Black & White ile “Select and Mask” uygulaması

Photoshop'ta bu uygulamayı bir fotoğrafta renge bağlı olarak seçim yapmak istersek kullanabiliriz. Bu yöntem “Color range” seçim yönteminin biraz daha farklı uygulama şeklidir ve özellikle ön planda olan nesnelerin rengi arka plandaki renklerden farklı ise çok işe yarayan bir yöntemdir. Arka planda tek renk ya da birbirine yakın az sayıda değişik renk varsa kolay kullanılan bir uygulamadır.

-

Photoshop’ta Black & White uygulamasını bir fotoğrafta renge bağlı olarak seçim yapmak istersek kullanabiliriz. Bu yöntem “Color range” seçim yönteminin biraz daha farklı uygulama şeklidir ve özellikle ön planda olan nesnelerin rengi arka plandaki renklerden farklı ise çok işe yarayan bir yöntemdir. Arka planda tek renk ya da birbirine yakın az sayıda değişik renk varsa kolay kullanılan bir uygulamadır.

Bu çalışmada aynı zamanda “Smart Mask” kullanımı hakkında uygulama yapmış olacağız.

İşlem yapmak için gerekli dosyayı buradan indirebilirsiniz.
Fotoğrafı indirmek için üzerine tıklayınız. Daha sonra “Özgür Download Orijinal” tıklayınız.

  1. Öncelikle fotoğrafı açalım.
  2. Adjusment Layer ile “Black & White” layer oluşturalım.
“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Bir ayar paneli açılacaktır. Bu panelde bütün renkleri minimum değere çekelim. Böylece renklere ilişkin ışık değerleri artık sıfırdır. Ekranda tam beyaz görünen yerler ise renk bilgisi olmayan alanlardır.

Photoshop Dersleri

Burada unutmamız gereken şey “Siyah” alanların seçim dışı kalacağıdır.

Photoshop Dersleri
  1. Layer Panelden “Channels” ı açarak “Ctrl+RGB” üzerine tıkladığımızda seçme işlemi gerçekleşecektir. Kararttığımız yerler “Mask” dışında kalan yerlerdir. Yani seçim alanına girmeyecektir.
  2. Artık “Adjustment Layer” dan açacağımız her yeni layer da bu seçimimiz “Mask” olarak tanımlanmış olacaktır. Burada seçim alanı dışında kalan yerlere müdahale edebiliyoruz.
  3. Yeni bir “Hue & Saturation” Adjustment layer oluşturalım.
  4. Burada mevcut maske üzerinde biraz daha çalışma imkânımız var. Bunun için “Hue/Saturation” layerında maske üzerine “Alt+Klik” yaparak maskenin ekranda görünmesini sağlayalım.
  5. “Hue/Saturation 1” ayarı için açılan “Properties” panelinin benzeri “Mask” ı tıkladığınızda da açılacaktır. BU panelde “Density” ve “Feather” ayarları maskın yoğunluğunu ve geçişini ayarlar. Etkisini deneyerek fotoğraf üzerinde görebilirsiniz.
  6. Daha sonra “Brush” seçilerek (kısa yol ‘B’ tuşu) “Foreground=Siyah” olacak şekilde maskeye dahil olmasını istediğimiz alanları boyayalım. Böylece “siyah” olarak boyanan yerler de seçim dışı kalacaktır.
  7. “Brush” ile boyama yöntemi kullanılırken “Mode=Overlay” tercih edilmesi işimizi kolaylaştıracaktır. Şöyle ki: Eğer “Foreground=Siyah” ile boyuyorsak siyahlar daha siyah olacak beyaz alanlar yanı seçim içinde kalan alanlar değişmeyecektir. Bunun tam tersi de geçerlidir. Dolayısıyla “Overlay” modu bize arka planla aynı renklerin olması halinde seçim kolaylığı sağlayacaktır. “Brush” büyüklüğünü ayarlayıp boyama işlemini daha hassas yapabilirsiniz. Bunun için “alt gr+Mouse sağ klik” ile ekrana “Brush” büyüklüğü gelir. Elinizi kaldırmadan sola ve sağa hareket ettirerek ayarlama yapabilirsiniz. Yukarı aşağı hareket ettirirseniz “Brush” keskinliğini ayarlarsınız. Deneyin lütfen.

Bu özellikle modelin saçının arka planla olan hatlarının seçiminin daha iyi olmasını sağlar.

Photoshop Dersleri

Ben 5, 6, 7. 8 ve 9 da yazılanları bu fotoğrafa uyguladım.

10. “Black & White” layerını disable yaptıktan sonra devam ediyoruz. Ayrıca açılan renk kontrol panelinin “Preset” altındaki seçim kutusundan farklı renk kanallarını seçerek bu değişimi yapabiliyoruz.

