Ana Sayfa FOTOĞRAFÇILIK Fotoğrafın Temelleri Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera marka ve modeli var mı?

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera marka ve modeli var mı?

-

Yaklaşık yirmi yıldır fotoğrafçılıkla ilgileniyorum, bu benim için bir hobiden öte, hayat tarzım haline gelmiş durumda. Son on yıldır ise bu hobim ile çok yakından ilgiliyim. Fotoğrafçılıkta geçirmiş olduğum bu uzun süreçte, sokak fotoğrafçılarının sürekli farklı sistemleri denediklerini ve sürekli sokak fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli arayışı içerisinde olduklarını gözlemliyorum. Neyse ki, kamera üreticileri onların bu telaşlı arayışlarını çabuk ve kolaylıkla algılayıp, herbiri neredeyse senede 2-3 adet yeni model çıkarıyorlar da, sokak fotoğrafçılığına özenenler bunlara sahip olabiliyorlar!.. Bir de birkaç tane marka elçisi (!) buldularsa değmeyin keyiflerine, gelsin satışlar.

Blogumu takip eden dostlarım bilirler, ben bir fotoğraf gönüllüsüyüm, bu işin profesyoneli değilim, yani geçimimi fotoğrafçılıktan sağlamıyorum. Bu nedenle de Profesyonel fotoğrafçı olmamanın dayanılmaz hafifiliğini özgürce yaşıyorum! Bu çok severek ilgilendiğim hobimle ilgili bir gelir beklentim olmadığından, dilediğim gibi tarafsız, bazen de dilediğim gibi taraflı olabilme özgürlüğüne sahibim. Gerekçeli taraflı olanlara da saygı göstermeyi ihmal etmiyorum, sonuçta onlar da işlerini yapıyorlar.

Her sokak fotoğrafçılığı stili için farklı bir kameraya mı ihtiyaç var? Bu sorunun cevabı kişiden kişiye değişir. Neyi, nasıl, nerede ve hangi koşullarda çekeceğimiz belirler bunu.

Sokak fotoğrafçılığı için ideal kamera seçimi tamamen fotoğrafladığınız şeye bağlıdır.

Birçok fotoğrafçılık alanında olduğu gibi, harika fotoğraflar çekmek için harika fotoğraf makinelerine sahip olmak neredeyse en az öneme sahiptir. Bu konuyla ilgili meşhur “en iyi daktilo / en iyi yazar” benzetmesini o büyük usta söylemiş, bana laf düşmez. Çarpıcı bir fotoğraf için benim özetim şöyle: Kullanılabilir bir kamera, kaliteli bir lens, sabır, planlama, güven, zaman ve enerji ve daha sonra iyi bir post prodüksiyon aşaması.

Beni takip eden dostlarımızın yakından bileceği bir başka şey de seyahat etmeyi seven biri olduğumdur. Yanıma hangi fotoğraf ekipmanlarımı alacağıma ait planlamalarım, seyahat planlarımın içerisinde önemli bir yer kaplar. Yine böyle bir yurtdışı seyahat hazırlık süreçlerimden birinde hiç yapmadığım bir şey yaptım; bu sefer yanıma yalnızca tek bir kamera ve tek bir objektif götürmeye karar verdim. Benim şu halimi bilenler, bunun benim için ne denli radikal bir karar olduğunu anlayacaklardır 🙂 Peki, hangi kamera ve hangi lens? İki tane aynasız, iki tane DSLR ve bir de ASLR kameram var, bunlardan hangisi? Uzun bir kararsızlık evresinden sonra Fujifilm X-T1 ve Fujinon 18-135mm objektifimde karar kıldım.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Fujifilm X-T1 Silver kameram

Bu kez bir değişiklik yapayım, yanıma ek bir fotoğraf çantası almayayım, bir de böyle deneyeyim dedim.

Radikal kararlar devam ediyor

Madem benim için böylesine radikal olan bir karar vermiştim, devam ettirmeliyim diye düşündüm ve bu seyahatimde yalnızca insanları çekmeye karar verdim. Durun daha radikal kararlar bitmedi, ardından son noktayı şöyle koydum; Teknik, Kompozisyon, Netlik, Altın Oran – 1/3 kuralı gibi takıntılarımı evde bırakacaktım, JPEG çekecektim. Yani tamamıyla özgür olacaktım.

