Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – C. Deniz Seyran

Deniz Seyran’ın en fazla ilgi gösterdiği foto-grafik alanlar Doğa ve Makro’dur. O nedenle, TÜRKEL (Türkiye Kelebek Araştırmaları Topluluğu) kurucularından biri ve aktif üyesi olmuştur.

En önemlisi de, “Makro ve Yakın Plan Fotoğrafçılığı” isimli, denebilir ki eksiksiz teknik bilgi içeren kılavuz niteliğinde harika bir kitaba imza atmıştır. Söz konusu kitap akademik yaklaşımla hazırlandığı ve gerek amatörlere, gerekse akademik ortam da dahil olmak üzere profesyonellere hitap edecek nitelikte bir eser olduğu için çok değerlidir.

-

Yakın bir zamanda (Mayıs 2017) foto-grafçı dostlarıyla birlikte Ankara’da “Altın Oran Fotoğraf Sanatı Derneği’ni (ALFOD)” kuran ve kuruluşundan itibaren Başkanlığını yürüten emekli asker Deniz Seyran’ı FSK’dan (Fotograf Sanatı Kurumu) tanıyoruz.

Son derece çalışkan ve disiplinli bir insan olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Foto-grafa liseli yıllarından itibaren gönül veren Deniz Seyran, Harp Okulu yıllarında da bu ilgisini devam ettirir. Yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamlayan usta foto-grafçı Harp Okulu’nda öğretim görevlisi olarak da sorumluluk üstlenir.

Görevi gereği yapılan tayinlerden ötürü bir dönem yaşadığı Balıkesir’de BASAF’a (Balıkesir Fotoğraf Sanatı Derneği) üye olur. Ankara’ya geldiğinde ise FSK’ya üye olur. Her iki dernekte çeşitli etkinlikler gerçekleştirir ve ilerleyen zaman içinde foto-graf eğitimleri vermeye başlar. Ardından atölye yapar ve atölye çalışmalarını sergi ile tamamlar.

Serüvenin akışı böyle devam ederken, 2014 yılında Ankara’da “Altın Oran Fotoğraf Atölyesini” (özel atölye) oluşturduğuna tanık olduk. Bir süre bu atölyede eğitim vermeye devam etti.

Bu çok canlı çalışmalara tanık olduğumuz ve gerçek anlamda takdir ettiğimiz için, değerli dostumuz Deniz Seyran’ı “Işıkla Resmedenler-5” kitabına aldık. Çünkü böyle bir külliyatta yer almayı fazlasıyla hak ediyordu. Bize düşen, Seyran ustanın yaşam öyküsünü, foto-graf serüvenini, foto-grafa ve sanata bakışını, duygu ve düşünce dünyasını kayıt altına almaktı; onu yaptık.

Işıkla Resmedenler - 5, Tekin Ertuğ

Deniz Seyran’ın en fazla ilgi gösterdiği foto-grafik alanlar Doğa ve Makro’dur. O nedenle, TÜRKEL (Türkiye Kelebek Araştırmaları Topluluğu) kurucularından biri ve aktif üyesi olmuştur.  

Makro ve Yakın Plan Fotoğrafçılığı, C. Deniz Seyran

En önemlisi de, “Makro ve Yakın Plan Fotoğrafçılığı” isimli, denebilir ki eksiksiz teknik bilgi içeren kılavuz niteliğinde harika bir kitaba imza atmıştır. Söz konusu kitap akademik yaklaşımla hazırlandığı ve gerek amatörlere, gerekse akademik ortam da dahil olmak üzere profesyonellere hitap edecek nitelikte bir eser olduğu için çok değerlidir.

Çeşitli karma sergilere katılmak, kişisel sergi ve gösteriler gerçekleştirmek, söyleşiler yapmak, seminerler vermek ve foto-grafik etkinliklerde sorumluluk almak şeklinde devam eden serüven, en nihayet özel atölyeyi kapatıp dostlarıyla/arkadaşlarıyla birlikte aynı isimle bir dernek kurma girişimine kadar gelmiştir.

Sayın Seyran sadece foto-grafla yetinmemiş, çeşitli yazılar da kaleme almıştır. Kaleme aldığı yazılar, foto-graf yolculuğunda anılarını paylaştığı, foto-grafın düşünsel boyutunu irdelediği, foto-grafın teknik boyutunu anlattığı kısa, öz ve net yazılardır.