11. Bu işlem “Colorize” kutusu işaretlenerek de yaparak değişik etkiler elde edilebilir. Yine “Preset” den hazır olan başka şeyler de seçilebilir.

Daha önce söylediğim gibi artık bu “Mask” ı her türlü “Adjusment Layer” için kullanabiliriz. Örnek olması için hızlıca “Color lookUp”

Photoshop Dersleri

Layerı oluşturuldu. Eğer bu layerı “Create Clipping Mask” yapmazsak bütün fotoğrafa etki edecektir. Bunu yapmanın iki yöntemi var.

a) Bu layerın solundaki boşlukta Mouse sağ klik yaparak açılan panelden “create Clipping Mask” seçeriz.

b) Mouse’u bu işlemi yapacağımız layerların sınır çizgisinin üzerine getirir “Alt+Klik” yaparız. Burada “Alt” tuşuna bastığımızda “Mouse” simgesi “aşağı bakan siyah ok” şeklini alacaktır.

“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Artık “Color LookUp” da başka şeyler seçip ya da tekrar “Hue & Saturation” açıp farklı sonuçlar elde edebilirsiniz. Ayrıca “Layer Panel” deki “Blending Mode” dan değişik tercihler yapmak mümkündür.  

“Black & White” ile “Camera Raw“ birlikte kullanarak “Select and Mask” uygulaması

Yukarıda bahsedilen yöntemde “Black & White” adjustment layerında renkler kapatarak bu işlemi yaptık. Şimdi buna “Camera Raw” da renkleri kapatmayı ekleyelim.

12. Bu sefer “Ctrl+J” ile fotoğrafımızdan bir kopya alalım. Ve bunu “Filter> Camera Raw” paneline açalım.

13. “Color Mixer” kısmında “Luminance” seçiyoruz.

14. Modelde olan renklerin “Luminance” değerlerini minimum yapalım. “OK” diyerek çıkalım.

Photoshop Dersleri
  1. Şimdi “Black & White” ile bir önceki bölümde yaptığımız işlemlerin aynısı ile devam ediyoruz.  
Photoshop Dersleri

Modelin saçlarında arka plandan yansıyan ışık nedeniyle arka planda yaptığımız renk değişikliklerine uygun renkler gelmektedir. Bu da yapılan seçimin iyi olduğunu ve uygulamanın gerçekliğini göstermektedir.

“Black & White” ve “Camera Raw+Mask“ birlikte kullanarak “Select and Mask” uygulaması

  1. Bu sefer ilave olarak “Camera Raw” işlemi bittikten sonra yine “Channels” açıp RGB üzerine “Ctrl+Klik” ile seçimi yapalım.
  2. “Layer 0 copy” de “Layer Mask” ile bir mask oluşturuyoruz.
  3. “Foreground=Siyah” yapıyoruz.
  4. “Brush” seçip, “Mode=Normal” ya da “Mode=Overlay” yapıp (bence ikisi de kullanılmalı) seçime dahil olmasını istediğimiz alanları boyuyoruz. Yani modelimiz olan kızı boyayacağız. Tamamen “siyah” boyandığı için seçim alanı dışında kalacak demektir.
  5. Boyadığımız “Mask” ı Mouse ile “Ctrl+Klik” yaparak seçim alanını işaretliyoruz.
Photoshop Dersleri

Bundan sonra yapacaklarımız daha önce anlatılanlarla aynıdır.

Önemli not: Boyama işlemi ile seçim alanlarını genişletmek veya azaltmak işlemini iki yerde yapabiliyoruz:

  1. “Layer 1” maskı üzerinde
  2. “Hue & Saturation” maskı üzerinde.
  3. “Brush Mode” olarak “Normal” ya da “Overlay” kullanımının etkisini anlayıp uygun tercihler yapılmalıdır.
  4. “Brush” için özellikle “Flow” değerleri sonucu etkiler. Değişik “Flow” değerleri tercih edilerek deneme yapmakta fayda vardır.
  5. Modelin üzerindeki istenmeyen renk bozulmalarının düzeltilmesi ise “Hue/Saturation 1” maskı seçili iken “Brush” ile “Foreground=siyah” yapılarak boyanır. 

Dolayısıyla fotoğrafın son haline bakarak defalarca boyama işlemi ile seçim alanlarını iyileştirebiliriz. Bu tamamen uygulama ile kazanılacak deneyime bağlıdır.

Fotoğrafı son hali;

“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Önemli Not 1:

Modelde yani seçmek istediğimiz alandaki renkleri minimuma alırken diğer renklerin “Luminans” değerlerini yükseltirsek seçimim çok daha iyi ve etkili olduğunu göreceksiniz. Uygulama yaparken deneme yöntemi ile buna karar verebilirsiniz.