Tüm bunların iyi bir fikir olup olmadığına yazımın tamamını okuduktan sonra bakalım siz ne karar vereceksiniz, merak ediyorum yorumlarınızı.

Hazırlıklar bitti, seyahatimiz başladı. Sokağa çıkalım mı?

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @93.2mm, f/6.4, 1/38sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @110mm, f/7.1, 1/10sn, ISO 200

Benim böyle çok serbest olmayı arzu ettiğim durumlarda kameralar için bazı tercihlerim oluyor elbette. Bunlar;

  • Öncelikle RAW çekim yapabilmeli -bu seyahatimde çok önemli değildi, JPEG çekecektim-
  • Değiştirilebilir objektifi olmalı
  • Otomatik ISO özelliği olmalı
  • Yüksek ISO’larda beni fazla üzmemeli -en fazla ISO 3200 benim için yeterli bir sınır-
  • Taşınması kolay olmalı
  • Hızlı ayar değiştireceğim düğme ve programlanabilir fonksiyon tuşlarına sahip olmalı
  • Ve tasarımı şık olmalı. Nedense ben tasarımı -bana göre- şık olan kameralarımla çektiğim fotoğrafları daha çok seviyorum. Bunum nedenini bileniniz varsa, onu da yazarsanız çok memnun olurum.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @23mm, f/5.6, 1.7sn, ISO 200

Yanımda bir tek 18-135mm odak genişliğinde bir objektifimin olması bana oldukça geniş bir fotoğraf açı aralığı vermişti. Fujifilm X-T1 modeli APS-C algılayıcıya sahip, yani 1,5 çarpanlı bir gövde.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @18mm, f/3.5, 1/30sn, ISO 200

Size baştan söylemeyi unuttum;

Bu yazımdaki hiçbir fotoğrafımı herhangi bir işlem uygulamadan, kamera çıktısı olarak yayınlıyorum. Tek yaptığım, webde yayınlanabilmesi için Photoshop’ta dosya boyutunu küçültmek ve web için JPEG olarak kaydetmekten ibarettir. Gerçi böyle olunca kalite baya düşüyor ama yapacak bir şey yok!

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @74.4mm, f/5.3, 1/13sn, ISO 200

Benim için kameramın ayarlarını çok hızlı değiştirebilmek önemlidir demiştim. Sokakta karşınıza hangi sahnenin ne zaman ve nasıl çıkacağını kestiremiyorsunuz. Bazen yüksek enstantaneye ihtiyacınız olabiliyor, bazen kısık diyaframa. Bazen siyah beyaz çekmek istiyorsunuz. Bazen pan yapmak geçiyor içinizden. Böyle bir durumda eğer kameranız “A” Diyafram öncelikli çekim moduna ayarlıysa ve size pan çekmeniz için 1/30sn enstantane gerekiyorsa ne yapacaksınız? O nedenle çok hızlı olabilmek gerekiyor.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @23mm, f/4.5, 1/30sn, ISO 200

Yukarıdaki sahneyi pan tekniği ile 1/30 saniyede yakaladıktan birkaç saniye sonra üzerinde yürüdüğüm kaldırıma çizilmiş aşağıdaki fotoğraftaki sanat eseri çıktı. Bu sahneyi kamera ayarlarımı hiç değiştirmeden hemen çekebilirdim, öyle yaptım.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @23mm, f/4.5, 1/30sn, ISO 200

Unutmayın, kompozisyon, altın oran vs düşünmüyorum, özgürlüğümü kullanıyorum!

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @122mm, f/5.6, 1/80sn, ISO 200

Amacım, kameramın tüm özelliklerini denemek, bir bakıma zor koşullarda hem kameramı hem kendimi test ediyorum.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @23mm, f/3.2, 1/45sn, ISO 800

Yanımda yedek batarya ve şarj cihazından başka herhangi bir yardımcı ekipman yok. Üçayak yok yani, ama ben 1/4sn enstantanede ve elde yukarıdaki gibi bir fotoğraf çekebilmişim, aferin bana! Yoksa bunu Fuji’ye mi demeliydim?

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @78.7mm, f/5.3, 1/40sn, ISO 200

Şimdi Film Simülasyonu ayarını Vivid yapalım, öyle devam edelim:

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @93.2mm, f/5.6, 1/400sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera, küçük kamera mı?

