Sokak Fotoğrafçılığı ve Yeni Başlayanlar İçin İpuçları

Bu konuyu anlatmanın birçok yolu var, ancak açıkçası ben öyle teknik tanımlardan nefret ediyorum, böyle davranmak görüşleri kısıtlıyor gibi geliyor bana. Bence "Sokak fotoğrafçılığı nedir?" sorusuna verilecek cevabın en önemli bileşeni; istek ve çabadır.

12
Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
Doğuştan müzisyenler - Kadıköy, İstanbul

Benim için sokak fotoğrafçılığı, bizleri, insan hayatını belgeliyor. Renkli mi veya siyah-beyaz mı hiç önemi yok. Açık hava fotoğrafçılığı da denilen sokak fotoğrafçılığı, insanlığın özünü yakalamak gibi geliyor bana.

Sokak fotoğrafçılığı, neredeyse hiçbir şeyin kontrolümüzde olmadığı ve neredeyse her şeyin şansa, sebat etmeye ve anı görme ve yakalama yeteneğimize dayanan en korkulan ve belirsiz fotoğrafçılık tiplerinden biridir. Fotoğrafçılığı his, şık / samimi bir görünüm için seven pek çok yeni fotoğrafçı, aslında çok fazla zaman, özveri, yabancılarla etkileşimde bulunma yeteneği ve bazen işler yanlış gittiğinde stresle başa çıkma yeteneği gerektirdiği için sokak fotoğrafçılığı yapmaktan endişe duyup çok gergin oluyor.

Tarzımızı seçelim, sokak fotoğrafçılı temel kurallarını öğrenelim, hepsi bu kadar.

Sokak fotoğrafçılı ile ilgilenmek epeyce zahmetli, hayal kırıklıklarıyla dolu bir deneyim olabilir. Çevremizde aynı zaman dilimi içerisinde bir sürü şeyler oluyor. Neyi yakalamamız gerektiğini ve neye dikkat etmemiz gerektiğini gerçekten de bilmiyoruz öyle değil mi?

Bu işe yeni başladığımda en aklımda kalan şey, kaygıları gidermek için seçicilğimizi kullanmayı öğrenmenin öğütlendiğiydi. Rastgele arayışlardansa önceden belirlediğim şeyleri aramakla sokağı daha az korkutucu hale getirebilirdim, bu benim anları ve duyguları etkli bir biçimde yakalamamı sağlayacaktı.

Elbette sokak fotoğrafçılı alanında tek bir yönüyle sınırlı değiliz. Ne arayacağımızı bildikten sonra istediğimiz stil, teknik ve konuyu deneyebiliriz.

Ancak yeni başlayanlar için bu süreçte en zorlu kısım neyi arayacağımıza karar vermektir.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları

Peki sokağa çıktığımızda ne arayacağız? Başlangıç olarak benim kendimce belirlediğim, aşağıda başlıklar halinde açıklamaya çalıştığım konuları aramakla başlayabilirsiniz. Sokak fotoğrafçılığının bazı genel-geçer “temelleri” var elbette. Bu temeller kendi görüşümüzü keşfetmek ve sokak fotoğrafçılığının aslını oluşturan insan unsurunu yakalamak için var olan muazzam potansiyele gözümüzü açmanıza yardımcı olurlar.

Duygular veya İfadeler

Bir fotoğraftaki anlamlılığı arttıran şey; bir insanın yüzündeki ifade veya vücut diliyle tasvir edilen duygulardır denir. Bir fotoğrafı izleyiciyle konuşturan, ilişkiyi yaratan şey de bu olsa gerek. İzleyicide aynı duygusal tepkilere neden olan fotoğraftaki bu duyguları yakalamak her fotoğrafçı gibi benim de hedefimdir.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
Üsküp, Makedonya

Steve McCurry’nin Afgan Kızı, Afganistan’ın Sovyet işgali sırasında genç bir mültecinin bir portresidir ve bir fotoğrafta duyguyu ifade etmenin özüne muazzam bir örnek teşkil etmektedir.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
İzmir, Selçuk Şirince Köyü

Bence sokak fotoğrafçılığı yalnızca üzüntü veya olumsuz duygularla ilgili değildir. Umudu, mutluluğu veya şaşkınlığı da yakalayabiliriz. Ancak bu anları yakalamak için asla birilerini kullanmam. Konumu incitmek, utandırmak ya da onu deşifre etmek yerine öyle bir fotoğrafı feda etmeye her zaman hazırımdır.

