Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı neden bu kadar popüler

_

Birçok nedenden ötürü Siyah beyaz sokak fotoğrafçılığı, fotoğrafçılıkla ilgilenen birçok kişi tarafından kabul görmüş şüphesiz en popüler çekim türüdür. Siyah-beyaz fotoğrafçılıkla özel olarak ilgileniyorsanız, “Siyah-beyaz görmek” ifadesini duymuş olabilirsiniz. Bu terim fotoğrafçılık eğitimi dünyasında sıklıkla kullanılan popüler bir terimdir.

Böyle bir yazı yazmaya karar verdikten sonra, yazımda yayınlayacağım fotoğrafların da yazıya özel olmasını istedim. Hazır bizdeki 23 Nisan tatilini ve yurtdışında Paskalya tatilini de bahane ederek, eşimle birlikte çocuklarımız yanına, Almanya’ya gitmeye karar verdik ve yanıma yalnızca Olympus OM-D E-M1 MII kameramı ve M.Zuiko Digital ED 12-40mm f/2.8 Pro objektifimi aldım, düştük yollara. Micro 4/3 formatta 12-40mm f/2.8 objektifimin tam kare formattaki karşılığı 24-80mm f/5.6 olduğundan, sokak fotoğrafçılığında oldukça elverişli bir zom aralığı sunuyor bana. Hava şansımıza güneşli ve 25 derece civarındaydı. Yazımda göreceğiniz fotoğrafları Hollanda’danın Maastricht şehrinde çektim.

Her ne kadar sokak fotoğrafçılığında Siyah-Beyaz seçimi bir standart ya da genel kural olmasa da, bu yazımda siyah-beyaz fotoğrafları benim sokak fotoğrafçılığında bu kadar sevmemin en önemli beş nedenini sizinle tartışmak istiyorum.

1. Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığının uzun geçmişi

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Tarihsel olarak bakıldığında, fotoğrafçılığın tek renkli başladığını hepimiz biliyoruz. Bu alandaki yaşanan bazı gelişmelerden sonra fotoğrafçılık, tüm görülebilir renkleri doğru gri tonlarda vermek için yapılmış yüksek duyarlılıktaki siyah-beyaz film olan pankromatik bir duruma dönüştü. Bu evrim, filmin farklı ışık dalgalarına farklı tepki vermesi gerçeğine dayanmaktaydı. Daha sonra renkli film devri başladı, ama o zamanlarda nedense renkli film fotoğrafçılar arasında çok popüler değildi. Bunun iki nedeni vardı. Birincisi, siyah-beyaz filmin geliştirilmesinin renkli filmden daha kolay olması. İkincisi, monokrom fotoğrafçılığın, onu çok ilginç kılan belli bir estetik kaliteye sahip olmasıydı.

İnsanlara göre siyah ve beyaz bakış açısı, dünyayı görmenin olağan yolu değildir. Siyah-beyaz fotoğraflar, bize kendi gözlerimizle algılayamadığımız alternatif bir gerçeklik göstermektedir. Bu bize, etrafımızdaki yaşamı görmenin gerçekten farklı ve büyüleyici bir yolunu sunar.

2. Sosyal homeostaz

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı neden bu kadar popüler

Bu terim, ilk olarak fotoğrafçılıkla ilgili bir makale okuduğumda karşıma çıkmıştı, ben de daha önce duymamıştım. Daha sonra bir fotoğraf sanatçısının sunumunda da görmüştüm. Homeostaz, bir tıp terimi; bir canlının bedenindeki vücut ısısı, su-tuz dengesi, asit-baz dengesi, kan şekeri düzeyi vb tüm süreçler açısından sağlanan denge durumunu ifade ediyor. Araştırınca öğrendim, fotoğrafçılar arasında “taklitçi” demenin sükseli bir yoluymuş. Yukarıda da bahsettiğim gibi, uzun geçmişi nedeniyle fotoğrafçıların çoğu büyük miktarda siyah-beyaz fotoğraf çekmiştir. Ben ve benim gibiler de, geçmişteki büyük ustaların çektiği fantastik siyah-beyaz fotoğraflardan oluşan bir dünyayı görerek büyüdük. Bu “homeostaz”, kaçınılmaz olarak benim siyah beyaz sokak fotoğrafçılığı tarzını benimsememi elbette etkiledi 😉 .