Geçenlerde bir makalede şuna benzer bir şey okumuştum: “Büyük, hacimli bir kamera kolayca bir mil uzaktan görülebilir ve bu samimi fotoğrafların çekilmesini önler”. Bu her zaman geçerli değil bence. Son yurtdışı seyahatimde, aynasız kameram ile birlikte yanıma her zaman olduğu gibi Nikon D850 kameramı ve tabi ki AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8E FL ED VR objektifimi de almıştım. Düşünün, elimde tam kare D850 gövdeye takılı 70-200mm objektif ile sokaklardayım. Biraz ilerde toplanmış bir kalabalık gördüm, oraya doğru yürüdükçe ritmik çok güzel bir müziğin sesi yükselmeye başladı. Sokak gösterileri yapan bir çift, bu müzik eşliğinde ritmik dans gösterisi yapıyordu. Etraflarını büyük bir çember şeklinde saran topluluğun hemen hepsinin ellerinde türlü kameralar vardı ve o anları ölümsüzleştirme gayreti içindeydiler. Ben kalabalığın arasından, insanların ayaklarının arasından, yere uzanarak kameramı onlara doğru doğrulttuğumda dans eden çift beni farketti. Ve danslarının ondan sonrasını adeta bana poz vererek icra ettiler.

Çekimim bittikten bir süre sonra bir kafede otururken tesadüfen bu çift de aynı kafeye geldiler. Beni -tabi ki elimdeki kameradan- hemen fark ettiler ve fotoğraflarına göz atmak için izin istediler. İçlerinden beğendiklerini onlara e-posta ile gönderebilmem için bana bir e-posta göndermeleri yeterliydi. Onlara, yanımda her zaman taşıdığım Arthenos kartvizitimi verdim. Akşam otelimize döndükten 30 dakika sonra, beğendikleri fotoğrafları onların e-posta kutusuna gitmişti bile.

Sokakta büyük ekipman, her zaman kötü bir şey değil anlayacağınız 🙂

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @78.7mm, f/5.3, 1/40sn, ISO 200

Annesi yukarıda koşarken, babası bebeğine eşlik ediyordu.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @135mm, f/5.6, 1/70sn, ISO 200

Yukarıdaki fotoğrafı çektikten sonra bu babanın yanına gidip fotoğrafını ona gösterdim ve istemez ise hemen silebileceğimi söyledim. Fotoğrafı kendisine de göndermem koşuluyla ve iyi bir espiri ile hiç problem olmayacağını belirtti, ayrıca iznini aldığım için teşekkür etti.

Hep söylerim, “En iyi kamera, o anda yanında olan kameradır”.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @29.3mm, f/4.3, 1/60sn, ISO 1200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @110mm, f/5.6, 1/60sn, ISO 400

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @104mm, f/5.6, 1/60sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @122mm, f/5.6, 1/400sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @36.6mm, f/4.5, 1/34sn, ISO 200

Bakalım elde çekimde hangi hıza kadar yavaşlayabiliyorum, işte denemesi: Aşağıdaki fotoğrafı çektikten sonra, neden az daha sağa kayıp, kadraja arka duvardaki tablonun tamamını almadım diye hayıflandım. Güzel fotoğraf olabilirmiş!

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @135mm, f/5.6, 3sn, ISO 400

Ama ne demiştim, özgür olmalıyım, şimdi bunları düşünmenin sırası değil.

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @49.4mm, f/5.6, 1/125sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @78.7mm, f/5.3, 1/125sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @78.7mm, f/5.3, 1/125sn, ISO 200

Sokak Fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli var mı?
Pozlama: @23mm, f/8, 1/15sn, ISO 200

Avrupalılar neşeli insanlar, çocuklar koro halinde söylerken müziğin ritmine kendini kaptırmış gönlü genç bir yaşlı, şaşırtıcı bir hızda dans ediyordu.

Sonuç

Gördüğünüz gibi, sokak fotoğrafçılığı için ideal kamera modeli konusunda benim bir önerim yok. Ben bu konuya biraz farklı bakıyorum. Eğer gerçekten samimi olursanız fotoğraflarını çekeceğiniz insanlar sizdeki samimiyeti hemen algılıyorlar. Saygılı olduğunuz sürece, sınırlara riayet ettiğiniz müddetçe, güleryüzünü hiç kaybetmediğiniz durumda, insanlar sizin elinizde ne tip bir kamera var çok umursamıyor aslında. Ama, amacınız insanların özellerini fotoğraflamaksa ve bunu gizli olarak, onların izinlerini almadan yapmak istiyorsanız elinizdeki ekipman o zaman önem kazanıyor.