Acemilik dönemi ilk yıllarımda Ayvalık’ta Cunda (Alibey) adasına gitmiştim. Cunda sokaklarında fotoğraflarını çekeceğim ilginç insan profillerini gözlemliyordum. Meydanda bu amaçla gezinirken o sırada ezan okunuyordu ve saçı sakalı birbirine karışmış bir Cunda evsizi hırpani, yırtık-sökük kıyafetiyle bir çeşmenin önünde abdest alıyordu. Böyle bir durumda fotoğrafçılık dürtünüz size bu sahneyi kaçırmamanızı emreder. Hemen önünde eğilip, kadrajımı ayarladım, deklanşöre basacağım sırada beni farketti. “Dur!” dedi, “Ne yaptığını sanıyorsun, benden izin aldın mı? Benim bu salaş halimi mi paylaşacaksın, üstelik iznim olmadan!”. Donup kalmıştım, ne diyeceğimi bilemedim, çok mahçup olmuştum. Özür diledim ve hemen oradan uzaklaştım. Evet, haklıydı. Bu bana çok önemli bir ders oldu, o günden sonra izinleri olsa dahi böyle insan fotoğrafları çekmiyorum.

Zıtlık ya da ilişki durumu

Bu türdeki en eski tekniklerden biridir sanıyorum, hala da devam ediyor. Zıtlık ya da ilişki durumu, bir fotoğraftaki iki veya daha fazla öğenin birbiriyle kontrast oluşturması veya birbirini tamamlamasıyla iletişim kurması olarak tariflenir. Tüm ustalar insanların bir görüntüyü düşünmesini ve kendi imajını yorumlamalarını sağlamak için fotoğraflarında bu tekniği kullanıyorlar.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
Kemeraltı, Konak – İzmir

Günlük hayatımızda çoğu zaman bu yan yana gelenleri fark etmiyoruz. Ancak küçük bir gözlem, benzersiz ve zamansız olan bir şey yakalamak için bize çok güzel bir fırsat verebilir.

“HERKESE GÖRÜNMEYEN BİR ŞEYİ YAKALAMAK,
İŞTE SOKAK FOTOĞRAFÇILIĞINI ÖZEL YAPAN ŞEY BUDUR.”

Mizah katmak

Yüzlere biraz gülümseme katmak sizi asla üzmeyecektir. Fotoğrafımla birlikte izleyicisinin yüzüne küçük bir gülümseme getirmek elde edebileceğim en iyi ödüldür. Bu en sıradan olan, her gün görülen bir şey olabilir, ancak bir gülümseme getirebiliyorsa, onu sıradan olmaktan çıkarır, sizin eşsiz fotoğrafınız yapar.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
Sakız Adası (Chios), Yunanistan

Komik olmak ile gülümsetmek arasında ince, hassas bir çizginin varlığını hep aklımda tutarım. Kimseyi utandırmadan veya rahatsız etmeden, mizahın/hicivin tadını kaçırmamaya dikkat ediyorum.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları

Aksiyonu yakalamak

Bir eylemi doruk noktasında yakalamak, bu fotoğraf türünün bolluğunda bulabileceğiniz bir başka özel şeydir.

“Tabi ki buradaki kilit nokta, eylemi en etkileyici anında yakalamaktır.”