3. Siyah-Beyaz maskeleme ile hataların gizlenebilmesi

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Bir fotoğrafın renkli veya siyah-beyaz seçimi, geçmişte fotoğrafı çekmeden önce verilmesi gereken bir karar iken, dijital fotoğrafçılık ile birlikte bu karar çekim sonrası verilebilir hale geldi. Dijital renkli fotoğrafları Siyah-beyaz’a dönüştürmek, renklerdeki uyumsuzluk, renk sapmaları ve kontrast kararları konusunda renkli fotoğrafçılıktan çok daha fazla affedici ve hata kapatıcıdır.

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Siyah-beyaz ortam, renkli olarak çekilen görüntüleri, gerçeğinde görünmeyecek kadar çarpıcı şekilde iyileştirebilir. Bu, benim çoğu fotoğrafımı renkli orijinalleri yerine siyah-beyaz dönüşümlerini tercih etmemin ana nedenlerinden biridir.

4. Sokaktaki renklerin sertliği

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Sokak fotoğrafçılığı, yapısı gereği anlık kareler çekmek olduğundan, objektifimizin önünde gerçekleşen olaylar çoğunlukla kontrolümüz dışında gerçekleşir. Bu kontrol eksikliği kompozisyonumuzda, birlikte olması amaçlanmayan farklı renklerle sonuçlanır. Bu da kaçınılmaz olarak fotoğrafın estetik kalitesinde bir azalmaya neden olur.

Yalnızca görünüşünde değil, renklerin bu uyuşmazlığı başka büyük bir soruna daha yol açar. İzleyicinin dikkatini fotoğrafın gerçek mesajından uzaklaştırır. Bir fotoğrafta çok fazla renk varsa, odak noktamız gözlerimizin önünde birbiri ile çarpışan renkler içinde kaybolur.

Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Siyah-beyaz fotoğrafçılık, bir fotoğrafın mesajını normal renkli fotoğraflardan daha etkili bir şekilde iletme gücüne sahiptir. Elbette bu, renkli fotoğrafların çekici olamayacağı anlamına gelmez. Burada sadece etkili renkli sokak fotoğraflarının elde edilmesinin siyah-beyaza göre zor olduğunu söylüyorum, en azından bu benim için böyle.

5. Siyah Beyaz sokak fotoğrafçılığı estetik olarak daha hoş

Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Bu doğru, siyah-beyaz fotoğraflar bana gerçekten daha etkili görünüyor. Doğru bir elden çıktığında akıllara durgunluk veren estetik bir kaliteye sahip olabiliyorlar ve dikkatimizi hemen çekebiliyorlar. Kuşkusuz ki, sadece sokak fotoğrafçılığı değil, diğer fotoğrafçılık türlerinin çoğunun siyah-beyazda gerçekten çok güzel göründüğü kesin.

Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

İster Ansel Adams’ın yarattığı, rengin yoksun olduğu muhteşem manzaralar ya da Dorothea Lange’ın İkonik Depresyon Dönemi çalışmaları olsun, bir şey kesin, iyi yapılmış siyah beyaz görüntüler ne kadar zaman geçerse geçsin hiç eskimez, zamanın testine sonuna kadar dayanabilir. Siyah beyaz fotoğraf çekmek sadece zamansız bir görünüm oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda etrafımızdaki yaşamın desenlerini ve dokularını öne çıkarmanın inanılmaz bir yoludur. Denklemden rengi kaldırdığınızda, geriye kalan tek şey dokular, kontrastlar ve ışık olur.

Çekime nasıl başladım, hangi ayarları kullandım?

Beklediğiniz kısım bu değil mi, NASIL? Birçoğumuzu siyah beyaz sokak fotoğrafçılığı ile ilgilenmekten alıkoyan şu korku yok mu! Aslında bu kısım o kadar kolaydır ki inanmazsınız, bundan sonrasını okumak siyah-beyaz fotoğraflarla bundan sonra daha sık ilgilenmenizi sağlayabilir! Öyleyse başlayalım !!