Yapıp etmelerinde ve iletişiminde son derece samimi, düzenli ve disiplinli olduğunu, O’nun yakınında bulunan herkesin rahatlık söyleyeceği kanaatindeyiz. Bütün yapıp etmeler bir yana, özellikle de kitabı nedeniyle foto-graf ortamına yaptığı katkı inkâr edilemez.

Foto-graf düzleminde gönüllü emeğin, amatör tavrın, dayanışmanın, birlikte üretip paylaşmanın en güzel örneklerinden biridir Deniz Seyran. Doğup büyüdüğü topraklara, içinde yaşadığı topluma, insana ve doğaya katkıda bulunmak gibi bir kaygının varlığı çok net seziliyor, ustanın yaşamında. Bu yaklaşım O’nu nitelik arayışında sürekli yukarıya taşıyacak ve çıtası daha da yüksek yeni foto-grafik etkinlikler, yeni yazılar ve muhtemelen yeni kitaplar gerçekleştirmesini sağlayacaktır.

Foto-graf dünyamız, özellikle amatör kulvar çok sayıda kahraman barındırır. Maddi hiçbir beklentisi olmaksızın büyük bir özveriyle kültür ve sanat hayatımıza katkı sunan o kahramanlardan birinin Deniz Seyran olduğuna kuşku yoktur.

Tekin ERTUĞ

İlişkili İçerikler

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Okyar Atilla

Tam olarak kılı kırk yaran anlamında titiz çalışan, çok ciddi araştıran, disiplinli davranan Okyar Atilla’yı ‘Arthenos Blog’da, ‘Rahvan Atçılık ve Yarışları’ isimli eserde Zafer Gazi Tunalı’yla birlikte kültür-sanat hayatımıza büyük bir özveriyle katkı verirken görüyoruz. Bu bilgi eksik kalır; ‘Cebimdeki Fotoğraflar’ isimli e-albümü de görmenizi öneririz. Gönüllü ve amatör olmak, yapılan işin hakkını vermemek, o işi üstünkörü yapmak anlamına katiyen gelmez.

Okyar Atilla’nın imza attığı sanat düzlemindeki her etkinliğin (kuşkusuz iş hayatında da aynen öyledir) çoğu profesyonele dudak ısırtacak nitelikte olduğunu görüyoruz.

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Tufan Palalı

“Dört kişiye tek bir akça vermişler… İranlı, angur; Arab, inâb, Türk, üzüm; Grekse stafil satınalmak istemiş kendilerine verilen bu parayla… Adların ötesini bilemedikleri için kavgaya tutuşmuşlar. Ve ancak bilge bir kişi anlayıp söyleyebilirmiş, hepsinin, kendi dilinde, ‘üzüm’ istediğini.”
- A. Tufan Palalı

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Lütfi Özgünaydın

Lütfi Özgünaydın usta tam anlamıyla bir yazın ve foto-graf emekçisidir. Kültür-sanat ortamına yaptığı katkılar bağlamında ciddi bir gönüllü-amatör, sağlam bir disiplinle yol alıp durmaksızın üreten tavrıyla da ciddi bir profesyonel olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Gönüllü Emek / Amatör Foto-Graf – Uğur Okçu

Kesinlik ifade eden cümlelerden oldum olası kaçınmamıza karşın, birebir tanık olduğumuz, fikir alt yapısını, hazırlık safhasını ve devam eden süreci takip ettiğimiz böylesi durumlarda tereddüt göstermeden kesin ifadeler kullanabiliyoruz.

Uğur Okçu bir sanat insanı’dır.