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
İzmir Basmane Kıraathanelerinden birinde ganyan filozofu 🙂

Anın nerede başladığı ve eylemin belirleyici niteliğini nereden anladığı konusunda izleyicinizin düşünmesini istersiniz. Aksi durumda, bu fotoğraf ile izleyicisinde beğeniden ziyade bir gerilim bile yaratmış olabilirsiniz.

  • İzleyicinizi yönlendirmek için perde hızınızı değiştirebilirsiniz.
  • Bir an hissi yaratmak için yavaş bir perde hızı veya işlemi dondurmak için hızlı bir örtücü kullanabilirsiniz.
Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
İzmir, Kemeraltı Balıkçılar Çarşısında
Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
Mesir Şenliklerinden, Manisa

Belirli Bir Mesaj veya Hikaye

Bazen bağımsız teknikler veya öğeler yerine sahnedeki belirli bir hikaye veya temaya bakmak iyidir. Manzara veya portrelerden farklı olarak sokak fotoğrafçılığı bir hikaye anlatılmasına yardımcı olabilir.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları

Mesaj iletmek istediğimiz tek bir anı tek bir fotoğraf karesiyle veya bir hikaye oluşturmak için bir dizi görselden oluşan fotoğraflarla anlatabiliriz. Kareleriniz belirli sırada olabilir veya aynı hikayenin farklı açılarını gösterebilirler.

Manisa Rotary Kulübü - Pedal çevir, karbon ayak izini sil

Duygu, hareket vb konuları aramak hikayenin tanınmasına ve yeniden çizilmesine yardımcı olacaktır.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
İzmir’de Worldrun etkinliğinden bir kare

Kendi Stilimizi Geliştirmek:
Sokak Fotoğrafçılığını Ustalarından Öğrenmek

Başlangıçta küçük taklitlerden korkmamak gerekir. Profesyonel bir sokak fotoğrafçısının çalışmalarını model olarak kullanmak, öğrenmek ve kendi stilinizi bir sokak fotoğrafçısı olarak geliştirmek için mükemmel bir yoldur.

Günümüz üstadlarından Ara Güler, Coşkun Aral, Mustafa Seven,… ya da eskilerden Abdullah Biraderler, Ali Ersan, Faik Şenol,… gibi usta fotoğrafçıların çalışmalarına sıkça göz atarım. Bu fotoğrafçıları popüler kılan şeyleri belirlemeye çalışırım. Fotoğraflarını inceler ve fikirlerinin ve tekniklerinin kendi stilimi nasıl ekleyebileceğini düşürünürüm.

Stil bilinçli olarak geliştirebileceğimiz bir şey değildir. Fakat ustaları incelerken, kendinizi belirli tekniklere ve konulara daha eğilimli hissedersiniz. Sokak fotoğrafçılığı hakkındaki bilgilerinizi ve uygulamanızdaki ilerlemeyi genişletirken, stiliniz de doğal olarak gelişecektir.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları

Bazen şansınız da yardımcı olacaktır 😉

Sokak fotoğraflarının % 90’I Siyah-Beyaz, Neden?
Sürekli siyah-beyaz olmalı mı?

Sokak fotoğrafçılığı sınırlı teknoloji ve fotoğraf ekipmanları ile uzun zaman önce başladığını biliyorsunuz. O zamanlar sahip oldukları tek şey siyah beyazdı. Yüksek ışığa duyarlı filmler ile çekimler çok fazla kumlanma yarattı. Bu nedenle siyah beyaz ve grenli fotoğraflar bu türe özgüdür, zaman içerisinde göz alışkanlığı oluşmuştur.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
İzmir, Basmane arka sokakları

Sokak fotoğrafçılığı hala günümüzde birçok sınırlamaya neden olmakta, fotoğrafçıları tek renkli seçenek için zorlamaktadır. Örneğin, sokaktayken arka planınızdan herhangi birini seçmek veya elemek gibi bir kontrolünüz genellikle olmaz. Renklerinle oynayarak ortadan kaldıramayacağınız dikkat dağıtıcı şeyler bulabilirsiniz arka planda. Siyah beyaz, burada yoğun arka planların etkisini bastırmaya yardımcı olur.