Önemli Not 2:

  • “Hue & Saturation” “Alt+Mask” tıklayıp ekraba sadece mask alanının gelmesini sağlayın.
  • “Ctrl+L” ile “Level” ayarını açınız.
“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Histogramın hemen altındaki ayarlar ile seçim alanlarını düzenleyebiliriz. Çünkü seçim alanlarımız artık “Siyah” ve “Beyaz” tanımındadır.

“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Bütün bunlar bize en ideal seçim yapma imkanını sağlamaktadır.

  • “Hue & Saturation” maskı seçili iken “Filter > Blur > Gaussian Blur” ile düşük bir değer ile seçili olan ve seçili olmayan alanların geçiş yerlerini yumuşatmak mümkündür.

Bütün bunlardan sonra başka bir fotoğraf üzerinde yaptığım çalışmada elde ettiğim sonuç şöyle oldu:

Fotoğrafın ilk hali:

“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Ve işlem sonraki son hali:

“Black & White” ile “Select and Mask” uygulaması

Umarım yazımız faydalı olmuştur.

Sonraki yazımızda “Create a Black & White Photographs – Siyah & Beyaz Fotoğraflar” konusunu ele alıyoruz. Bizde kalın…

İlişkili İçerikler

E-POSTA ABONELİĞİ

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
6 Yorum
Eskiler
En yeniler Beğenilenler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Osman Zihni ERENLER

Emekleriniz için teşekkür ederim, Okyar Hocam.

Öner BÜYÜKYILDIZ
Makale Değerlendirme :
     

Yeni yazı dizisine hızlı bir başlangıç yaptınız, ellerinize sağlım Okyar bey.
Bol pratikle pekiştirilmeli.

Selam ve saygılarımla

Öner BÜYÜKYILDIZ

Bir de her fotoğrafın renk ve ton dağılımı farklı olduğu için bir fotoğrafta çok güzel sonuç veren yöntem başka bir fotoğrafta aynı etkiyi vermeyebiliyor. Ama Photoshop’da herşeyin birden fazla yolu var. Seçenekler sınırsız. Yapılan pratik işin mantığını öğrenmemizi sağlarsa kullanmaya çalıştığımız o yöntemin ne gibi sonuçlar doğuracağını tahmin edebiliriz. Önemli olan işlem adımlarını ezberleyip her fotoğrafa birebir uygulamak değil, işin mantığını kavrayıp fotoğrafa göre uygulamak.

Makale yazarı

Okyar Atilla
Geçmişte bir ara mühendisti. Şimdi tam zamanlı yönetici, gerçek zamanlı fotoğrafçı. Gündem "Fotoğraf" ise akan suları durdurur. Seyahat denildiğinde kapının önündedir. Klasik müzik ve kitap olmazsa olmazıdır. İki sokak köpeği, muhtelif sayıda kedi ile sürekli temas halindedir. Hızını alamadı mı dağda bayırda bulduğu gerçek köpeklerle konuşur. Sürekli sorgular. Merak ettiği bir konu olursa elinden kimse alamaz. "Bilgi ve sevgi paylaştıkça çoğalır" ilişkilerinin ana fikridir.

Manşet

Fotoğraf, Sanat ve Hayat - Sefa Ulukan

Fotoğraf, Sanat ve Hayat – Sefa Ulukan

Fotoğraftaki en önemli şey, ruhtur; onu aramalıyız… Sefa Başkanın “Dinagyang ile Savaşçıların ruhunu yakalamak inanılmaz bir deneyimdi” diyerek yaşadığı mutluluğun odak noktasını açıklıyor.

Bu ruhu nasıl yakaladığını anlamaya çalışırsak bizi yönlendirecek güçlü işaretleri de yakalamış oluruz.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Kamusal alanda fotoğraf görgü kuralları

Profesyonel Fotoğrafçı Olmamanın Dayanılmaz Hafifliği

Yolda yürürken Temel'in yolunu hırpani bir adam kesmiş "Allah rızası için, acıyın şu fakire" demiş. Temel, acıklı acıklı adama bakmış "Çok aciyrum sana uşağum" demiş ve yürümeye devam etmiş.

POPÜLER İÇERİKLER

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyaframın kökeni dilimize Fransızca “diaphragme” kelimesinden gelmiştir, İngilizcede "Aperture" olarak tanımlanır ve “açıklık” anlamına gelir.

Fotoğrafta diyafram ayarlarını çekmek istediğiniz sahnenin ne olacağına göre siz belirlersiniz. Fotoğrafınızda nelere etki edeceğini anlamak için okumaya devam edin.
6
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x