çekimde ışıkta biraz sert bir geçiş için OCF Beauty Dish kullandım. 

Arka plana fazla ışık kaçırmamaya dikkat ettim. Işık düşüşü arka planın gri görünmesine neden olsun istemedim. Karşı tarafta reflektörün beyaz tarafını kullanarak, gölgelerin çok sert görünmemesini amaçladım. 

Sonuç
Model üzerinde yoğunlaşan gölgeleri hafif sert bir portre.

4. Beuty Dish kullanarak gri bir arka planda yoğun ve dramatik bir geçiş oluşturma

5. Yüksek kontrastlı dramatik bir görünüm için – paraflaş önünde bir grid kullanmak 

Son çekimde gölge ve ışık yoğunluklu dramatik bir portre yaratmak istedim. Bu amaçla, paraflaşıma OCF II Grid ızgara paneli taktım.

Işığı direk modelime yönlendirip, dramatik duygu eklenmiş bir ışık düşümü yaratmayı başardım. Sol tarafta bir siyah reflektör kullanarak beyaz duvarlardan geri dönebilecek ışıkları önlemeyi amaçladım. Fotoğrafı Siyah-Beyaz tonlamasıyla deneyince istediğim sonucu yakaladım.

Şimdi 1. fotoğrafa bir kez daha bakın, koltuğa vuran gölgenin yoğunluğunu aşağıdaki fotoğraftakiyle karşılaştırın. Işık değiştirici farkı işte.

Sonuç
Dramatik bir duyguya sahip yoğun bir geniş plan portre.

5. Yüksek kontrastlı dramatik bir görünüm için - paraflaş önünde bir grid kullanmak

Çekimlerimde kullandığım ekipmanlar

  • Nikon D850 Tam Kare DSLR kamera,
  • Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art objektif,
  • Profoto B10 Plus paraflaş,
  • Işık değiştirici ekipman bilgilerini yazının içerisinde verdim.

Çekimlerimi gerçekleştirdiğim sahneyi yandaki fotoğrafta görüyorsunuz:

  1. Işık kaynağım
  2. Arka Fon
  3. Bir tarafı beyaz diğer tarafı siyah Flat
  4. Reflektör
5 Farklı Portre Işık Seti - 5 Fotoğraf

Sonuç

Şu bir gerçek ki, yardımcı ışık kaynağı kullanımında ışık kaynağı seçimi kadar, onunla birlikte kullanacağımız ışık yönlendirici ekipmanlar da çok önemli. Hangi sahne ve sonuç için hangi ışık yönlendiricinin kullanılacağını bilmek, sonuçları dramatik bir şekilde değiştirebiliyor.

Ben bu konuda henüz yolun başlarında sayılırım. Ama en güvendiğim şey, öğrenmeye olan isteğim. Eminim ki Arthenos takipçisi dostlarımız arasında bu konularda uzman ve çok iyi sonuçlar alan profesyoneller vardır. Onlardan bu gibi konularda yorumlar almak isteriz.

Siz de bu konulardaki bilgi, deneyim ve yorumlarınızı aşağıdaki “Yorumlar” kısmından bizimle paylaşın.

İlişkili İçerikler

Fotoğrafçılık Hafızamızı Geliştirir mi?

Fotoğrafçılar Dikkat!
Fotoğraf Çekmek Görsel Belleği Güçlendiriyor,
Peki ya Görsel Olmayan Bellek?

5 Farklı Portre Işık Seti – 5 Fotoğraf

Amacım, sadece 1 yardımcı ışık kullanarak 5 farklı aydınlatma seti kurulumu ile 5 farklı portre fotoğrafı çekmeyi denemek ve çalışmamda kullandığım kamera ayarları, ışık yerleşim şeması, kompozisyon ve 5 değişik görünüm oluşturmak üzere kullandığım ışık değiştiricilerine ilişkin tüm bilgileri sizlerle paylaşmak...

Diyaframın flaş pozlamasını kontrol etmediği durumlar

Flaşlı fotoğrafçılıkla ilgiliyseniz bu alana ilişkin söylenen şu iki cümle ile çok sık karşılaşırsınız:
- Ortam pozlaması deklanşör hızı ile kontrol edilir,
- Flaş pozlaması diyafram ile kontrol edilir.

Evet, bunlar genel doğrular, ancak bu tanımlarda aşırı bir basitleştirme yok mu?

Hızlı flaş (Speedlight) ile Stüdyo Flaşları Güç Karşılaştırması

Size, aynı pozlamayı, aynı ışık değiştiriciyi kullanarak elde etmek için, 500Ws güce sahip 1 stüdyo flaşı yerine 6 ila 8 hızlı flaş ünitesini aynı anda kullanmanız gerektiğini söylesem?