Yazımın bu bölümünden sonra göstereceğim Olympus OM-D E-M1 MII kameradaki tüm ayarları, yandaki şekilde görülen ve kameramızın bize bakan yüzündeki “OK” ve yön tuşlarını kullanarak gerçekleştireceğiz. Siz yön tuşlarını kullanmak yerine dokunmatik ekranı da kullanabilirsiniz.

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı Neden Popüler

Ben sokak fotoğrafları çekerken Otomatik modlardan birini, yani P/A/S modlarından birini kullanmayı tercih etmiyorum. Kameramdaki Gizli Pozlama Modu olan, “M” Manuel Mod ve Otomatik ISO’yu birlikte kullandığım teknik ilk önceliğim oluyor. Böylece, Diyafram ve Enstantane değerini dilediğim gibi ben belirliyorum, ISO‘yu benim ayarladığım sınırlar içerisinde sahneye göre kameram belirliyor.

Şimdi ayarlara başlıyoruz, kameramızı Manuel çekim moduna almak için Mod Kadranını “M” konumuna alalım.

Beni takip eden dostlarımız bilirler, ben hiçbir kameramda odaklamayı deklanşör düğmesine yarım basarak yapmıyorum. Bunun yerine Back Button Focus / AF-ON tekniğini kullanmayı tercih ediyorum. Böylece Olympus kameramda odaklamayı, kameramın arkasındaki “AEL/AFL” düğmesine basarak yapıyorum, deklanşörü yalnızca fotoğrafı çekmek için kullanıyorum. Siz de Olympus kameranızda bu tekniği kullanmak istiyorsanız kameranızda bu ayarı yapmalısınız.

Ayarlama işlemimiz bittiğinde, kameranızda LV Süper Kontrol Paneli’nde aşağıdaki gibi bir görüntü olmalıdır. LV Süper Kontrol Paneline erişmek için “OK” butonuna basmanız yeterli.

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı Neden Popüler

Şimdi yukarıdaki rakamlara göre çekim ayarlarımızı yapalım:

(1) Dosya formatını belirleme

Yapacağımız ilk şey, kameramızı JPEG + RAW çekmeye ayarlamak. Bunu yapmamızın nedeni, çektiğimiz fotoğrafın JPEG çıktısını kameramızda siyah-beyaz olarak, aynı görüntünün RAW çıktısını ise renkli bir ham dosya olarak elde etmek istememiz. Burada seçebileceğimiz çeşitli jpeg ayarları var ve ben “LF – Büyük Süper” veya “LN – Büyük Normal” kullanmayı tercih ediyorum.

Kameranızı JPEG + RAW moduna almak için çoklu seçicinin ortasındaki “OK” düğmesine basarak başlayın, ardından Dosya türü bölümüne gidin. Buradayken tekrar “OK” düğmesine basarsanız alt tarafta seçenekler belirecektir, kullanmak istediğiniz dosya türünün üzerine gidip “OK” tuşuna basarak onaylayın.

Siz renkli ham görüntü istemiyorsanız bu adımı yalnızca “LF” olarak ayarlayabilirsiniz.

(2) Görüntü modu seçimi

Artık dosya formatımızı seçtiğimize göre, Siyah beyaz sokak fotoğrafçılığı denemelerimiz için kameramızdaki en önemli ayar olan “Görüntü modu” kısmında “Monoton” seçimini yapabiliriz. Görüntü modunu da aynı şekilde ayarlayacağız, önce “OK” düğmesine basıp, ekranın sağ üst köşesinde yer alan görüntü modu alanın üzerine giderek “OK” tuşuna basıp, seçenekler arasından “Monoton” üzerine gidip tekrar “OK” tuşuna basacağız.

Keskinlik, Kontrast ve Renk filtresi ve Renk Tonu ayarları

Şimdi ayarlayabileceğimiz başka birkaç ayar daha var. Siyah beyaz sokak fotoğrafçılığında varsayılan olarak seçtiğim “Monoton” ayarlarında Keskinlik, Kontrast, Renk filtresi ve Renk Tonunu önceden seçip çekime öyle başlamayı seviyorum. Siz de kendi beğendiğiniz bir görünüm elde etmek için bu ayarlarla mutlaka oynayın!