Bu, mutlaka siyah-beyaz çekmeniz gerektiği anlamına gelmiyor. Steve McCurry gibi usta fotoğrafçılar sokak fotoğrafçılığının da renklerle sihirli olabileceğini kanıtladılar.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları
Heidelberg, Almanya – “The Algerian”

Zamanla fotoğrafçılar hareketi çekmek için hızlı filmler kullandılar; bu da belirgin fotoğrafların oluşmasına olanak sağladı. Aynı şey günümüzde de geçerlidir: eylemi çekmek için yüksek bir ISO kullanmak görüntülerinizde çok fazla gürültüye neden olabilir. Fakat;

Sokak fotoğrafçılığında, anı yakalamak, grenli bir fotoğrafı önlemekten daha önemlidir.

Eveeet, gelelim sadede:

Soru: Nasıl bir kamera kullanmalıyım?
50mm, 35mm veya 24 mm lenslerle mi çekmeliyim?

Cevap: Hiç önemli değil. Sahip olduğumuz her kamera ile sokak fotoğrafçılığı yapılabilir.

Tamam, 35-50mm arası anlaşılabilir bir aralık, bir kişinin veya öznenin yanı sıra çevrenin de iyi bir miktarının kadrajda olmasını sağlayan, tercih edilen aralıktır. Bu aralık, bir sahneyi veya kişiyi gösterecek kadar geniş bir alanı da bol miktarda sunar. Bazıları bu aralıktaki açıların insan gözünün görüş alanına uyduğunu ve böylece gözlemlerimizde daha başarılı olduğunu iddia ederler. Ayrıca, bu aralıktaki objektifler genellikle hızlıdır, geniş diyafram açıklığı kişinin öznenin arka planından daha fazla ayrılmasına olanak verirken, aynı zamanda ISO değerini düşük tutmak için daha fazla ışık alırlar. Bunlar genellikle zoom lenslerden daha nettir ve sabit odak uzaklığı, kişiyi kompozisyon ve çerçeveleme hakkında daha fazla düşünmeye zorlar. Daha fazla mekansal farkındalığa sahip olmamızı ve çekimlerimizi gerçekleştirecek daha iyi konumlara girmeniz için bizi zorlarlar. Sabit lensler küçük ve hafiftir, insanlar veya nesneler tarafından fark edilmeden çekimler yapmamızı sağlarlar. Tüm bunları daha önce duyduğuna eminim.

Fakat bunlar, daha uzun odak uzunluklarının sokak fotoğrafçılığında bir rol oynayamayacağı anlamına gelmez. Haydi doğruyu söyleyelim ve itiraf edelim; sokak fotoğrafçılığında insanların hayatlarına davetsiz bir pencere açarız. Bu pencereyi yakından veya uzaktan açmak durumu ne kadar değiştirir? Daha uzun odak uzunlukları, özneyi çerçevenize sığdırmaya yardımcı olabilecek arka plana karşı sıkıştırma etkisine sahiptir ve daha sığ bir alan derinliği sunar, bu da öznenin ayrılmasını ve bokeh’i cazip kılar.

Evet, telefoto objektifler daha dar ve daha büyük bir mahremiyet potansiyeline sahiptir. Bu objektiflerle kendinizi daha fazla portre çekerken bulabilirsiniz ve bu portrelerin daha gerçekçi bir şekilde rastgele yakalanması daha kolaydır. Binalar veya benzeri yerler çekiyorsanız, telefoto daha fazla ayrıntı ve belki de daha soyut şekiller çekmenizi sağlayacaktır. Tamam, bu sokak fotoğrafçılığı olmayabilir, ancak yine de bir şehir gözlemidir.