E-POSTA ABONELİĞİ

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
17 Yorum
Eskiler
En yeniler Beğenilenler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Mikdat Besni

Sebahattin Beyim ışıkla çalışmalarınızın ve deneyimlerinizin sizde çok güçlü bir birikim sağladığına tanık oldum.
Bu konuda fikir alabileceğim ilk kişi sizsiniz.
Geçmişte de iyi niyetli yardımlarınızla, problemlerin çözümünde önemli destek sağladınız.
Deneyimlerinizi paylaşmanız sonucu hepimiz yararlanıyoruz, teşekkürlerimi iletiyorum.
Ama özellikle takdir ettiğim bir özelliğinize değinmeden geçemeyeceğim.
Diyorsunuz ki “en güvendiğim şey, öğrenmeye olan isteğim.”
İşte bu alkışlanacak bir özellik.
Siz bu istekle daha çok şey öğreneceksiniz ve paylaştıkça bizler de öğreneceğiz.
Emeklerinize sağlık.

Mikdat Besni

Sebahattin Beyim paylaşacağız, destekleyeceğiz ve hep birlikte yüceleceğiz.
Selamlarımı iletiyorum.

Habibe
Makale Değerlendirme :
     

çok değerli paylaşımınız için çok teşekkürler
ufuk açıyorsunuz
tebrikler

Levent

Üstat bana fotoğrafı yeniden sevdirdiniz..sitedeki her yazıdan sonra biraz daha sevyorum. iyi ki varsınız…selamlar

Neslihan
Makale Değerlendirme :
     

Günaydın Arthenos!
Uzuuuun bir aradan sonra şükür kavuşturana diyelim 🙂
Yolda gelirken yeni yazı mailini gördüm ofise gelene kadar zor sabrettim.
Haftaya yine güzel iki yazıyla başladık kahvemiz eşliğinde..
Okuyacak ne çok şey birikmiş şimdi bunları sıraya koymak gerek 🙂 🙂
Ekibe selamlar ve çok çok teşekkürler

Erdal Özgür
Makale Değerlendirme :
     

hocam alçak gönüllü olmayı bırakım hepsi çok etkileyici resimler bunlar.portre nasıl çekilir yazısı da olur bu. evinizdeki küçük bir alanda bunlar çıkıyorsa tam donanımlı bir sütüdyoda neler çıkar düşünemiyorum..genç modelinizin ellerinden öpmek gerek gerçekten maşallah deiyelim 🙂 emeklerinize sağlık

Ertan Öztürk
Makale Değerlendirme :
     

Gene ders gibi bir yazı. Bazıları böyle yazıları parayla “eğitim” diye satıyor.

Öner BÜYÜKYILDIZ
Makale Değerlendirme :
     

Bende öncelikle fotojenik modelinize teşekkürlerimi sunarak başlamak istiyorum. Kendisine selamlarımızı iletin ve bizim yerimize de ellerinden öpün lütfen.

Sebahattin bey, ışık kaynağının yönü, boyutu, mesafesi, açısı, rengi derken derin bir deniz deryaya daldık sayenizde. Fotoğraf eşittir ışık, evet ama, biz olayın daha basit tarafında idik. Birçok şeyi makineye bırakıyor, bu tür profesyonel düzeneklere hiç yaklaşmıyorduk. Ama sayenizde gördük ki konu gerçekten çok detaylı ve önemli. Bu yönde gösterdiğiniz çaba ve öğrendiklerinizi bizimle paylaşıp, bize de öğrettiğiniz için çok teşekkür ederiz.

Ertan bey’in dediği gibi, avuç dolusu para harcayıp, şu yazının bir paragrafı kadar bilgi edinemeyenler var.

Ellerinize emeğinize sağlık.

Selam ve saygılarımla.

Önder Köktürk

başarılı bir makale olmuş. elinize sağlık

Manşet

İzmir'in Garları

İzmir’in Garları

Neden Osmanlı Hükümeti birdenbire demiryolları sevdasına düşmüştü ve neden Ege bölgesi öncelikliydi? Kendilerince Rum, Yahudi, Ermeni toplulukları arasında anlaşmazlıklardan çıkan çatışmalara ve yöredeki zeybek, Çerkez, Yörük çetelere karşı hızlıca asker sevk edebilmek. İngilizlerin derdi ise yörenin yeraltı ve yerüstü zenginliklerini üç otuz paraya ihraç etmek. Yani tam bir “Win-Win” durumu.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Kamusal alanda fotoğraf görgü kuralları

Profesyonel Fotoğrafçı Olmamanın Dayanılmaz Hafifliği

Yolda yürürken Temel'in yolunu hırpani bir adam kesmiş "Allah rızası için, acıyın şu fakire" demiş. Temel, acıklı acıklı adama bakmış "Çok aciyrum sana uşağum" demiş ve yürümeye devam etmiş.

POPÜLER İÇERİKLER

Kamera Çözünürlüğü ve Doğru Bilinen Yanlışlar

Kamera Çözünürlüğü ve Doğru Bilinen Yanlışlar

Dijital kameralar hayatımıza girdiğinden beri megapiksel yarışı devam ederken, son birkaç yıldır özellikle kamera çözünürlüğü alanında büyük bir artış yaşandı, 41 Megapiksel...
17
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x