Kameralarını çantalarının, giysilerinin görünmez yerlerine koyan ve cep telefonlarındaki uygulamaları kullanarak, kameralarıyla metroda, kafede, toplu taşım araçlarında, sokakta insanların gizlice fotoğraflarını çeken kişiler tanıyorum. Çok özel kareler yakalayabiliyorlar. Ben bunu yapamıyorum, sanırım onlar kadar cesaretli değilim. Ben fotoğraf çekerken korkmamalıyım, eğlenmeliyim. Sonuçta bu işi hobi için yapan biriyim, belgesel çeken veya haber ya da savaş muhabiri değilim. Bu durumlar için ekipmanın boyutu önemli elbette.

Hepimiz başkalarının yorumlarını ve teknik özellikler listelerini okumayı severiz. Yine de, sokak fotoğrafçılığı için en iyi kamerayı bu şekilde tanımlayamazsınız. Günümüzde mevcut tüm kameralar sokak fotoğrafçılığı için yeterince iyi. Fotoğraflarınızın yeterince iyi olmadığını düşünüyorsanız, büyük olasılıkla sorun kameranızda değildir, nedenini aynadaki kişiye sormalısınız. Sokak Fotoğrafçılığı yazımda da belirttiğim gibi, yeni donanımınızın fotoğrafçılığınızı iyileştirmesi pek mümkün değil, üzgünüm!

Kişisel tercihleriniz önemlidir. Özellikleri ve başkalarının değerlendirmeleri ikinci sıradadır. Sokak fotoğrafçılığı için en iyi kamera, birlikte çalışmayı sevdiğiniz, o an yanınızda olan kameradır. Mutlaka bir şeyler okumak istiyorsanız, kameranızın el kitabını okuyun, çünkü kameranızda ustalaşmak önemlidir.

En önemlisi de, dışarıda geçirdiğiniz zamanın tadını çıkarın! Sokak fotoğrafçılığı bize konularımızın hayatlarını onlarla yaşamamız için nadir fırsatlar verir.

Benden şimdilik bu kadar. Şimdi sıra sizde, siz de bu konu hakkındaki düşünce ve yorumlarınızı aşağıdaki “Yorumlar” kısmından benimle paylaşır mısınız?

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

Sebahattin Demir
Mühendis ama Tıp meraklısı. Profesyonel yönetici. Seyahat etmeyi seven bir fotoğraf gönüllüsü. Okumayı, araştırmayı, sorgulamayı sever. İnsan ilişkilerine ve saygıya önem verir. Bildiklerini paylaşmaktan mutluluk duyar. "Bilmiyorum" demekten çekinmez. Türkçe yazım kurallarına uymayanlarla arası iyi değildir.
avatar
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bana bildir
Volkan
Ziyaretçi
Volkan

Sizi yerde uzanmış d850 ve 70-200mm lens ile foto çekerken hayal ettim 🙂 Alemsiniz… Ben Oly em10 kullanıyorum ve kameramı çok seviyorum. Üstelik bana göre şık görünüşlü 🙂 Teşekkürler sabahattin bey emeklerinize sağlık

Öner BÜYÜKYILDIZ
Ziyaretçi
Öner BÜYÜKYILDIZ

Merhaba Sebahattin bey,
Kendinizi rahat ve mutlu hissetmeniz önemli tabiki ama yinede gerçekten radikal bir karar olmuş sizinki. Çünkü yurtdışı bir seyahat planınız var ve bu kararınıza pişman olursanız “dur evden şu ekipmanımı alıp geleyim” deme şansınız yok. Merak ettim doğrusu, bu seyahat süresince hiç “şu kameram, şu lensim, bir tripod, yada şu filtre yanımda olsaydı keşke” demediniz mi hiç? 🙂
Sizin yerinizde ben olsam ekipman ve kurallar konusunda radikal kararlar alsam da raw çekmekten vazgeçmezdim. Çünkü çektiğiniz fotoğrafları gidip bir kez daha çekme şansınız olmayacak. Yine merak ettim, döndüğünüzde fotoğraflara bakarken “keşke şu fotoğraf raw olsaydı da biraz düzenleyebilseydim” dediğiniz kareler çıkmadı mı?
Sonuç olarak “profesyonel fotoğrafçı olmamanın dayanılmaz hafifliği”ni yaşadıysanız bunların hiçbir önemi yok tabi.
Peki bir sonraki seyahatinizi planlarken “böyle iyiymiş bea” mı diyorsunuz yoksa D850 ve 70-200’e sarılıp “bir daha sizden ayrılmayacağımmmm” derken mi hayal edelim sizi? 😄
Selam ve saygılarımla.