  • (3) Keskinliği +2 olarak ayarlıyorum.
  • (4) Kontrastı genellikle +1 olarak ayarlarım.
  • (5) Renk Filtresi için R yani Kırmızı seçiyorum.
  • (6) Renk Tonu için NEUTRAL’ı gerçek Siyah-Beyaz için kullanıyorum. Siz renk tonlarını seçebilirsiniz.

Sokak çekimi için kullandığım diğer bazı ayarlar:

  • (7) Çekimlerimi Turbo çekim modunda yaptığımdan kameramda Otomatik ISO açık konumda oluyor. Çekimlerimi gündüz yapıyorsam “Maksimum ISO” değerini en fazla 3200 olarak ayarlıyorum. Gece çekimlerimde bu değeri 1600 olarak sınırlıyorum.
  • (8) AF Modu’nu C-AF olarak ayarlıyorum. Sokakta genellikle insanları çektiğim için ve insanlar da devamlı hareket halinde olduğu için, bu ayar doğru odağı sağlayabilmeme yardımcı oluyor.
  • (9) Deklanşör modunu Anti-Şok ile “Ardışıl L” (5fps) olarak ayarlıyorum. Anti-Şok özelliğini aktif yapmak için “Çekim Menüsü 2″ > Anti-Şok” aktif yapın. Bazı kişiler bunun yerine Sessiz deklanşör kullanmayı sever. Ben, kameramın çekim yaptığını anlamak için deklanşör sesini duymayı tercih ediyorum.
  • “Özel Menü > C1 > Bırakma önceliği C” ayarını “Açık” olarak ayarlıyorum. Bu, bazı odak dışı çekimlere izin veriyor, ama “anı kaçırmamamı” sağlıyor.
  • (10) Beyaz Dengesi’ni “Otomatik” olarak ayarlarım.
  • (11) Dereceleme ayarını “Normal” olarak ayarlarım. Eğer çekeceğim sahne büyük kontrastlı alanlara sahipse, görüntülerde beyazlar çok parlak ve siyahlar çok siyah ise bu ayarı “Otomatik” olarak değiştiririm. Böylece kameram görüntüyü detaylı bölgelere ayırır ve her bölge için parlaklığı ayrı ayrı ayarlar.

Tüm bu ayarları mod kadranı üzerindeki “C1” konumuna kaydederim, böylece istediğimde mode kadranını “C1” konumuna alarak Siyah Beyaz Sokak ayarlarıma hızlıca geri dönebilirim. Bunu yapmak için:

“Menü > Çekim Menüsü 1 > Sıfırla / Özel Modlar > Özel Moda Ata > Özel Mode C1” üzerine gelip “Ayarla” seçin ve “OK” tuşuna basın. Hepsi bu kadar! Siz bu ayarları isterseniz C2 veya C3 özel moduna da atayabilirsiniz. Bundan sonra kameranızı her açtığınızda, yukarıda yaptığımız onca ayarı hatırlamanıza gerek kalmaz, mod kadranını atadığınız konuma çevirmeniz yeterli, çekime hemen başlayın.

Siyah beyaz sokak + ben ve başka çılgın denemeler

Bunu sıkça söylüyorum; Özgür olmayı ve bazen çılgınlıklar yapmayı seviyorum. Buraya kadarki fotoğraflarımı yukarıda açıkladığım ayarlar ile çekmiştim. Şimdi çılgınlık zamanı! İki yöntem daha deneyelim:

İlk yöntem Sanat Filtrelerini kullanmak! Yukarıda yaptıklarımdan biraz farklı olsalar da, yine de çok güzel sonuçlar veriyorlar !! Aşağıdaki görüntüyü, grenli film Art Filtre kullanarak çekmiştim:

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Ve bu da, Monokrom Moduna ayarlanmış Dramatik Ton Sanat Filtresi ile çekildi:

Siyah Beyaz Sokak Fotoğrafçılığı ne bu kadar popüler

Yani işte gördüğünüz gibi…… Siyah beyaz sokak fotoğrafları çekmek Olympus aynasız fotoğraf makinelerinde kolayın da ötesinde !!!