E-POSTA ABONELİĞİ

Tekin Ertuğ
İlk gençlik yıllarında amatör olarak uzun süre resim ve karikatür yaptı ve edebiyat dünyasına yakın durdu. Gençlik yıllarının olgun sayılabilecek 5-6 yıllık bir döneminde ise amatör olarak Halk Müziği ve Kültürü konusuna eğildi.Resmi ve Özel Kurum ve Kuruluşlarda Temel Fotoğraf Eğitimi Seminerleri ve İleri Düzey Fotoğraf Seminerleri verdi, Atölyeler gerçekleştirdi. Yaptığı atölyeler daha çok “Kuram” ve “Kurgu” öncelikli atölye çalışmalarıdır. Atölye çalışmalarının sonuçları gösteri, söyleşi ve seminer olarak çeşitli platformlarda paylaşıldı.Bu süreç içinde kaleme aldığı yazılar basılı ve sanal ortamda Felsefe, Yazın ve Fotoğraf dergilerinde yayınlandı. İlerleyen zamanda kitap çalışmalarına yöneldi. Şu ana kadar basılan kitapları: Sanat yazılarından oluşan 4 cilt “Fotograf Sanatı Üzerine”, Röportaj-Anı ve Biyografi yazılarından oluşan 10 cilt “Fotoğraf Ustaları” (Masters of Photography) ve 16 cilt “Işıkla Resmedenler” (Photographers), (Ressam Hikmet Çetinkaya'nın Biyografisi) “Kan Çiçekleri” ve en son ressam Ahmet Yeşil’in biyografisi olan “Sicim” isimli eser.Hazırladığı biyografik/otobiyografik metinlerin yanısıra fotograf, sinema, edebiyat ve müziğe dair metinler üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Yorum Politikamız: Arthenos.com ekibi olarak tüm okuyucularımızı tartışmalara aktif olarak katılmaya teşvik etsek de, Davranış Kurallarımıza uymayan veya yayınlanan materyalin editoryal standartlarını karşılamayan herhangi bir içeriği Silme / Değiştirme hakkını saklı tutarız.

Abone ol
Bana bildir
guest
Makale Değerlendirme
Makaleyi 5 yıldız üzerinden değerlendirin
Yorum formu, web sitesinde yer alan yorumları takip etmemize izin vermek için Adınızı, e-Postanızı ve içeriğinizi kaydeder. Yorum göndermek için lütfen web sitemizdeki Koşulları ve Gizlilik Politikamızı okuyun ve kabul edin.
1 Yorum
Eskiler
En yeniler Beğenilenler
Satır içi geribildirimler
Bütün yorumları göster
Mikdat Besni
Makale Değerlendirme :
     

Tekin Hocam tespitleriniz çok doğru.
“Doğup büyüdüğü topraklara, içinde yaşadığı topluma, insana ve doğaya katkıda bulunmak gibi bir kaygının varlığı çok net seziliyor” şeklindeki betimlemenize sonuna kadar katılıyorum.
Dostluğundan güç aldığım, birlikte olduğumuz kısıtlı süre içerisinde dostluk, arkadaşlık ve hocalık adına ne varsa esirgemen kişiliğine büyük saygı duyduğumu, yer verdiğiniz için size ve dostluğundan dolayı da kendilerine teşekkürlerimi iletmeyi bir borç bilirim.

Manşet

Sanat

Sanat

Haluk Uygur'un Zoom toplantısında derinliği olan bir sohbetine katıldım. “Şahsımı tanıtıda övgüden biraz rahatsız olurum, beni ben yapan hatalarımdır, atlamamalı” derken, hatalarımızın utanç abidesi değil, tecrübe ve bilincin temeli olduğunu ortaya koymasının unutamam. “Sergilenen eserleri anlamadıktan ve anlatamadıktan sonra; müzeleri gezmenin, çocukları müzelere götürmenin hiçbir anlamı olmayacağını” görene saygı duyulur.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Kamusal alanda fotoğraf görgü kuralları

Profesyonel Fotoğrafçı Olmamanın Dayanılmaz Hafifliği

Yolda yürürken Temel'in yolunu hırpani bir adam kesmiş "Allah rızası için, acıyın şu fakire" demiş. Temel, acıklı acıklı adama bakmış "Çok aciyrum sana uşağum" demiş ve yürümeye devam etmiş.

POPÜLER İÇERİKLER

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyaframın kökeni dilimize Fransızca “diaphragme” kelimesinden gelmiştir, İngilizcede "Aperture" olarak tanımlanır ve “açıklık” anlamına gelir.

Fotoğrafta diyafram ayarlarını çekmek istediğiniz sahnenin ne olacağına göre siz belirlersiniz. Fotoğrafınızda nelere etki edeceğini anlamak için okumaya devam edin.
1
0
Düşünceleriniz bizim için önemli. Belirtmek ister misiniz, lütfen yorum yapın.x
()
x