Okyar Atilla
Editör / Yazar

Sevgili dostum, hangi ekipmanları taşıdığını bildiğim için çok hafiflemiş bir seyahat etmişsin.Muhtemelen zaman zaman D 850 yi nerede unuttum diye telaşa bile düşmüş olabilirsin 🙂 . Aslında yaptığın oldukça iyi bir şey. Bir tek objektifin prime olsaymış harika olurmuş. Bu tarz geniş zoom aralıklı prime objektifler de var. Bazen ben de D 850 ye sadece bir 35 mm takıp çıkıyorum. Böylece daha yaratıcı/seçici olmaya başlıyorsun. Analog kullanırken sadece bir 50 mm’im vardı. “2x” konvertör aldığımda çocuklar gibi sevinmiştim. Telem olmuştu. Şimdi kullandıklarımızı (mesela Olympus 40-150 f:2,8, Tam karede 80-300 mm. 2x dijital zoom da yapınca 600 mm) düşününce o zamanki halime gülümsüyorum. Gövde büyüklüğü konusunda da aynen senin gibi düşünüyorum. 2010 Venedik maske festivalinde gösteri yapanlar fotoğraf çekenlerin yetkinliğini kullandıkları makinaya bakarak poz veriyorlardı. Hatta bazıları kendi makinaları ile fotoğraf çektirmek isteyince -nedense- makinalarını hep bana uzatıyorlardı 🙂

son söz: görmesini biliyorsan elindeki ekipman bir yere kadar önemini yitiriyor. Dediğin gibi, en iyi fotoğraf makinası her zaman yanında olandır.

Sevgi ve saygılarımla

Alaettin Demircioğlu
Ziyaretçi
Alaettin Demircioğlu

Değerli hocam, Bu yazı değişik bir öğreti ve çok hoş olmuş.İşlerin rast gitsin,Teşekkür ederim.Merak ettim ; (muhtemeldir baskı hatasıdır.) Mumların olduğu fotoğraftaki exif bilgisinde enstantanede 1,7 sn yazıyor. doğrusu nedir. Birde senden Nikon coolpix P1000 ile ilgili bir bilgi , görüş almak isterim. Ben deniz hala Nikon D850 almayı planlamaktayım.!!! SORU 1= D850 + geniş açı olarak nikon 16-35 objektif almak yanına + tamron 70-200 ilave etmekmi yada SORU 2= D850 + geniş açı olarak nikon 16-35 objektif ama tamron objektif yerine coolpix P1000 almakmı. İlginç bir soru oldu değilmi? Şu bakımdan tamron objektif fiyatı nerede ise P1000 kamera fiyatında….Selam ve dua ederim..

Önder Köktürk
Ziyaretçi
Önder Köktürk

yazı içeriğine katılıyorum. elinize sağlık

Enver
Ziyaretçi
Enver

Sebahattin bey keşke 5 kameranız olduğunu yazmasaydiniz bende bir gönüllüyum ama daha ilk kameramı bile alamadım bu pahalılıkta mümkün görünmüyor.Ama benim için önemli değil ben sizi takip ediyorum çok şey öğrendim bakış açınız çok doğru ilerde bir makine alırsam tavsiyeleriniz çok işe yarayacak size başarılar dilerim

Ümit DEVECİOĞLU
Ziyaretçi
Ümit DEVECİOĞLU

Yazınızı okudum ve çok doğru buldum. Sık ekipman değiştirdim ve bunun bana bir yararı olmadı, aksine bildiğin ekipmandan ayrılmış ve yeni bir bilinmeyeni keşfe çıkmıştım. Ekipmana alışma evresi, istediğinize müdahale etmekde gecikmelere sebep oluyordu. Bu da istemediğimiz birşey. En iyi ekipman;sizin en çok sevip yanınızdan ayırmadığınız ekipman ;))