Sonuç

Benim için siyah beyaz sokak fotoğrafçılığı zevk alarak yaptığım çekim türlerinden sadece bir tanesi. Graciela Iturbide’in dediği gibi “Fotoğrafçılık dünyayı görmek için sadece bir bahanedir”. Fotoğraflarımız çok çarpıcı, çekici, güçlü, şiirsel ve estetik olabilir, ancak çekerken hissettiğimiz o otantik hayat deneyimlerimizle asla rekabet edemezler. Sade bir fotoğraf gönüllüsü olarak ben, sanat ve estetik kaygısı olmadan, içimden geldiği gibi davranmayı, kuralsız ve özgür olmayı seviyorum. Sokakta fotoğraf çekme bahanesiyle, birçok değişik insanla tanışma, onlarla sohbet etme olanağı buluyorum, değişik değişik yaşamlar keşfediyorum. Fotoğrafın kalitesi ve sanatsal boyutu bunlardan sonraki önceliğim olduğundan, Profesyonel fotoğrafçı olmamanın dayanılmaz hafifliğini özgürce yaşıyorum!

Bu yazımla birlikte farklı bir şey yapmaya karar verdim: Diğer kameralarım ile bundan sonra da siyah beyaz sokak fotoğrafları çekeceğim ve o fotoğrafları da bu yazıma kamera ayarlarım ile ilave edeceğim, bu yazımı gün geçtikçe geliştireceğim. Böylece, belki kısa bir süre sonra şu okuduğunuz yazıda önemli ve farklı değişiklikleri görebilirsiniz. Sürekli yaşayan bir yazı olacak, başlık fotoğrafı değişecek, yeni başlıklar eklenecek, öğrendiğim yeni ipuçları paylaşılacak…. Bunlardan ve diğer yeni yazılarımızdan haberdar olmak isterseniz, tek yapmanız gereken, aşağıdaki kısma e-posta adresinizi yazıp “Abone Ol” butonuna tıklamak.

Siz ne düşünüyorsunuz, siyah-beyaz fotoğraflar size de daha estetik gelmiyor mu? Bu konudaki görüş ve yorumlarınızı aşağıdaki “Yorumlar” kısmından bizimle paylaşın. Neler yarattığınızı görmek için sabırsızlanıyorum!

Yeni içeriklerden haberdar olmak istiyorsanız hemen abone olabilirsiniz.

Abonelik kaydınız başarıyla alınmıştır.

Bir hata meydana geldi, lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.

avatar
  Abone ol  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bana bildir
Bülent ST
Ziyaretçi
Bülent ST

Güzel yazı ve örnekler için teşekkürler. Panasonic makine aldım. Ama Olympus kadar iyi değil bence. Bu yazılarınızdan sonra sanırım Olympus ile değiştireceğim. Monoton ayarlarından daha fazlasını bilmiyordum. Şık bir kamera ile şık resimler. Tebrikler Sebahattin bey.

Mehmet Khan
Ziyaretçi
Mehmet Khan

Almanyadan sevgiler.. Bizim buralardasınız.. Fuji makinemdede bunun gibi çılgımlıklar bende yaparım. Selamlar hocam

Elif Hatice
Ziyaretçi
Elif Hatice

Hocam yine düşmüşsün yollara. Bize yazılar yazmak için bu kadar çile çekiyorsun kusura bakma 🙂
Şakası bir yana makinemizde olan ve farkında olmadığımızdan kullanmadığımız ne çok şey olduğunu bir defa daha hatırlattın bize. Emeklerin için teşekkürler

Önder Köktürk
Ziyaretçi
Önder Köktürk

benim siyah beyaz ile ilgili düşüncem şu, evet yukarıdaki nedenler bakış açısına göre makul olabilir. ama bence sorun/özenti biraz eski nesil isim olmuş Fotografçılardan ve onların dönemi itibari ile siyah beyaz film döneminden gelen bir durum. o meşhur isimlerin elinde ilk bu işe başladıklarında bugünün özelliklerinde makineler olsa acaba biz bugün nasıl düşünüp nasıl davranıyor olacaktık?

Okyar Atilla
Üye

Sevgili dostum sana iyi gezmeler. Bir yazı için ne çileler çekiyoruz ne 🙂 … Gördüğüm renkli çekip SB a dönüştürüyorsun. Genelde ben ve diğer fotoğrafçılarda -tahminim- böyle yapıyor. Yürüyen kadın fotoğrafından hareket ederek böyle söylüyorum. Direkt gövdede SB moda alarak da bi yola çıkalım birlikte. Tek bir 35 mm olsun üstelik. SB’ı ben de seviyorum ve bu Önder kardeşimin dediği gibi ne bir sorundur ne de bir özenti. Böyleyse ben yanmışım ağlayanım yok. Film çekiyorum. üstüne 1940 lardaki Ansel Adams’ın banyo formulünün bana uyarladığım şekliyle yıkıyorum. Tabii bir de unutmamak gerek; Almanya -kökeninde yanılmıyorsam- “LOMOGRAPHY” film kullanımını Avrupa’da tetikleyen bir yapı oluşturdu. Mesela Barselona gezimde iki gencin elinde analog makina gördüm. Yani SB filme devammmm… Gruba tavsiyem Sb a dönün. Fırsat yaratıp film kullanın. O banyo süresi sonuna kadar olan heyecan var ya… Anlatılmaz bir şey. Yaşayın bir şey kaybetmezsiniz.
Kalemine sağlık…

Öner BÜYÜKYILDIZ
Ziyaretçi
Öner BÜYÜKYILDIZ

Çok güzel bir yazı olmuş Sebahattin bey, teşekkür ederiz.
Yazı ile ilgili gelişmeleri takipteyim.
Selam ve saygılarımla.

Turgay Uykusuz
Ziyaretçi
Turgay Uykusuz

Bu yazıyı okuduktan sonra pek de fazla ilgilenmediğim siyah beyaz sokak fotoğrafçılığına ilgim arttı ve çalışmalar yapmaya karar verdim.
Teşekkür ederim faydalı bir yazıydı 🙂

Bu makaleyi paylaş

Sebahattin Demir
Mühendis ama Tıp meraklısı. Profesyonel yönetici. Seyahat etmeyi seven bir fotoğraf gönüllüsü. Okumayı, araştırmayı, sorgulamayı sever. İnsan ilişkilerine ve saygıya önem verir. Bildiklerini paylaşmaktan mutluluk duyar. "Bilmiyorum" demekten çekinmez. Türkçe yazım kurallarına uymayanlarla arası iyi değildir.

ÖZEL MAKALE

Image Stack ile fotoğraftaki gürültüyü (kumlanmayı) yok etmek

Image Stack ile Fotoğraftaki Gürültüyü (kumlanmayı) Yok Etmek
Gece fotoğrafı çekiyorsunuz ya da karanlık bir kapalı ortamı fotoğraflamak istiyorsunuz. Tek çözüm Yüksek ISO kullanmak. Ama bu durumda Fotoğrafta gürültü yani kumlanma olacak. Peki bu gürültüden kurtulmanın bir yolu yok mu? Var elbette; Photoshop'un Image Stack Yöntemi.

EDİTÖRÜN SEÇTİĞİ

Resim çekmek mi, Fotoğraf yapmak mı?

Resim Çekmek mi, Fotoğraf Yapmak mı?

Sıkça yaptığımız gibi yine bir hafta sonu eşimle birlikte Kuşadası'ndayız ve sahilinde nefes kesici bir manzaraya bakıyorum. Her zaman yanımda olan kameramı çıkarıp bu harika görüntünün fotoğrafını çekiyorum:

POPÜLER İÇERİKLER

Kamera Çözünürlüğü ve Doğru Bilinen Yanlışlar

Kamera Çözünürlüğü ve Doğru Bilinen Yanlışlar

Dijital kameralar hayatımıza girdiğinden beri megapiksel yarışı devam ederken, son birkaç yıldır özellikle kamera çözünürlüğü alanında büyük bir artış yaşandı, 41 Megapiksel kameralı telefonlardan...
Bir köy hikayesi: Sarıyurt

Bir köy hikayesi – Sarıyurt

ISO Nedir, Fotoğrafı Nasıl Etkiler?

ISO Nedir, Fotoğrafı Nasıl Etkiler?