İnanın kamera gövdeleri ve lensler bu kadar fark yaratmıyor. Nikon D810 DSLR ve Olympus OM-D E-M1 Mark II aynasız kamera ile çekimler yapıyorum. İkisi de amacıma sorunsuz şekilde hizmet ediyorlar. Bu pekala bir kompak kamera bile olabilirdi.

Arthenos | Sokak fotoğrafçılığı nedir? lens seçimi, gövde seçimi, sokak ve insan, en iyi sokak fotoğrafları, nasıl yapılır, en iyi sokak fotoğrafçıları

Asıl en önemlisi, her zaman yanımızda bir kamera taşımaktır. Zaman içinde güzel bir anla ne zaman karşılaşacağınızı asla bilemezsiniz.

Daima şunu hatırlayın:

“En iyi fotoğraf makinesi,
anı yakalamak İstediğinizde
yanınızda olan makinedir.”

Sokak Fotoğrafçılığı için bulduğum hızlı ipuçları

  • Yavaşlıyorum. Bu, sokak fotoğrafçılığı konusunda kendi kendime verdiğim ilk ve en iyi tavsiyedir. Acele etmiyorum. Bir süre yürüyorum, sadece çevremi gözlemliyorum. Bazı eylem veya etkinliklerin gerçekleştiği bir yere rastladığımda bir süre orada kalıyorum. Dikkat kesilip ve olabilecekleri tahmin etmeye çalışıyorum.
  • Bir sürü karmaşık tanımla kafamı doldurmuyorum, bu nedenle endişe etmiyorum. Kendimce ben de bir sanat yapıyorum ve hiçbir sanat kurallara ve kısıtlamalara bağlı olmamalıdır. “Sokak fotoğrafçılığı nedir?” konusunda çok fazla kafamı yormuyorum, beğendiklerimi çekiyorum. Bol bol çekiyorum.
  • Kendimi teknik açıdan rahatsız hissetmemeye çalışıyorum. Teknik açıdan eksik hissediyorsam kameramın otomatik özelliklerini olabildiğince kullanmaya gayret ediyorum. Kameralar artık çok zekiler ve artık her çekimi manuel ayarlar ile yapmak zorunda değiliz, hatta bunu yapmayın bile. Tekniğe değil, estetik ve kavramsal kısma konsantre olmaya çalışıyorum, kendimi bu alanda geliştirmeye çalışıyorum.
  • Yaptığım şeyin tadını çıkarmaya gayret ediyorum. İyi kareler çekemiyorsam stres yapmıyorum, bu sürecin tadını çıkarmaya çalışıyorum. Burada çekimlerim benim için ikincil bir sonuç oluyor. İnsanlarla konuşuyorum, onlara teşekkür ediyorum ve onlara gülümsemelerini söylüyorum, tabi bunun için öncelikle ben gülümsüyorum. Onların deneyimlerinden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum.
  • Nazik olmaya çok dikkat ediyorum. Elimde bir fotoğraf makinesinin olması, bana insanların gizliliğini ortaya dökme hakkını vermez. Her zaman gülümsemeye ve istenmeyen bir görüntüyü silmeye hazır oluyorum.
  • İletişim bilgilerim daima elimin altındadır. Fotoğraflarını çektiğim kişilere vermek için kartvizit bastırdım ve hep yanımda taşıyorum. İsterlerse çektiğim fotoğrafları onlara e-postayla göndermeyi teklif ediyorum.

Peki, Sokak Fotoğrafçılığı nedir?

“Sokak fotoğrafçılığı güzel, spontan bir sanattır.
ONU ÇEKİCİ KILAN ŞEY İSE ÖNGÖRÜLMEZLİĞİDİR.”

 

İyi ve anlamlı çekimler yapmak sabır ve şans gerektiriyor. Herhangi bir yaratıcı alan gibi sokak fotoğrafçılığı da zaman ölçütlerine sahiptir, ancak şunu unutmayın: kurallar kırmak içindir  😉 .

Sokak fotoğrafçılığının felsefesini anladıktan sonra, kendi yaratıcılığımızı keşfedip onu açığa çıkarabiliriz.

Aşağıdaki “Yorumlar” kısmından deneyinlerinizi, yorum ve eleştirilerinizi benimle paylaşın.

Işığınız bol olsun.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Yazılanların ilgisini çekecek birini tanıyorsanız lütfen "Paylaş" kısmından onlara iletin.


Sizlerden gelecek yorumları çok önemsiyorum.
Lütfen aşağıdaki "Yorumlar" kısmından benimle paylaşın.


Yeni içeriklerden ilk siz haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

avatar
6 Yorum konuları
6 Cevaplar
6 Takipçiler
 
En çok tepki verilen yorum
En yeni yorum dizisi
7 Yorum yazarları
BurcuÖner BÜYÜKYILDIZvahap a.Saniye YumrukayaSinan Gümüş Son yorum yazarları
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bana bildir
hasan
Ziyaretçi
hasan

“en iyi fotograf makinesi ani yakalamak istediginizde yaninizda olan makinedir” guzel soz begendim bunu. bendede olympus omd m2 var ve 12-40 lensimle kullaniyorum. simdiye kadar baska bir lense ihtiyac duymadim cok memnunum. bu siteyi arama yaparken tesadufen buldum ve sikca ziyaret edilecekler listeme ekledim. bozmadan devam edin tebrikler

Sinan Gümüş
Ziyaretçi
Sinan Gümüş

Merhaba
Sokakta çekim yaparken 70-200 lensimi kullanmayı hiç düşünmemiştim
İlk işim bunu denemek olacak
Teşekkürler

Saniye Yumrukaya
Ziyaretçi
Saniye Yumrukaya

Fotoğraf yaşamımıza katkıda bulunan makaleleriniz, fotoğraflarınız ve verdiğiniz çarpıcı bilgiler çok ihtiyaç duyulan gerçekten harika kaynaklar. Fotoğrafçılığı bir hobi olarak yapıp hem teknik olarak hem de herkesin anlayacağı bir dille anlatabilen nadir kişilerdensiniz.

Türkçemizi çok iyi kullanıyorsunuz ve örnek oluyorsunuz. Bir Türkçe eğitmeni olarak blogunuzu fotoğraf ile ilgili olsun olmasın tüm öğrencilerime ve arkadaşlarıma ısrarla tavsiye ediyorum.

Çok samimi dileklerimle ve fotoğraf yaşamına ve Türkçemize yaptığınız katkılardan dolayı en içten teşekkürlerimle.

vahap a.
Ziyaretçi
vahap a.

Diğerleri gibi buda çok güzel bir yazı olmuş… resimlerinizin çoğu siyah beyaz… önce renkli çekip sonramı siyah beyaza çeviriyorsunuz yoksa direk siyah beyazmı çekiyorsunuz… buna nasıl karar veriyorsunuz… çok teşekkürler

Öner BÜYÜKYILDIZ
Ziyaretçi
Öner BÜYÜKYILDIZ

Dediğiniz gibi, öngörülemiyor oluşu sebebiyle, kendime bir türlü yakın hissetmediğim bir fotoğrafçılık dalı olan sokak fotoğrafçılığını denemem için bana cesaret verdiniz doğrusu.
Bilgilendirmeleriniz ve güzel anlatımınız için tekrar tekrar teşekkür ederim size Sebahattin bey.
Saygılarımla.

Burcu
Ziyaretçi
Burcu

Merhaba
Sokak fotoğrafçılığında konu genellikle insan oluyor. Bu yazınızı okuyan herkes burada gösterilen her bir resim için o kişilerden izin alıp almadığınızı bilmek ister. Bu soruyu her zaman kendime soruyorum özellikle kalabalık sokak fotoğraflarında çok sayıda insanlar gördüğümde. Özneniz “ana konu” değilse bir izne gerek duyulmayacağını biliyorum. Bu konuda siz nasıl düşünüyorsunuz?