Ali BAYKALA
Ziyaretçi

Bugün (12 Şubat 2019) konumuz sokak fotoğrafı idi fotoğraf çekimi kursumda. Yazınızda anlattıklarınızın neredeyse bire bir aynısını anlattım kursiyerlerime. 🙂 Sonrasında da Safranbolu sokaklarında uyguladık. Anlatmanın yetmediğini, yapmanın, yaşamanın gerektiğini 30 yıllık öğretmenlik tecrübemden biliyorum zaten. Hep tavsiye ettiğim iki şey; ekipmanı tanımak ve sevmek, fotoğraf çekerken mutlu olmak… Bunların birisi eksik ise “boşverin bu işi” diyorum. Mutlu olacağınız başka alanlar katın hayatınıza diyorum. İzninizle yazınızın linkini de kursiyerlerimle paylaşmak istiyorum.

Muhsin
Ziyaretçi
Muhsin

merhaba Sebahattin bey; yazınızı yeni okudum,elinize ve emeğinize sağlık, aydınlatıcı vedahi faydalı bir yazı-resim kombinasyonu ortaya çıkmış.
Öncelikle bir arkadaş konuya değinmiş,bende aynı fikirdeyim,siz elim titrek diye elinize iftira etmiyorsunuz umarım.Ortalama 1/30 enstantene ile çektiğiniz fotoğraflar hiç öyle titrek el ürünü gibi durmuyor.
İkinci olarak; güzel olarak nitelediğiniz makina ile çektiğiniz fotoğrafları daha çok sevdiğinizi,nedenini bilmediğinizi ve konuyla ilgili fikir beyan edebileceğimizi belirttiğiniz için;
Güzel ambalaj,içindeki hediyeyi de güzelleştirir. Birde türkü mısrası;
Çirkin ile bal yenmez,güzel ile taş taşı.
Selam ve saygılar.
Muhsin Bayram

ÖZEL MAKALE

Fotoğraf ve Propaganda

Rembrandt - The Anatomy Lesson of Dr Nicolaes Tulp
Günümüz dünyasında görsellik, iletilerin yayılmasındaki en önemli unsurlardan biri olarak, ortak dil oluşturmaya zemin hazırlamaktadır. Görselliğin bu derece ön planda oluşu hiç kuşkusuz etki alanının geniş olması, dikkate değer bulunuluşu, bellekte uzun süre kalması, gerçek oluşu gibi konuları da beraberinde getirmektedir. Fotoğrafın ilk çıktığı yıllarda “gerçeklik” ve “inandırıcılık” gücünden hiç şüphe edilmemekteydi. Dolayısıyla kuşkusuz bir inançlar silsilesi, adeta sosyal bir belgeydi.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Yeniden Kadrajlama Tekniği ile Fotoğraflarınızı Geliştirin

Yeniden Kadrajlama Tekniği

Yeniden kadrajlama, ana odak noktasını kullanarak konuya odaklanmak ve elinizi deklanşörden çekmeden konuyu kadrajınızdaki başka bir yere yeniden konumlandırarak ideal kadrajı oluşturup fotoğrafı çekmektir.

POPÜLER İÇERİKLER

Arthenos | Diyafram nedir, fotoğrafta diyafram ayarları nasıl yapılır, alan derinliği nedir, ISO nedir, perde hızı nedir, doğru pozlama nedir

Diyafram Nedir? Fotoğrafta Diyafram Ayarları

Diyafram nedir?Objektiflerin önüne monte edilmiş, fotoğrafını çekeceğiniz objeden yansıyan ışınların, aynanın veya algılayıcının üzerine ne yoğunlukta düşeceğini belirleyen...
Rembrandt - The Anatomy Lesson of Dr Nicolaes Tulp

Fotoğraf ve Propaganda

Pozlama Ölçüm Modları

Pozlama Ölçüm Modları

ISO Nedir, Fotoğrafı Nasıl Etkiler?

ISO Nedir, Fotoğrafı Nasıl Etkiler?

Buna benzer birçok yazı
E-Posta Kutunuza
gelsin ister misiniz?

Bültenimize abone olun, yeni içerikler ilk size gelsin.

Teşekkürler. Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyin.